Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #2 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg har hatt mange oppdrag som mystery shopper. Man får en beskrivelse av hva man skal gjøre, spørre om, se etter, kjøpe og evnt ta bilde av. Deretter fyller man ut et spørreskjema. Veldig artig men man må være litt skuespiller. Har avslørt mye dårlig kundeservice!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #3 Skrevet 14. oktober 2012 En kollega har vært det. Det er som hun over sier, de sjekker mat, service, renhold osv. De ansatte kjenner selvfølgelig til at de skal bli sjekket i løpet av året av dem, men aner ikke når.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #4 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg jobber som det, og det er som nr 1 skriver, du får en beskrivelse av oppdraget, og skriver rapport etterpå. F.eks: du skal sjekke en blomsterbutikk. Oppdraget er å sjekke om alt blir slått inn på kassa. Si du skal kjøpe en blomst til 99,-, det er litt kø, du står litt bak i køen, og så sier du til den ansatte: jeg har litt dårlig tid. Denne koster 99 kr, kan jeg bare legge igjen en hundrelapp til deg? Sier hun "greit" til det da, så er det avvik. Dette er nemlig ikke lov. Alt skal slås inn på kassa mens du står der (dette er for å forsikre seg om at svinn ikke oppstår). Når du har gått derfra skrives en rapport men skal sende til overordnede.. Jeg syns det er en veldig artig jobb
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #5 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg jobber som det, og det er som nr 1 skriver, du får en beskrivelse av oppdraget, og skriver rapport etterpå. F.eks: du skal sjekke en blomsterbutikk. Oppdraget er å sjekke om alt blir slått inn på kassa. Si du skal kjøpe en blomst til 99,-, det er litt kø, du står litt bak i køen, og så sier du til den ansatte: jeg har litt dårlig tid. Denne koster 99 kr, kan jeg bare legge igjen en hundrelapp til deg? Sier hun "greit" til det da, så er det avvik. Dette er nemlig ikke lov. Alt skal slås inn på kassa mens du står der (dette er for å forsikre seg om at svinn ikke oppstår). Når du har gått derfra skrives en rapport men skal sende til overordnede.. Jeg syns det er en veldig artig jobb Å kalle det en jobb er vel kansje litt å ta i eller?....hehe
SmellyCat Skrevet 15. oktober 2012 #6 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg var mystery shopper for mange år siden. Morsom greie.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #7 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg jobber som det, og det er som nr 1 skriver, du får en beskrivelse av oppdraget, og skriver rapport etterpå. F.eks: du skal sjekke en blomsterbutikk. Oppdraget er å sjekke om alt blir slått inn på kassa. Si du skal kjøpe en blomst til 99,-, det er litt kø, du står litt bak i køen, og så sier du til den ansatte: jeg har litt dårlig tid. Denne koster 99 kr, kan jeg bare legge igjen en hundrelapp til deg? Sier hun "greit" til det da, så er det avvik. Dette er nemlig ikke lov. Alt skal slås inn på kassa mens du står der (dette er for å forsikre seg om at svinn ikke oppstår). Når du har gått derfra skrives en rapport men skal sende til overordnede.. Jeg syns det er en veldig artig jobb å kalle det en jobb er vel kansje litt å ta i eller?....hehe Og hvorfor skulle ikke dette være en jobb? Jeg kontrollerer nærmere 50 butikker i måneden, samt personalkontroller, utpasseringskontroller, og salg- og skjenkekontroller.
Tired mama Skrevet 15. oktober 2012 #8 Skrevet 15. oktober 2012 Høres spennende ut. Er dette noe dere får betalt for?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #9 Skrevet 15. oktober 2012 Hvordan får man en slik jobb? Og hva er utbetalt månedslønn når du sjekker opptil 50 butikker og litt til pr. mnd? Er det slik at det er stabil lønn og kan brukes som fulltidsjobb?
Sunnybeach4gull :) Skrevet 15. oktober 2012 #11 Skrevet 15. oktober 2012 Jepp, har jobbet som det i mange år:) www.seeyou.no
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #12 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg jobber som det, og det er som nr 1 skriver, du får en beskrivelse av oppdraget, og skriver rapport etterpå. F.eks: du skal sjekke en blomsterbutikk. Oppdraget er å sjekke om alt blir slått inn på kassa. Si du skal kjøpe en blomst til 99,-, det er litt kø, du står litt bak i køen, og så sier du til den ansatte: jeg har litt dårlig tid. Denne koster 99 kr, kan jeg bare legge igjen en hundrelapp til deg? Sier hun "greit" til det da, så er det avvik. Dette er nemlig ikke lov. Alt skal slås inn på kassa mens du står der (dette er for å forsikre seg om at svinn ikke oppstår). Når du har gått derfra skrives en rapport men skal sende til overordnede.. Jeg syns det er en veldig artig jobb å kalle det en jobb er vel kansje litt å ta i eller?....hehe Det er da opp til hver enkelt kjede om det er greit eller ikke. Det er ingen generell regel som sier at kunden må stå der når en slår inn det de kjøpte, og hvis det er mange kunder i køen så er det da dumt å si nei og miste et salg. Men da må man selvfølgelig passe på at en husker på å slå det inn etterpå og også husker akkurat hva de kjøpte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå