Gå til innhold

Lite symptomer


April-11+ en til?

Anbefalte innlegg

Hei. Er i dag 8 + 3. I uke 5 og 6 var jeg kjempe kvalm og trøtt.. Nå er jeg bare litt mer sliten enn ellers og dårlig matlyst. Forrige svangerskap var jeg kvalm og trøtt frem til uke 14. Noen andre som har det lettere denne gangen? Hadde en sa i juni, så blir litt bekymret når det ikke er som det var forrige gang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei :)

 

Jeg kan ikke si noe i forhold til forrige gang, for dette er min første graviditet, men jeg har opplevd omtrent det samme som du beskriver. I uke 6-7 var jeg ganske kvalm (kastet aldri opp, men det var ikke langt ifra), men i starten av uke 8 forsvant det nesten helt. Alt jeg satt igjen med var dårlig matlyst og følelsen av at all mat var ekkel (sulten har jeg imidlertid vært hele tiden ;)). Trøttheten forsvant også gradvis.

 

Det er klart jeg var veldig bekymret en stund, men legen ville ikke ta imot meg, så det var bare å smøre seg med tålmodighet. På dagen 10 uker fant jeg hjertelyden med doppleren vi kjøpte dagen før, og den er der fortsatt i dag når jeg er 12+1 :) Det er selvfølgelig ingen garanti for at alt er bra, men jeg vet i hvert fall at det er liv der. I morgen er det ultralyd som står for tur, og vi er så spente :D

 

Jeg tror ikke du behøver å bekymre deg :) Det meste er normalt, og det er så vidt jeg har forstått vanlig at svangerskapene til en kvinne er forskjellige fra gang til gang. Pust ut og prøv å slappe av (selv om jeg vet det er vanskelig). Alt er nok bra, skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som har hørt den fantastiske lyden:) Da blir det virkelig:) jeg får vel bare ha tolmodighet halvannen uke til også prøve doppleren min jeg også. Og heller være glad for at jeg ikke er så kvalm lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det litt likt.

Det er helt annerledes denne gang enn sist.

Er ikke så umenneskelig sliten og kvalmen har godt over for lenge siden.

Ingen ømme pupper denne gang.

Men jeg kjenner de er større.

Etter ammeslutt så hadde jeg bare skinn med nippel på.

Så det gjør ingenting at det fylles opp igjen. :)

Eneste som er tegn til graviditet er at jeg har begynt å få mage. Spes om kvelden når den er oppblåst.

Og murringer. Masse murringer.

Ikke slik som sist. Men ikke på en dårlig måte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia..

Jeg har et HELT annet svangerskap enn mitt første...rart egentlig..men da tenker jeg det tyder på det andre kjønn..hihi

Jeg er uke 12 i morgen...å har fått så intenst hodepine(hatt i flere dager) så slitsomt. Skal til første kontroll til torsdag for alle blodprøver etc. Ul blir vel ikke før i uke 16. Sist fikk jeg ikke før uke 17.

Jeg er hvertfall ferdig med kvalmen og måtte småspise hele tiden. Blitt mer opplagt enn jeg var, men har nok hjulpet å være sykemeldt en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia..

Jeg har et HELT annet svangerskap enn mitt første...rart egentlig..men da tenker jeg det tyder på det andre kjønn..hihi

Jeg er uke 12 i morgen...å har fått så intenst hodepine(hatt i flere dager) så slitsomt. Skal til første kontroll til torsdag for alle blodprøver etc. Ul blir vel ikke før i uke 16. Sist fikk jeg ikke før uke 17.

Jeg er hvertfall ferdig med kvalmen og måtte småspise hele tiden. Blitt mer opplagt enn jeg var, men har nok hjulpet å være sykemeldt en uke.

. Så rart det skal være slik, hva fikk du forrige gang da? Jeg har finne ut at jeg må spise lite og ofte. Spiser jeg som store posjoner som jeg pleier blir jeg megakvalm. Fikk gutt sist, så hadde jo vært hyggelig med en av hver:) har du hørt hjertelyden enda? masse lykke til på kontroll! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også annerledes enn forrige gang når jeg tenker meg om. Forrige gang sov jeg i timesvis etter jobb, og kunne bare sove og sove uten å orke noe annet. Jeg lindra kvalmen med å småspise hele tida. Nå hadde jeg ingen symptomer bortsett fra oppblåsthet før uke 8-9, da kom litt småkvalme og trøtthet, men tror trøttheten kommer av at jeg ikke får slappe av like mye som før - og har vært dårlig på søvnen... ellers orker jeg ikke like mye mat som forrige svangerskap. Spent på om det har med kjønn å gjøre, det samme med vektoppgang :)

Jeg fikk forresten jente forrige gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk gutt forrige gang. Nå har jeg vært på første kontroll...blodprøver, urin, vekt etc...men han fant ikke hjertelyden, sjelden de klarer det så tidlig...han letet lenge. Jeg har gått opp fire kg..ugg...legen trodde jeg nesten var i 14 uke siden jeg har så stor mage. Men han kjente på livmor og fant ikke hjertelyd, så da tror han ikke jeg er lenger enn 12 (selv om det står her inne at jeg er 13)

Neste kontroll blir hos jordmor, tenkte å ringe i morgen for å avtale time. Glemte å spørre legen...er det han som sender inn beskjed til sykehuset? Slik at jeg får time til ul.. Det var sykesøstra som spurte hvilket sykehus jeg ville på..så det ble notert. å nei....jeg har fått tilbake sopp...melkesyrebakterie piller ga meg det tilbake..kan man skjønne hva som hjelper da..jeg som var så fin etter siste behandling, også fikk jeg beskjed av legen om å ta de vaginalene for vedlikehold..etter to så kom den h...... dritten tilbake.. påan igjen... ja det får man si..her er det hvertfall ikke noe seksualliv i hus etter at man ble gravid.. hehe kan ikke annet enn å le da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...