Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #1 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg ser ved å lese noen av disse trådene her inne at trenden er å føre curling-generasjonen videre. Jeg kommer ikke til å feie veien til barna min, litt rusk og rask må de nok tråkke i og finne ut av selv Sån, da fikk jeg sagt hva jeg mente om det også
Sol Skippertaksdronning Skrevet 14. oktober 2012 #2 Skrevet 14. oktober 2012 Sier meg enig i den, de skal tross alt klare seg selv en dag, og hvordan skal de takle små og store utfordringer om vi som foreldre hele tiden ordner opp og koster veien?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #3 Skrevet 14. oktober 2012 Kan dere komme med eks. på ting dere reagerer på her inne?
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 14. oktober 2012 #4 Skrevet 14. oktober 2012 nå tror jeg vel ingen går inn for å være det heller, men de ser det ikke selv...
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #5 Skrevet 14. oktober 2012 Det var vel å sette det litt på spissen ut ifra hva jeg leste om sikring av peis osv. Skjønner selv at ang. peis og små barn så er det noe vi må hjelpe barna å lære. Men syntes det er mange hønemødre her inne som tror at ungen sin er porselen og knuser om h*n skulle ramle og slå seg. HI
Mineto Skrevet 14. oktober 2012 #6 Skrevet 14. oktober 2012 TS: jeg synes ikke du fikk sagt hva du mente om saken i det hele tatt, eg! For hva mener du egentlig?
what a drittkjerring Skrevet 14. oktober 2012 #7 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg ser ved å lese noen av disse trådene her inne at trenden er å føre curling-generasjonen videre. Jeg kommer ikke til å feie veien til barna min, litt rusk og rask må de nok tråkke i og finne ut av selv Sån, da fikk jeg sagt hva jeg mente om det også Haha, hva er curlingforeldre? Mener jeg har hørt om tigerforeldre eller noe, en slags hønemor? Er curlingforeldre litt i samme gate kanskje?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #8 Skrevet 14. oktober 2012 TS: jeg synes ikke du fikk sagt hva du mente om saken i det hele tatt, eg! For hva mener du egentlig? Hvilken sak? vet du ikke hva curlingbarn er? HI
Gjest Filifjonka Skrevet 14. oktober 2012 #9 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg ser ved å lese noen av disse trådene her inne at trenden er å føre curling-generasjonen videre. Jeg kommer ikke til å feie veien til barna min, litt rusk og rask må de nok tråkke i og finne ut av selv Sån, da fikk jeg sagt hva jeg mente om det også Haha, hva er curlingforeldre? Mener jeg har hørt om tigerforeldre eller noe, en slags hønemor? Er curlingforeldre litt i samme gate kanskje? Curlingforeldre er foreldre som koster rent foran barna sine, så de aldri skal oppleve humper og rusk og rask i veien. Dette må forstås overført, slik at den virkelige betydningen er at foreldrene beskytter barna sine mot alt ubehag og små og store vonde opplevelser.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #10 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg ser ved å lese noen av disse trådene her inne at trenden er å føre curling-generasjonen videre. Jeg kommer ikke til å feie veien til barna min, litt rusk og rask må de nok tråkke i og finne ut av selv Sån, da fikk jeg sagt hva jeg mente om det også Haha, hva er curlingforeldre? Mener jeg har hørt om tigerforeldre eller noe, en slags hønemor? Er curlingforeldre litt i samme gate kanskje? Det går ut ifra sporten curling, hvor de feier foran "kulene" for at de skal nå lengst mulig. Så barna er "kulene" og foreldrene feier foran de. haha dårlig forklart vet det men er ikke så veldig flink til å formulere meg riktig, men håper du skjønte det.
tomat15 Skrevet 14. oktober 2012 #11 Skrevet 14. oktober 2012 "Curlingforeldre gjør alt for å koste rent foran sine barn slik at de raskt, lett og smertefritt skal ta seg fram i livet. Et servicebarn betjenes av sine foreldre uten at det stilles noen spesielle krav til barnet. Men prisen er høy: Vi får foreldre som ikke klarer å sette grenser og barn som verken viser respekt for voksne eller andre barn. " En beskrivelse av hva det er. Selv er jeg for en mellomting. Jeg har foreldre som stiller opp dersom det trengs. Jeg vet at jeg alltid har noen som støtter meg og hjelper til om jeg trenger det. Likevel har jeg lært å takle mine egne problemer og min egen hverdag. Jeg vet at man ikke får alt servert på et sølvbrett, men faktisk må jobbe for å oppnå noe. Jeg vil at mine barn skal vite at alltid er der for dem, men jeg vil også at de skal forstå at dersom de vil oppnå noe må de faktisk jobbe for det.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #12 Skrevet 14. oktober 2012 Syns det motsatte av deg jeg. Barna idag er slett ikke beskyttet mot alt av ubehag og vonde opplevelser. Med fraser som " har foreldrene det bra, har barna det bra" turer foreldrene frem, og steforeldre, stesøsken, stetanter, xstetanter, xstesøsken osv er normalen. Som nabogutten sa til mitt barn: "hæ, har du bare 2 foreldre??" Jeg syns det forventes alt for mye av barna på visse plan. Når det er sagt så har jeg et vennepar med en datter som brant seg på peisen. Jenta har store skader og ødelagt noe av funksjonene/nervene i ene hånden. Syns eksempelet ditt var utrolig dårlig.
Mineto Skrevet 14. oktober 2012 #13 Skrevet 14. oktober 2012 TS: jeg synes ikke du fikk sagt hva du mente om saken i det hele tatt, eg! For hva mener du egentlig? Hvilken sak? vet du ikke hva curlingbarn er? HI Hehe;-) Ja, hvilken sak er det du refererer til? Og jo, du, jeg vet godt hva ordet "curlingforeldre" betyr. Jeg stiller meg derimot uforstående til begrepet, da jeg synes det er et tulleruskete ord for å beskrive veike foreldre med konstant dårlig samvittighet og tid ovenfor barna sine. "Kompensasjonsforeldre" passer utmerket som både beskrivelse, ord og begrep. Det å gjøre barn oppmerksomme på farer på ferde hører til det å faktisk være foreldre. Skjønner ikke hva det har med "curling" å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #14 Skrevet 14. oktober 2012 Det å sikre en ovn som står på en sånn måte at barna lett kan snuble borti, skjønner jeg ikke at skal ha noen ting med curlingforeldre å gjøre i det hele tatt. Er man curlingforelder fordi man ikke vil at barnet skal snuble borti ovnen å få stygge forbrenninger på hender eller ansikt? Da tror jeg det er HI som ikke har forstått begrepet curlingforelder.
what a drittkjerring Skrevet 14. oktober 2012 #15 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg ser ved å lese noen av disse trådene her inne at trenden er å føre curling-generasjonen videre. Jeg kommer ikke til å feie veien til barna min, litt rusk og rask må de nok tråkke i og finne ut av selv Sån, da fikk jeg sagt hva jeg mente om det også Haha, hva er curlingforeldre? Mener jeg har hørt om tigerforeldre eller noe, en slags hønemor? Er curlingforeldre litt i samme gate kanskje? Det går ut ifra sporten curling, hvor de feier foran "kulene" for at de skal nå lengst mulig. Så barna er "kulene" og foreldrene feier foran de. haha dårlig forklart vet det men er ikke så veldig flink til å formulere meg riktig, men håper du skjønte det. Haha, genialt:)
Gråsonen Skrevet 14. oktober 2012 #16 Skrevet 14. oktober 2012 Mener å ha lest at det er gjort forskning på såkalte "curlingbarn". Var noe med at de hadde mindre utviklet forståelse for empati mellom mennesker og overført fra mennesker til dyr.
bærtæ Skrevet 14. oktober 2012 #17 Skrevet 14. oktober 2012 Mener å ha lest at det er gjort forskning på såkalte "curlingbarn". Var noe med at de hadde mindre utviklet forståelse for empati mellom mennesker og overført fra mennesker til dyr. Ja, klart en får slike tendenser når det blir satt grind fremfor peisen! Sier seg selv...
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #18 Skrevet 14. oktober 2012 Fælt å folk hang seg opp i denna peisen a. Haha. Jeg gir meg, jeg kom med tidenes dårligste eksempel. men dere vet hva et curlingbarn er(om ikke står det forklaring lenger opp) og det er det jeg vil ha noen meninger om ikke om man skal ha grind foran peisen, det kan vi ta i den andre tråden HI
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #19 Skrevet 14. oktober 2012 Vel, det er vel kanskje strengt tatt ikke så mye å diskutere?! Få føler seg truffet tror jeg. Siden du drar opp tidenes dårligste eksempel på noe som virker oppta deg en del, så faller liksom hele argumentasjonen din i staver. Du ser ikke ut til å ha andre eksempler å komme meg heller?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 14. oktober 2012 #20 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg er enig, og forsøker dermed å unngå curlingbarn selv. Det er i grunnen ikke så veldig vanskelig siden jeg har fire relativt tette barn, det sier seg selv at det ikke blir mye curling for hver av dem da Eksempelet med peisen var dårlig, noe du innrømmer selv (barnesikring har lite med curling å gjøre synes jeg), jeg tenker mer på at barna må lære seg til å ta ansvar for seg selv og sine handlinger. De skal bli selvstendige, empatiske og klare å stå på egne bein, ta egne beslutninger og forstå at for at de er en del av samfunnet og må ta sin del i det også. Siden noen etterspør eksempler: *Komme seg til og fra trening selv etter en viss alder (gitt at det er trygt nok). *Klare å finne og lage seg mat og drikke selv fra skolealder. *Delta i husarbeidet slik at de på sikt behersker normale ting som å brette klær, sette på vaskemaskin, tømme oppvaskmaskin, støvsuge, rydde osv *Være med på å ordne opp i konflikter og problemer de selv setter seg i og mye, mye mer....
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #21 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg er enig, og forsøker dermed å unngå curlingbarn selv. Det er i grunnen ikke så veldig vanskelig siden jeg har fire relativt tette barn, det sier seg selv at det ikke blir mye curling for hver av dem da Eksempelet med peisen var dårlig, noe du innrømmer selv (barnesikring har lite med curling å gjøre synes jeg), jeg tenker mer på at barna må lære seg til å ta ansvar for seg selv og sine handlinger. De skal bli selvstendige, empatiske og klare å stå på egne bein, ta egne beslutninger og forstå at for at de er en del av samfunnet og må ta sin del i det også. Siden noen etterspør eksempler: *Komme seg til og fra trening selv etter en viss alder (gitt at det er trygt nok). *Klare å finne og lage seg mat og drikke selv fra skolealder. *Delta i husarbeidet slik at de på sikt behersker normale ting som å brette klær, sette på vaskemaskin, tømme oppvaskmaskin, støvsuge, rydde osv *Være med på å ordne opp i konflikter og problemer de selv setter seg i og mye, mye mer.... Ja tenk at så lett kan det skrives Jeg er helt grønn når det kommer til å forklare og formulere meg riktig. jeg erklerer deg herved til min talsmann nå jeg sliter med å få sagt det jeg vil Så til alle dere som hang dere opp i den fordømrade peisen(dumme meg) her er noe av det jeg tenker å Takk Alva HI
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #22 Skrevet 14. oktober 2012 Eksempel på curlingforeldre - hentet fra min egen omgangskrets: To jenter nektet å rydde i barnehagen og fikk derfor beskjed om at de to da skulle rydde alt sammen dagen etterpå. Moren til den ene jenta syntes dette var hårreisende og ringte barnehagen for å hindre dem i å straffe hennes datter. Og barnehagen ga seg. De to jentene slapp noen straff for å nekte å gjøre som de skulle, og lærte at de ikke trenger å høre på de voksne i barnehagen... (Jentene var fem år gamle, og skjønte godt at de skulle rydde opp)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #23 Skrevet 14. oktober 2012 Eksempel på curlingforeldre - hentet fra min egen omgangskrets: To jenter nektet å rydde i barnehagen og fikk derfor beskjed om at de to da skulle rydde alt sammen dagen etterpå. Moren til den ene jenta syntes dette var hårreisende og ringte barnehagen for å hindre dem i å straffe hennes datter. Og barnehagen ga seg. De to jentene slapp noen straff for å nekte å gjøre som de skulle, og lærte at de ikke trenger å høre på de voksne i barnehagen... (Jentene var fem år gamle, og skjønte godt at de skulle rydde opp) Gud, det finnes virkelig idiotiske foreldre der ute som gjør ting "i beste mening" for barna sine....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå