Gå til innhold

prevensjon etter svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 6 uker igjen til termin og begynner å tenke på valg av prevensjon etter svangerskapet. Hva skal dere velge ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg skal velge Hormon spiral hvis jeg bestemmer meg for og gjøre det,men vil kanskje vente litt .hvis jeg skal ha et barn til :)

Skrevet

Her blir der p-ring igjen etterpå. Eneste jeg tåler.

Skrevet

Etter forrigesvangerskap valgte jeg hormonspiral, det ble et reint helvette, etter innsettelse låg jeg med smerter som midte om sterke rier på kvelden. fikk mensen hver måned hvor jeg også fikk sterke riesmerter med hver mensturasjon... :S Fjernet den til slutt for da var jeg sååå DRITT lei!:P Og alt ble bra med en gang etterpå... etter det brukte vi kondom og "temperaturmåler "(babycomp) til vi skulle planlegge nytt barn:) Neste gang blir det nok sansynligvis kondom og temperaturmåler...

Skrevet

Jeg fikk satt inn hormonspiral ca 4 mnd etter fødsel og er knallfornøyd!

Skrevet

Går nok for kondom i starten så en sort p-pille man kunne bruke, husker ikke hva den heter. Brukte den mellom nr 1 og 2...Så får tiden vise om jeg orker en unge til eller ei...

Skrevet

Kondom mellom unge 1 og 2. Etter unge 2 blir det kanskje spiral.

Skrevet

ingen ting ! etter en laaang og vanskelig vei for å få nummer 1, så er vi enige om at det bare er droppe alt som heter prevensjon for å unngå at nummer to kommer når førstemann skal konfirmeres ;)

Skrevet

Hadde hormonspiral etter første og var kjempefornøyd så det skal jeg ha neste gang igjen også.

nå hadde ikke jeg noe problem med den da, og ikke med å bli gravid igjen etter den ble tatt ut heller.

Skrevet

Minipille tenker jeg mens jeg ammer, og så over på de p-pillene jeg alltid har hatt etter det igjen ;)

Gjest Ballongmamma
Skrevet

Usj ja det lurer jeg også på. Da jeg sluttet med p-piller ble jeg et nytt menneske, så jeg har ikke lyst på hormoner igjen. Tror det blir kondom eller ingenting på oss etter denne som er nummer 1. Også skal mannen kutte strengen når vi har fått nummer 2. Det er hvertfall den foreløpige planen, og jeg er fornøyd med den! :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Ble cerazette her. Ville egentlig ikke putte i meg mer hormoner da jeg så hvor i ulage kroppen ble da jeg slutta på dem. Men det ble det til slutt likevel, da jeg ikke ville ha spiral, og det er snedig at mensen kommer helt bort til meg.

Skrevet

Mannen skal slippe. Så slipper jeg å tenke på prevensjon igjen. ;)

Skrevet

Mannen skal slippe. Så slipper jeg å tenke på prevensjon igjen. ;)

snippe.
Skrevet

minipille. Gikk på denne før jeg fikk barn også, så det er liksom det jeg er vant med :)

Fikk ikke mensen tilbake før guttungen var 13 mnd, og syklusen var veldig ustabil etter dette. Men ble gravid på første forsøk da jeg sluttet med minipillen igjen (da var storebror ca 16 mnd)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...