Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #1 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg har hørt at siden de er selvrensende holder det å lufte dem
PintSizedDictator Skrevet 14. oktober 2012 #2 Skrevet 14. oktober 2012 Vasker på eco program. Dvs. Kaldt vann.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #3 Skrevet 14. oktober 2012 Det er de som sier det er selvrensende ja, kan hende det, men det er nå ikke sånn at matflekker og bæsjeflekker blir poff borte av at plagget henges ut til lufting. Så her vaskes alle plagg i maskin på 40 gr ullprogram etter hver bruk, det er det eneste som funker. Kjøper ull av god kvalitet og de ser stort sett like fine ut etter en sesong. Kunne kanskje vært mer miljøvennlig å ikke vaske, men det får nå så være.
Jenny251210 Skrevet 14. oktober 2012 #4 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg har aldri fått bæsjeflekker i et eneste plagg. Ungen er snart 2. Jeg vasker på 30 grader, med sånn spesialsåpe. Ikke MILO. Lufter om det ikke er flekker, henger ute over natta.
santhe Skrevet 14. oktober 2012 #5 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg vasker på ullprogram 30 grader, med milo uten parfyme
Vakreste_i_verden:-) Skrevet 14. oktober 2012 #6 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg vasker på 40 grader ullprogram. Med spesial såpe for ull, kjøpt på nøstebarn. Hun damen der sa at milo ikke var bra nok. Husker ikke hvorfor. Kanskje jeg ble lurt?? Ja ja
Ane Elise Skrevet 14. oktober 2012 #7 Skrevet 14. oktober 2012 Ullprogram med 30 el 40 grader, kommer helt an hvor skitten klærne er
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #8 Skrevet 14. oktober 2012 Vasker for hånd med gallesåpe for å få vekk matflekket, så på ullprigram etterpå.
Gjest peacock Skrevet 14. oktober 2012 #9 Skrevet 14. oktober 2012 Milo i maskinen på 30 grader. Det er vel ubehandlet ull (altså med lanolin) som er selvrensende? Soveskinnene løftes men vaskes ikke så ofte.
*KlaraKu* Skrevet 14. oktober 2012 #10 Skrevet 14. oktober 2012 Alltid like "moro" når tiden med ullklær kommer. Gubben er flink til å vaske klær, MEN ull, det skjønner han seg ikke på. Han skjønner ikke hva som er ull og ikke uten å måtte se på merkelappene(om han hadde tatt seg litt tid hadde han nok skjønt det, men han gidder vel egenlig bare ikke å skjønne det ) så høst og vinterstid har han fått beskjedd om å holde seg unna klesvasken da det er kjedelig at så dyre plagg skal bli ødelagt i vask. Men til det du spurte om så vasker vi det siden ho blir så møkkete med hund og ho kryper på gulvet så er det møkkete på en dag og det flekker og møkk får man ikke luftet vekk(føler nå hvertfall jeg), litt gulping og grøt og div middagsflekker. så her går det på 40 grader ullvask
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå