Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #1 Skrevet 14. oktober 2012 Idag dro jeg ut på byen for første gang på over 4 år. Jeg var 20 år da jeg ble mamma for første gang, så vil si jeg var ganske så ung og "fersk" i drikkinga som 19-åring. Jeg begynte ikke å drikke før jeg var godt over 18 år, så hadde bare noen få ganger med fjortisfylla før jeg ble gravid. Jeg herjet fra meg en liten periode, og det var ikke alltid jeg var like "heldig" med mengden jeg inntok. Idag var jeg mye mer forsiktig, og jeg merker det nesten ikke på meg at jeg har drukket. Da jeg var på byen kom det en fremmed person bort til meg og sa "Du burde ikke vist deg på byen, for din egen del. Sist gang jeg så deg hadde du alkoholiker-tendenser, og det var skremmende å se. Du burde passe deg, så barna dine ikke blir noen stordrikkere som det du var" Uff, jeg ble skikkelig kvalm etter denne personen sa dette til meg. Jeg aner ikke hvem det er, og jeg kan heller ikke huske at jeg noen ganger har vært så full at jeg ikke har vært bevisst på hva som har skjedd. Håper jo virkelig denne personen snakker om feil person, men det klarte å ødelegge kvelden for meg. Følte at jeg bare måtte få det ut, for slike ting gjør meg faktisk ganske provosert. Jeg vil si at mye har skjedd de siste årene mine, og jeg har ALDRI drukket når barna har vært hjemme. Jeg har enten ammet eller vært gravid de siste årene, så det sier seg selv at jeg har måttet holde meg unna alkohol. Regner også med at de fleste har en periode hvor de er litt uheldig på flaska i begynnelsen!!?
Toocute Skrevet 14. oktober 2012 #2 Skrevet 14. oktober 2012 Syns ikke du skal tenke på det, folk sier mye rart når de drikker. Noen er mer direkte enn andre. Høres kanskje "hovent" = likegyldig ut, men fylla er som sagt fylla mange rare folk der ute som aldri skulle fått røre alkohol. Noen kan bare rett og slett ikke drikke, og de trenger ikke å være alkoholiker en gang.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #3 Skrevet 14. oktober 2012 Dette skal du ikke bry deg om! For en unødvendig og lite intelligent kommentar. Vedkommede må jo ha et usselt lite liv siden han husker at du var full for FIRE åR siden! Hjelpe meg... Samme person hadde sikkert anmeldt meg til barnevernet eller noe, jeg var på fylla omtrent hver helg i 13 år før jeg ble mamma (ble sent mamma, jeg da). Kan omtrent telles på en hånd de gangene jeg har vært ute på byen siden jeg ble mamma for 5 år siden, som jo vanlig er - når man får barn endrer man gjerne livsstilen. Som sagt - ikke bry deg om toskepratet til denne personen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå