Gå til innhold

Noen over 100 kg som ble lett gravid?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg var mye over første gang og ble gravid på pilla. Andre gang var jeg rett under og ble gravid på piller da og.

Skrevet

Jupp, blitt gravid tre ganger på halvtannet år (mistet dessverre en gang i midten) og var ca 105 kg alle gangene.

Skrevet

Ja ,var over 110 kg og ble gravid 1 mnd etter p-pilleslutt :-)

Skrevet

Jeg var mellom 110 og 115 å ble uplanlagt gravid :)

Skrevet

Hvordan ble dere møtt av helsepersonell?

HI

Skrevet

Jeg var 95 da jeg ble gravid, 112 som høygravid.

Ble gravid på 3 og 1 forsøk (mistet den første). Jordmor var bare god og snill. Jeg uttrykte bekymring selv, og ho sa bare at jeg så flott ut og at kiloene var fint fordelt på meg ;) blodtrykk og prøver var fine gjennom hele svangerskapet. Jeg var redd selv for holdninger i helsevesenet, men fikk ingen negative kommentarer eller noe :)

Skrevet

Med nr. 1 ble jeg gravid på første forsøk (veide 92-93) og hadde et normalt svangerskap.

Så ble jeg gravid igjen på 2. forsøk (veide over 100), men mistet. Er ganske høy, 180cm (men selvfølgelig i båsen overvektig).

Skrevet

Gravid ved uhell første gang, veide vel 95 kg da. Gikk opp 10 kg. Jordmor var ei skikkelig ræv, så jeg lot være å gå til henne til slutt.

Denne gangen var jeg 102 da jeg ble gravid på første forsøk. Legen sier ingen ting, annet enn å påpeke at jeg må ta glukosebelastningstesten.

Skrevet

Legen var fornøyd med vekten (han syns vekten sto til høyden selv om jeg har noen kilo for mye).

Jordmor som forøvrig var grei snakket litt vell mye om kosthold, og var nesten bombesikker på at jeg hadde svangerskapsdiabetes.

Over legen på sykehuset synes jeg var feit da jeg skulle ha keisersnittet og brøt ut alla at "det er ikke bare bare og operere på ei som er så feit som du...."

Skrevet

Legen var fornøyd med vekten (han syns vekten sto til høyden selv om jeg har noen kilo for mye).

Jordmor som forøvrig var grei snakket litt vell mye om kosthold, og var nesten bombesikker på at jeg hadde svangerskapsdiabetes.

Over legen på sykehuset synes jeg var feit da jeg skulle ha keisersnittet og brøt ut alla at "det er ikke bare bare og operere på ei som er så feit som du...."

Seriøst, brukte han det uttrukket? Svarte du han?

Skrevet

Jeg sa ingenting, gikk ikke helt opp for meg at hun kunne si noe slikt, var såppas redd i tillegg så jeg lå stiv av skrekk. Det var akutt keisersnitt.

Helt ærlig så går den setningen igjen i hodet mitt om og om igjen, slet litt i ettertid av keisersnittet med å spise normalt, skippet frokost, lunch og middag i en periode og spiste kveldsmat i stede.

Skrevet

Første graviditet prøvde jeg ikke en gang, veide da 92 kg.

Andre graviditet var jeg 112 kg og 3 forsøk, og tredje graviditet veide jeg 118 kg da jeg ble gravid på 1. forsøk etter MA.

Helsepersonell var vel ganske opp og ned. Jeg hadde en fantastisk jordmor som "beskyttet" meg.. Mulig hun pakket meg for mye i bomull, men men.

Ved flere telefoner og sjekker oppe på sykehuset var det mange som var overrasket over hvor fin form jeg var i dagene etter hastesnittet. De trodde jeg kom til å bruke ukesvis til å komme meg på beina igjen iom jeg var så stor. Var 148(!!!) kg dagen ungen kom til verden.

Jeg hadde bekkenløsning, pusteproblemer, lave leververdier, begynnende svangerskapsforgiftning, et dårlig kne og under fødselen mistet jeg såpass mye blod at jeg måtte ha blodoverføring. Men, det var vel verdt det. Men nå har jeg hvertfall en goood motivasjon til å komme meg ned i vekt før neste graviditet. Jeg vet hvor jævlig det har vært.

Skrevet

Jeg var vel rett over hundre da jeg ble gravid på første forsøk. 115 kg ca da jeg fødte. Legen min sa stadig vekk ting som "litt vanskelig å måle magen når det er så mye fett over osv". Rimelig flaut. Virket også som han ble overrasket over at jeg ikke fikk sv.diabetes eller ødem. Blæh. Lovte meg selv å være slankere neste runde, men nå er jeg 107 kg og har prøvd i flere mnd. Mulig det tar tid siden jeg er tjukk :(

Skrevet

svigerinna mi er veldig fruktbar. Hun er i hundrekilosklassen og venter snart nr. 3. Hun har blitt lett gravid alle gangene og har igrunn aldri prøvd å bli gravid.

Skrevet

Jeg sa ingenting, gikk ikke helt opp for meg at hun kunne si noe slikt, var såppas redd i tillegg så jeg lå stiv av skrekk. Det var akutt keisersnitt.

Helt ærlig så går den setningen igjen i hodet mitt om og om igjen, slet litt i ettertid av keisersnittet med å spise normalt, skippet frokost, lunch og middag i en periode og spiste kveldsmat i stede.

Tydeligvis det som måtte til for at du skulle gidde å gå ned i vekt da..... !

Skrevet

Hei!

Jeg har blitt lett gravid til tross for å være godt over 100 kg.... første og andre pp. Mottatt bra i helsevesenet. Svangerskapsdiabetes til tross... Er ikke ulovlig å være gravid fordi om man veier for mye. Første svangerskap var jeg normalvektig, men la på meg veldig mye, og ble "plutselig" gravid før jeg hadde gått ned igjen... Ingen ønskesituasjon, men har tre perfekte barn, og vekta kryper sakte men sikkert nedover igjen nå... Lykke til! Det er forresten ingen tvang å veie seg på kontroll! Jeg har sagt hvert svangerskap, at jeg veier meg selv! Det har ingen kommet med innvendinger mot!

Lykke til! Håper du får det du ønsker deg!!!

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Første gangen var jeg 86 (gikk opp 35 kg), andre svangerskapet ble jeg gravid da jeg var ca 115 ( uplanlagt). Har aldri en eneste gang hørt noe negativt om vekten min. I andre svangerskap sa jeg at jeg ikke ville veies, og det var helt greit for vekten hadde ingen ting å si for babyen fikk jeg beskjed om. Aldri ett ord om vekten min fra noen. Og jeg er bare 164 eller noe.

Skrevet

Tydeligvis det som måtte til for at du skulle gidde å gå ned i vekt da..... !

Har slitt med vekten hele livet og var på vei ned i vekt, men så ble jeg gravid og syk.

Så hvis du mener at man skal pådra seg spiseforstyrrelse for å gå ned så er du skrudd i hue... Familien begynte (og fortsatt) å følge med og sjekke opp at jeg hadde spist. Trening er en ting, å kutte ut mat er ikke bra...

Så vidt jeg vet så skal man IKKE slanke seg som gravid. Jeg er på vei mot målvekten min på ca 90 kg som vil gi meg en BMI på ca 24 som er normalen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...