Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #1 Skrevet 14. oktober 2012 Har dere et system som dere vil dele? Grader- lengde på vaskeprogram - osv....
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #2 Skrevet 14. oktober 2012 Deler først opp i to grupper; hvitt og kullørt. Deretter deler jeg opp i 90 grader, 60- 40 grader og til slutt ullvask,. Det er faktisk få av klærene som trenger mer enn 15 min vask- det blir ikke reinere om du vasker i 2 timer.... kun kokevasken som trenger så lang tid...
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #3 Skrevet 14. oktober 2012 Hvite ting går på 60 og 90 Svart og mørkt går på 40 og 60 Fargede ting går på 40 og 60. Ull og silje går på ullvask med milo, delt i mørkt og lyst. Så fargede truser går på 60 sammen med håndklær. Tshirts og klær går på 40. Samme med nye ting som kan farge av, eller ting jeg er redd for. Samme med det mørke.
<3 2G <3 Skrevet 14. oktober 2012 #4 Skrevet 14. oktober 2012 Mørk 40 60 grader Ull Lys 40 Der er maskinene som det går mest av her i huset.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #5 Skrevet 14. oktober 2012 90 gr: Håndklær, vaskekluter og kjøkkenkluter 60 gr: Sengeklær og undertøy. 40 gr lys og 40 gr mørk, vasker stort sett barneklær og voksenklær for seg(ja vet mange syns jeg er sær der, men det får de bare syns, maskinene vaskes fulle uansett) 40 gr ullvask 30 el 40 gr finvask : Regntøy, parkdresser og annet yttertøy.
Sli1 Skrevet 14. oktober 2012 #6 Skrevet 14. oktober 2012 Deler opp i kulørt 40, kulørt 60(undertøy, sengetøy, håndklær), hvitt 40(klær) hvitt 60(u.tøy, sengetøy og håndklær), ulltøy vaskes på ullprogram og med milo på 40 grader. Vasker sjelden noe på 90 grader, bare hvis det har kommet noe dritt på håndklær som har ligget på stellebordet eller om noen av barna har blødd neseblod i senga.. Prøver å spare opp olabukser slik at de kan vaskes i egen maskin uten skyllemiddel, men der synder jeg dessverre ofte..
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #7 Skrevet 14. oktober 2012 Deler i lyst, mørkt og noen ganger røde/gule klær - og alt går stort sett på 40 grader, eller en sjelden gang 60. Ull vaskes for seg selv på ullprogram.
timiane Skrevet 14. oktober 2012 #8 Skrevet 14. oktober 2012 Deler opp i kulørt 40, kulørt 60(undertøy, sengetøy, håndklær), hvitt 40(klær) hvitt 60(u.tøy, sengetøy og håndklær), ulltøy vaskes på ullprogram og med milo på 40 grader. Vasker sjelden noe på 90 grader, bare hvis det har kommet noe dritt på håndklær som har ligget på stellebordet eller om noen av barna har blødd neseblod i senga.. Prøver å spare opp olabukser slik at de kan vaskes i egen maskin uten skyllemiddel, men der synder jeg dessverre ofte.. Skal olabukser vaskes uten skyllemiddel? Blir de ikke veldig harde i stoffet?
Potetstappe Skrevet 14. oktober 2012 #9 Skrevet 14. oktober 2012 Hmmm. Ser jeg gjør annerledes enn alle andre.. Jeg vasker kun EN farge av gangen jeg.. Bortsett fra håndkler og ull, der fyller jeg maskinen full, uavhengi av farge.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #10 Skrevet 14. oktober 2012 Vasker alle håndklær/vaskekluter på 90 grader. Sorte for seg- og hvitt for seg. Når de mørke mister farge; kjører jeg på med en vask med fargemiddel i. Bommulsundertøy får også en runde i 90 graders vasken. Programmet tar ca. 1 1/2 time per maskin. Deretter tørketrommel på max temp. Sengetøy på 60 grader. Henges opp vått og brettet slik at det er lettere å stryke de store flatene. Jobbeskjorter 40-50 grader - hengers opp svært fuktig slik at det er lettere å stryke dem. Jeg må innrømme at BH med spiler får seg en runde i maskinen også; men disse ligger selvsagt i vaskeposer. Vi har to skittentøykruver på vakerommet - en til hvitt og en til kullørt. Jeg har deretter små spilekurver tiøl finsorteringen.
<3 2G <3 Skrevet 14. oktober 2012 #11 Skrevet 14. oktober 2012 Deler opp i kulørt 40, kulørt 60(undertøy, sengetøy, håndklær), hvitt 40(klær) hvitt 60(u.tøy, sengetøy og håndklær), ulltøy vaskes på ullprogram og med milo på 40 grader. Vasker sjelden noe på 90 grader, bare hvis det har kommet noe dritt på håndklær som har ligget på stellebordet eller om noen av barna har blødd neseblod i senga.. Prøver å spare opp olabukser slik at de kan vaskes i egen maskin uten skyllemiddel, men der synder jeg dessverre ofte.. Skal olabukser vaskes uten skyllemiddel? Blir de ikke veldig harde i stoffet? Olabukser og klær med strech i skal vaskes uten for å holde passform bedre og det sliter på klærne.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #12 Skrevet 14. oktober 2012 Hvitt/helt lyst 90° - kjøkken klut, div håndklær o.l. Hvitt/helt lyst 60° - undertøy, håndklær (hver for seg) Farga 60° - undertøy, t-skjorter (hver for seg) Fleece 50° College 50° Jeans 50° Ull 40° Sengetøy for seg selv, vaskes på minst 60°. Skjorter 50-60°. Jepp, jeg sorterer skikkelig! :-)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #13 Skrevet 14. oktober 2012 Dårlig på å sortere. Har 3 program. 60 grader: undertøy,hånkle,sengtøy og div klær som tilfeldigvis havner i 60 graderen:P ( bare vanlige som tåler fint 60 da) 40 grader: alt som ikke er ull, fin tøy. Ull: ull
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #14 Skrevet 14. oktober 2012 Mørke jeans; ta en ss eddik i tøymykner kassen (ikke ha tøymykner i) da beholder de fargen!!
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 14. oktober 2012 #15 Skrevet 14. oktober 2012 Je gjør det enkelt. 40 grader vanlige klær - mine gensere ol. Vasker alt sammen uavhengig av farge går så fint så =) 60 grader - nesten alt. Mille sitt tøy, t-shirts, truser håndklær, kluter ++ alt i samme smørje inn i maskinen - setter på tørkeprogram også (har alt i ett maskin) Så har jeg ull. der går bh´ene mine siden de er som regel i silke, alt av ull og fine bluser. Alt år sammen. Jeans tar jeg på 40 grader med annet mørkt uten skyllemiddel. Men Jenas skal jo ikke vaskes ofte. Er ikke så moro å vaske tøy så jeg gjør det så enkelt som mulig =) Går som regel i 60 graders, da aller meste kan jo gå på det og nesten alt tørkes i trommel hater å henge opp tøy, det blir som regel hengende der i ukevis før jeg gidder ta det ned...
frk Nilsen Skrevet 14. oktober 2012 #16 Skrevet 14. oktober 2012 Går i bekken med vasken.... Nei da Gjør så å si som Juliea, bare at jeg liker ikke trommel. Der går sengetøy, bommullsundertøy og pysjene til ungene. Resten henges opp.
Gjest peacock Skrevet 14. oktober 2012 #17 Skrevet 14. oktober 2012 Oi, som dere sorterer! Her vasker vi sengetøy, kluter, truser, barneklær som tåler det og håndklær på 60 grader allergycare - et program som damper tøyer i tillegg til å vaske - da blir alle bakterier g husstøvmider slått ihjel. 40 grader lys og mørk - passer på å ha rødt for seg om jeg vet det smitter av. Og så 30 grader ullvask med milo så klart :-) Ikke noe skyllemiddel, bare vaskepulver. Hender vi tørker håndklær i tørketrommel, resten får lov å lufttørke på balkongen.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 14. oktober 2012 #18 Skrevet 14. oktober 2012 Sorterer i farger, hvitt og ull. 60 grader, litt på 40 og ull på ullprogram
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #19 Skrevet 14. oktober 2012 vel, jeg gjør det veldig enkelt. ALT hvitt - 60 - 90 grader. ALT kulørt, inkludert undertøy, sengetøy og undertøy - 60 grader. ull og silke går for seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå