*KlaraKu* Skrevet 14. oktober 2012 #1 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg var i Sverige og kjøpte en Name It boby den betalte jeg 130,- for, så ser jeg på prislappen nå og der står det at orginalprisen er 99 norske kr, 99 svenske kr osv sånn som det pleier å stå. Men når jeg ser nå så har butikken satt på egen prislapp hvor det står 129,95 kr. Er det lov? er det vanelig at prisen for et merkeplagg er forskjellig fra butikk til butikk? Jeg hadde skjønt det bedre om prisen var forskjellig fra butikk til butikk om den var prisa fra fabrikken, men når det er butikken som har priset den opp 30,- kr syntes jeg at det er litt rart
*KlaraKu* Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter #2 Skrevet 14. oktober 2012 ingen som har noen tanker rundt dette?
Gjest Gullguttene Skrevet 14. oktober 2012 #3 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg vet ikke hva som er lov, men det er vel noe spesielt. Men da vet du det til en annen gang, hadde ikke handla i den butikken igjen av prinsipp.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #4 Skrevet 14. oktober 2012 Kan være at den var feilpriset i utgangspunktet og de bare rettet opp dette.
Gjest I See You, Shakin That Ass.... Skrevet 14. oktober 2012 #5 Skrevet 14. oktober 2012 Det pleier jo som regel å koste litt mer i Sverige?
hysterika Skrevet 14. oktober 2012 #6 Skrevet 14. oktober 2012 Det er bare veiledende pris, butikken kan gjøre som de vil. Det er forresten rart om det står samme beløp i norske, danske og svenske kroner, det pleier det aldri å gjøre.
Junibaby2011 Skrevet 14. oktober 2012 #7 Skrevet 14. oktober 2012 Sannsynligvis er bodyen feilpriset i utgangspunktet, også har de bare måttet prise om i butikken. Vi må gjøre det innimellom der jeg jobber.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #8 Skrevet 14. oktober 2012 Er mange butikker som gjør slik. I Norge også. Da jeg skulle kjøpe bunadsko til lillefrøkna til 17.mai så betalte jeg 299,- Det var skiltet med denne prisen og det var denne prisen som sto i reklameavisene. Esken derimot var priset litt annerledes. Prisen her var 199,-. (ja sjekket at esken og skoene hørte sammen) Jeg kjente jeg ble litt matt og sa til betjeningen at neste gang de måtte skru opp prisene til sesong så burde de sørge for å fjerne gamle priser. Det er jo helt vanlig at de fleste butikker skrur opp prisene i sesongene men de aller fleste er flinke til fjerne alle spor av gammel pris. Jeg kjøpe også et strømpebånd på change i sommer og det betalte jeg 199,- for. Det snodige var jo at på prislappen sto det 129,-. Jeg tittet ikke på prislappen før jeg kom hjem så jeg fikk ikke byttet siden det er undertøy og jeg hadde tatt det ut av butikken. Og det er sant som en over sier: prisene er veiledende og butikkene kan gjøre som de vil. Men det jo litt misledende for kundene når varene er priset med to forskjellige priser. Skjer dette i min butikk så bruker man den prisen som går i kundens favør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå