Gå til innhold

Noen som har erfaring med bihulbetennelse??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært småsyk i en uke nå. Er såpass at jeg fungerer helt Ok, men har ikke løftet en finger i huset denne uken. Kun gjort det mest nødvendige, og klarer å ta meg sammen når jeg er med datteren min. Ellers ligger jeg i sofaen.

Tenker hver dag at jeg er nok bedre i morgen, men er akkurat like dårlig som for en uke siden. Vært litt frysen de siste dagene, prøvde å ta tp i sted, men tp måleren var kaputt :( hjelper med paracet så har nok litt feber. Har mye snørr, og verker i pannen over øynene, og det føles som hodet vil eksplodere når jeg lener meg fremover!

Regner med jeg har litt bihulbetennelse. Kan dette gå over av seg selv? Tar det lang tid? Jeg er muligens gravid også, men er en uke til jeg kan teste meg, så ville jo helst ungått antibiotika til jeg vet om jeg er gravid eller ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tredagerskur med Azitromax er supereffektivt. Det er et antibiotikum, men slipper å bruke ei hel uke...

Skrevet

Ville tatt en tur til legen, si at du kanskje er gravid. Så vil du få en type antibiotika som ikke er farlig for barnet.

Skrevet

Dunking i hodet er en klassiker, men ofte gjør det vondt i øyet og/eller i tennene. Vondt når du trykker på kinnene ved siden av nesa. Blir verre når du legge deg ned. Det er fælt, men paracet hjelper på smerte og feber, og nesespray hjelper på trykket. Få ut gørra. Hos meg lukter gjerne snørra helt jævlig, og ser helt jævlig ut. Jeg har det regelmessig gjennom vinteren og har fått ab et par ganger fordi det bare kommer tilbake og tilbake. Men oftest gir man ikke noe, og det gir seg.

Skrevet

Det går over av seg selv, men det er ikke veldig moro å vente på det. Nesespray, skylling med saltvann i nesehorn, spise Fenumax ( sjekk selv om du kan ta de når du er gravid) og varm drikke hjelper. en annen ting som kan løsne litt på trykket er å nynne. Om du finner en frekvens som "passer" så kan det gjøre at snørra renner litt :)

Skrevet

Det høres ut som bihule bet. Ja. Bruk nesespray ved behov og prøv å få pusset nesen så ofte som mulig. Det kan ta lang tid før det går over så jeg ville oppsøkt legen.

God bedring :)

Skrevet

Takk for mange gode svar jenter! Har faktisk problemer med det ene øyet også, i tillegg til at jeg verker i tennene på samme side. Takk for mange gode tips også. Skal teste ut de jeg ikke allerede har prøvd. Glad mannen er borte i kveld når jeg skal nynne og finne den rette 'frekvensen' :) Ser an til i morgen om jeg ringer legen, men kjenner det frister å bli fort frisk.

Skrevet

Det er ikke bra å gå med infeksjoner tidlig i svangerskapet så man skal faktisk komme seg fortere til legen da enn ellers for å få antibiotika. Hvis infeksjoner blir ille så kan kroppen i verste fall støte fra seg barnet for å bruke energien på å bli frisk igjen. Rart at det ikke er flere som vet det egentlig,

Skrevet

Uff, det visste jeg faktisk ikke. Var aldri et tema sist. Får vel kanskje ta en tlf i morgen da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...