Gå til innhold

Hvorfor skal alle bry seg med lekene til barnet vårt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De mener vi kjøper for mye leker, jeg skjønner at kansje ikke alle har muligheten til det. Men det har vi, derfor irriterer det meg at de alltid kommenterer at han har mye leker. Bruker ca 1000 kr på leker i mnd. Er det egentlig så unormalt? Blir gjerne en lastebil, graver, bulldoser eller sånn type leke. Og de koster jo ca 1000 kr pr stk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er helt unormalt her ihvertfall. Vi bruker ikke 1000 kr i mnd på 4 barn engang...

Skrevet

-og ps: Vi har muligheten...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

1000 kr i mnd på leker?? ja, det er unormalt. Men har du lyst har du lov, for all del.

Skrevet

Blir i alle fall en utrolig bortskjemt unge da,så er nok ikke lurt :)

Skrevet

Det er selvsagt deres valg, men hvorfor gjør du det? Du spør om det er unormat, og det er det absolutt. Jo flere leker, jo vanskeligere blir det for barnet å velge og konsentrere seg.

Barnet vil etterhvert bli utakknemlig, og se ta det for gitt at det får så mye. Det vil ikke få noe glede av lekene, bare å få de, og det vil aldri oppleve gleden og følelsen av å ønske seg noe.

Skrevet

De fleste vi kjenner med et barn bruker rundt det i mnd, så trodde ikke det var så uvanlig jeg :) bortskjemt er han jo ikke, han må jo hjelpe til for og " tjene " til leken ;) og han tar fint nei for et nei. Og han har verken da eller noen av de spillene andre har.

Skrevet

Oi, det hørtes mye ut. Vi drukner i leker, men vi får veldig ofte fra venner og familie som har barn. Kan faktisk ikke huske sist jeg kjøpte en leke til barna...

Må bares stille et spørsmål: leker barna så mye med lekene at det er verdt det? Ser jo for meg at de gamle lekene blir skjøvet til siden når de får noe nytt!

Er det ikke bedre å sette 12.000 kr inn på en konto til barna istedenfor å kaste de bort på leker?

Skrevet

Når han får nye så setter vi bort gammle leker, eller gir de bort til noen som trenger de :)

Skrevet

Så bra han hjelper til da:) da er det jo litt annderles synes jeg

Skrevet

Det er ingen andre sin sak enn dere hvor mye dere bruker på leker. Det er heller ingen andre sin sak hvilke verdier dere gir deres barn..

Skrevet

Det er klart det er vanvittig mye penger å bruke på leker. jeg kan ikke engang se for meg hva slags leker vi skulle kjøpt for 1000 kr hver mnd.

Skrevet

1000kr i leker er vel noe i overkant synes nå jeg. Men dere om det.. Jeg liker best at lille får brukt lekene sine noe før det renner inn nye og det gamle blir glemt.

Liker og å lære lille å sette pris på det hun har og å bli glad for det hun får, uansett prislapp på det. De er disse verdiene min mann og jeg ble lært som barn og vil videreføre til vårt barn..

Skrevet

Ja, hjelper han ikke til så kjøper vi heller ingenting. Og han er en flott gutt som forstår at alle ikke har mulighet til og kjøpe nye leker, derfor har han vært med og levert leker til organisasjoner.

Skrevet

Selvfølgelig er det ingen som har noe med det, dere velger jo selv for deres barn.

Men må innrømme at jeg blir sjokkert, 1000 kr i måneden? Det er omtrent den summen mine barn får i bursdagsgave og det har de ikke hver måned...

Vi har også muligheten, men skjønner overhodet ikke hvorfor vi skulle bruke så mye penger til leker hver måned altså.

Skrevet

En lastebil koster jo rundt 1000 kr om man skal kjøpe go kvalitet, bruder, Scania og caterpiller koster jo.

Skrevet

En lastebil koster jo rundt 1000 kr om man skal kjøpe go kvalitet, bruder, Scania og caterpiller koster jo.

Ja, ikke sant, og derfor ville min sønn kanskje fått en slik i bursdagsgave, ikke en i måneden....

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Hvor mange lastebiler og gravere trenger man egentlig?

Nei, jeg kjøper ikke leker hver måned og jeg bruker aldri slike summer til "hverdags". Bruker litt penger på bøker, det gjør jeg, og litt større uteleker, som er engangssummer, men langt ifra hver måned. Ikke annenhver måned heller.

Skrevet

Jeg er også ganske sjokkert... Jeg synes det er helt vanvittig å kjøpe leker for 12.000 i året (utenom bursdager og jul, og da må dere vel spa opp litt ekstra for at det skal være spesielt). Greit dere har råd til det, men hva lærer dere gutten deres? Hva kommer til å skje når han blir større?

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Det jeg ikke skjønner, er poenget med å bruke en sånn vanvittig sum på leker pr. mnd.

Greit nok at ungen "jobber" for å få lekene og at han etter hvert gir bort leker til andre, men det jeg ikke skjønner er hvorfor venne barnet til å hele tiden få så dyre leker.

Skrevet

Det er fullt og helt deres sak, men normalt vil jeg ikke si det er.

Årsakene til at jeg vil unngÅ dette, er det mange som har beskrevet fint i de andre svarene, sÅ jeg gjentar ikke dette.

Skrevet

Hvor mye kjøper du jule- og bursdaggaver for, om gaver for 1000kr mnd. er en del av hverdagen til ungen?

Skrevet

Tips: I stedet for å kaste/gi vekk gamle leker så pakk de vekk og ruller - annenhver måned eller hver 3. mnd bytter du om på noen leker.

Tipper at gutten din ikke engang husker hva han hadde for ett år siden om han får så mye leker.

Blir litt dårlig av slik bruk-og-kast-mentalitet jeg.... Det handler ikke om at man har mulighet til å gi leker, det handler om hvordan man oppdrar/former barna.

12 000 kr i leker i året + det man får i gaver? Det er sykt. Og vi hadde fint hatt råd til det, men ALDRI i verden om det skjer her.

Hva gir dere til jul/bursdager? 10 000 kr i gaver??

Skrevet

Ja, det er for mye. Jeg synes ikke det fordi jeg er misunnelig på deg, men fordi ungen deres bankers kommer til å bli skikkelig bortskjemt og da er det vanskelig å snu skuta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...