Gå til innhold

Inspirert: Hvor har det blitt av....

Anbefalte innlegg

Skrevet

alle de FINE jentenavnene? Og sikkert også guttenavnene?

Jeg leser må store øyne det ene jentenavnet etter det andre som bare blir verre og verre......

Som f.eks Isa, Tindra, Symre osv..... What??

Hvor er de gamle, ordentlige navnene blitt av?? Skjønner ikke at folk synes disse nymotens navn er så nydelige at de faktisk velger de til sine babyer.

Men, jeg er jo veldig glad for at vi er forskjellige, altså.

Om noen lurer, så liker jeg best de gamle navnene, slik som Sigrid, Ingrid, Hedda, Nora, Synne osv

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

De navnene du liker tusser det jo av i enhver klasse/bhg. De du kaller "verre og verre" er for meg langt fra de verste, men hei, smak og behag. Det er lite man kan gjøre med andres valg av navn, annet enn evt å riste lett på hodet for seg selv...

Skrevet

Javel. Jeg syntes det er fint og forfriskende at folk syntes forsjellige typer navn er fint. Ja, for da blir ikke alle hetende det samme :)

Skrevet

Jeg leser må store øyne det ene jentenavnet etter det andre som bare blir verre og verre......

Hvor er de gamle, ordentlige navnene blitt av?? Skjønner ikke at folk synes disse nymotens navn er så nydelige at de faktisk velger de til sine babyer.

Om noen lurer, så liker jeg best de gamle navnene, slik som Sigrid, Ingrid, Hedda, Nora, Synne osv

Jentene mine heter Nora og Ingrid. Jeg er også tante til Hedda...

Skrevet

Dei gamle namna er på opptur, dei. Namna du nemnte som nye er forøvrig ikkje så ille etter min smak, sjølv om dei ikkje er noko eg ville ha valgt.

Det er fint at ikkje alle velger det same..

Skrevet

Isa og Symra/e er nå heller ikke nye navn..

Smaken er som baken, er det så rart? Så fælt?

Noen deler ikke min navnesmak, jeg deler ikke alles navnesmak jeg heller..

Skrevet

Hvis du sjekker navnestatistikken, vil du nok raskt oppdage at de navnene du lurer på hvor er blitt av, er blant de mest brukte og mest populære navnene i Norge.

Sigrid: 7142 navnebærere

Ingrid: 24804 navnebærere

Hedda: 4092 navnebærere

Nora: 8059 navnebærere

Synne: 3458 navnebærere

I tillegg har alle disse navnene, bortsett fra Sigrid, en kurve som forteller at de er utpregete motenavn, med sterk økning i bruken det siste tiåret.

Til sammenligning:

Tindra: 82 navnebærere

Symre: 10 navnebærere

Så navnene du etterlyser har nok ikke "blitt av" verken her eller der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...