Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #1 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg er 163 cm høy og har stort sett alltid veid mellom 60-63 kg. Er nå 24 år. Da jeg ble gravid med min første hadde jeg lagt på meg litt og veide 65 kg. I mitt første svangerskap la jeg på meg 12 kg og veide dermed 77 kg på det meste. Jeg er av den noe heldige typen, la på meg 12 kg, og gikk ned 17 kg iløpet14 dager etter fødsel. Denne gangen veide jeg hele 70 kg når jeg ble gravid (vært ett hektisk år med tre aborter og mye skole). Er nå 22 uker på vei og veier 73 kg. (Har lagt på meg 3 kg i svangerskapet hittil) Det jeg lurer på er, synes dere dette er for mye? Dette har vært samtaleemne hos meg idag og føler jeg burde gjøre noe med vekta? :/
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #2 Skrevet 14. oktober 2012 Om du er 22 uker på vei burde du absolutt ikke "gjøre noe med vekta". Når barnet er født og det har gått noen måneder kan du se deg i speilet og avgjøre hvor fornøyd du er, og handle deretter. Men om du snakker om vekten før svangerskap er 70 kg på 163 cm litt mye i min verden. Jeg er 174 cm og vil helst veie mellom 63 og 65 kg.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #3 Skrevet 14. oktober 2012 jeg veide 52 før jeg ble gravid, veide 77 som høygravid, og veier nå 50 et drøyt år etter fødsel. er 160cm og synes vekta er ok i fht høyden. legger du 20 kg på 3 cm mer så vil jeg tro en er litt smålubben. men langt i fra feit da ikke gjør noe med vekta før etter svangerskapet. 3 kg opp på 22 uker er jo i grunn veldig lite for en gravid..
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #4 Skrevet 14. oktober 2012 Men da bør jeg jo gjøre noe da må det bli mindre karbo, mer grønnsaker, flere gåturer og mindre godteri og kos Trenger å høre det fra noen andre. Har en veldig snill mann som aldri ville sagt noe, men som alltid ser super ut selv han fortjener noe bra og da må jeg skjerpe meg Når det er sagt har jeg vært str 36 på 60 kg. Så har ikke noe ønske om å veie mindre enn det etter fødsel nr to. Men veide jo nå i utgangspunktet 10 kg mer :/
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #5 Skrevet 14. oktober 2012 Kommer an på ? Jeg er 165 og trives godt når jeg veier 70. Da bruker jeg str. 38 i klær, 28 -29 i jeans. Men hadde jeg f.eks. hatt dobbelthake eller mage med en vekt på 70 hadde jeg forsøkt å gått ned kanskje...
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #6 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg bruker str 38-40 når jeg veier 70 kg. Men nådde liksom "toppen" (70 kg) før jeg ble gravid. Lå på mellom 65 og 68 rett føre. Men nå veier jeg 73 og er 22 uker på vei. Da jeg veide 73 i forrige svangerskap var jeg 25 uker på vei. Veide da 73 kg helt frem til uke 30. Så føler nok at jeg burde skjerpe meg for å ikke legge på meg for mye. Men har ikke gidde å gjort noe da jeg ikke fant motivasjon. Men når andre også mener at det er litt mye er motivasjonen her med en gang. Skal ikke bli tjukk.. Så da får jeg spise sunnere og bevege meg mer behøver ikke gå ned i vekt, men vil prøve å ikke øke noe særlig de neste ukene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå