Gå til innhold

Tror dere dette er omgangssyken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

2-åringen kastet opp i formiddag, fullstendig uten forvarsel. Spurte om hun hadde vondt i magen, men hun svarte nei.

I løpet av en time kastet hun opp tre ganger. Etter det satt hun i sofaen og så blek ut i en times tid før det var full fart igjen. Da spiste hun et eple og drakk cola. Hun spiste bra med middag for en time siden. Ingenting har kommet opp igjen. Ikke har hun bæsjet heller. Hun er trøtt og sliten nå, men har ikke sovet i dag. Hun pleier å ha en liten dupp midt på dagen.

Kan det være omgangssyken / noro som har vært på ferde, eller ville det vært verre da?

Hvis hun er i form i morgen, burde vi fortsatt holde henne hjemme fra bhg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mellomste spydde to ganger i går, men har vært i fin form. Spist og drukket siden. Men, holder henne alikevel hjemme fra skolen i mårra da det er veldig sannsynlig det er noe smittsomt. Og du bør også holde barnet ditt hjemme. Selv om hun er i fin form kan hun likevel være smittsom.

Skrevet

2åringen sydde og 2 ganger her om dagen.

Våkna litt bleik og tufs og kasta opp et par ganger.

Etter et par timer var det full fart:)

Skrevet

2åringen sydde og 2 ganger her om dagen.

Våkna litt bleik og tufs og kasta opp et par ganger.

Etter et par timer var det full fart:)

ha ha hun spydde hvert fall. Dog det kunne vært greit med en syerske i huset;)
Skrevet

Samme med toåringen her på fredag..

Spydde to ganger i løpet av en drøy time! En time senere spiste hun skive og at tilsynelatende i form igjen..

Så kanskje det er en mild og kortvarig form av omgngssyken som går om dagen..

Skrevet

Ja høres sånn ut. Mine får det også lett. Jeg derimot har vært syk i 5 dager nå :-/

Skrevet

Høres sånn ut ja, og for all den hold barna hjemme i 48 timer etter siste oppkast/diaré!

Skrevet

Absolutt omgangssyken ja. Hadde det selv nettopp, skikkelig dårlig noen timer midt på natta, men så frisk og fin igjen utpå morgenen. Trenger ikke vare så lenge hvis det er en mild form av viruset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...