Zyan Skrevet 14. oktober 2012 #1 Skrevet 14. oktober 2012 Igår våknet jeg med vondt i nakken, dvs akkurat mellom skulderbladene men øvre del. (lett å forklare hvor ja...hehe) Det gjorde vondt når jeg så ned, bakover og til hver side. Ikke noe unormalt dette, har hatt masse vondt i nakken/øvre del av rygg. Men.. Igår kveld fikk jeg og en underlig smerte i venstre arm, fra skulderen og ned. Uansett hvordan jeg la armen (lå i senga) gjorde det vondt og armen hadde en mye hvitere farge enn den andre. I tillegg var den "kraftløs". Jeg hadde ikke klart klemme noe fex. Noen som har opplevd noe slikt? Som om en nerve var i klem, noe hindret blodet i å komme skikkelig til igjennom armen eller noe.. Har fortsatt vondt i nakken, armen er ikke vond nå, men kjenner den svakere. Noen som vet noe om dette?
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. oktober 2012 #2 Skrevet 14. oktober 2012 Ja, det er mest sannsynlig pga nakken. Har du prøvd å tøye sånn at du får løsnet det litt?
<3 2G <3 Skrevet 14. oktober 2012 #3 Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Prøv å ga en varm dusj og tøy mens du er varm. Så ringer du noen som kan behandle deg, Naprapat anbefaler jeg om du har der du bor. Kiropraktor, manuelterapaut og lignende er ikke dumt det heller. Legen gir bare tabletter men ikke behandling. Endret 14. oktober 2012 av EnG+1?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #4 Skrevet 14. oktober 2012 Igår våknet jeg med vondt i nakken, dvs akkurat mellom skulderbladene men øvre del. (lett å forklare hvor ja...hehe) Det gjorde vondt når jeg så ned, bakover og til hver side. Ikke noe unormalt dette, har hatt masse vondt i nakken/øvre del av rygg. Men.. Igår kveld fikk jeg og en underlig smerte i venstre arm, fra skulderen og ned. Uansett hvordan jeg la armen (lå i senga) gjorde det vondt og armen hadde en mye hvitere farge enn den andre. I tillegg var den "kraftløs". Jeg hadde ikke klart klemme noe fex. Noen som har opplevd noe slikt? Som om en nerve var i klem, noe hindret blodet i å komme skikkelig til igjennom armen eller noe.. Har fortsatt vondt i nakken, armen er ikke vond nå, men kjenner den svakere. Noen som vet noe om dette? Klip deg selv i nakken. Rundt omkring slik at det kjennes ut som du skal "dø" rett og slett. Sliter med stiv nakke selv og det er den beste medisin. Det får blodgjennomstrømmingen igang. Gjør det selv eller få mannen til å hjelpe deg. Ta paracet/ibux så du får slappet av, du spenner deg nemlig selv om du ikke merker det og sånn forverrer du nakken. Om det vedvarer ta en tur til legen/manuell terapaut.
Zyan Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter #5 Skrevet 14. oktober 2012 Har fikset meg time hos fysio imorgen, tror dere det hjelper og? Vi har en massør og en fysioterapaut på jobben vi booker timer til. Gjøres i arbeidstiden uten trekk i timer/lønn. Det var det beste jeg kom på som kunne gjøres fort. Tenkte tanken på legen imorgen og, men erfaring forteller meg bare at dette er hva de vil si: "se det ann, blir det værre ring igjen, det blir 225 kr". Gubben er ute i pissregnet/sludden og bytter dekk på bilene, spørs om jeg kan be om massasje etterpå gitt..
Poteta Skrevet 14. oktober 2012 #6 Skrevet 14. oktober 2012 Hadde jeg vært deg ville jeg fått en henvisning til røntgen eller MR. Kan være prolaps i nakken.
Zyan Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter #7 Skrevet 14. oktober 2012 Ja, det er mest sannsynlig pga nakken. Har du prøvd å tøye sånn at du får løsnet det litt? Ja, det gjorde jeg med en gang jeg våknet og utover hele dagen.. tok tilogmed en svømmetur og tur i badstu.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #8 Skrevet 14. oktober 2012 Hvis du ringer en manuellterapeut (fysioterapeut med etterutdanning i ledd, veldig enkelt forklart...), så trenger du ingen henvisning. Jeg har fått mye hjelp av manuellterapeut til flere ting og jeg syns det er bedre enn feks kiropraktor fordi de tar hensyn til både ledd og muskler og så gir de oftest øvelser man kan gjøre hjemme sånn at hjelpen blir mer varig enn om de bare løsner opp der og da.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #9 Skrevet 14. oktober 2012 Vær forsiktig med manuellterapeut/kiropraktor hvis du ikke vet det er muskulært. Jeg hadde nakkeleddsprolaps. Smertene lignet i begynnelsen på dine, men hos meg eskalerte det, og jeg havnet på Ullevål for akuttoperasjon (heller uvanlig).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå