Firekids Skrevet 13. oktober 2012 #1 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg synes veldig tydelig at jeg ser en trend der barn stimuleres nesten hele tiden. Ikke rart de er slitne... Jeg var i dåp forrige helg. Noen gjester var der med tre barn. Under middagen viste to av dem at de kjedet seg. Greit nok, middager kan bli kjedelig for alle. MEN, før desserten var satt på bordet sier foreldrene at de må gå fordi barna kjeder seg! De var 6 og 8 år gamle. Jeg holdt på å dette ned av stolen. Verten prøvde å si at middagen snart var ferdig og at det var is til barna etterpå, men neida. Barna kjedet seg og de måtte gå. Så utrolig frekt. Er det ikke? Jeg tror vel neppe dette er vanlig, (eller er det?) men jeg mener å oppleve at terskelen fort hvor gøy og inspirerende barna skal ha det hele tiden er høøøy. Da vi var små var kjedsomhet noe alle bare måtte gjennom og vi klarte da av og til å gjøre kreative ting selv.
Tigerpote Skrevet 13. oktober 2012 #2 Skrevet 13. oktober 2012 Oi. Det hadde jeg aldri godtatt av mine barn nei. Største på strax 3 år kan SI at hun kjeder seg, men det varer aldri lenge. Jeg er alene med henne og babyen på 4 mnd snart, og det sier seg selv at hun må underholde seg selv innimellom. Og det klarer hun utmerket! Hun har en godt utviklet fantasi. Jeg kan ikke huske at jeg pleide å kjede meg selv da jeg var alene som barn heller, fordi jeg var helt oppslukt av min egen lek.
mibella Skrevet 13. oktober 2012 #3 Skrevet 13. oktober 2012 Dra fra en dåp, under middagen, fordi barna kjedet seg?! Som fjortisene sier.. SERR? Mest uhøflige jeg har hørt, tror jeg. Forstår jo også at slikt kan være kjedelig om man er liten, men man går da virkelig ikke på grunn av det. Vil ikke si dette er normal oppførsel jeg, nei. Når det gjelder kjedsomhet hos barna generelt er jeg også enig i at det er litt sunt. Altså at de av og til må finne på noe selv, ikke ha planlagte og tilrettelagte aktiviteter til enhver tid. Snakker om å sy puter under armene, gitt.. De må da få bruke fantasi og kreativitet de også.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #4 Skrevet 13. oktober 2012 Blir ikke overasket om de ungene blir bortskjemte! Makan
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 13. oktober 2012 #5 Skrevet 13. oktober 2012 Hehe, tipper at det egentlig var foreldrene som kjedet seg mest i dåpen og skyldte på barna for at de måtte (les: ville) dra hjem
PintSizedDictator Skrevet 13. oktober 2012 #6 Skrevet 13. oktober 2012 Snakk om å bidra til at barnas kreativitet og fantasi stagnerer. Foreldrene burde skamme seg dypt og inderlig! FOR noen signaler de sender ut. Når mine jenter sutrer om at de kjeder seg så får de grei beskjed om å gjøre noe med det selv. Og det klarer de fint, hver gang. Ti åringen har til og med begynt å skrive egne historier nå etter en slik kjedelig dag. Kreative jenten min
Major HotLips Houlihan Skrevet 13. oktober 2012 #7 Skrevet 13. oktober 2012 Ungene kjedet seg ja...det kan jo være skadelig!! Huffa meg... Her i huset får ungene finne på noe selv. Jeg er mamma, ikke underholdning
Himmel og hav Skrevet 13. oktober 2012 #8 Skrevet 13. oktober 2012 Makan! Da tror jeg haka hadde detti på meg! Unger har godt av å kjede seg, dessuten er det kjedelig å kjede seg så det er ingen unger som gidder å gjøre det særlig lenge av gangen. Mine unger har, de få gangene de har kommet og klaget over at de har kjedet seg, fått beskjed om å sette seg på en stol og kjede seg til det går over. De har aldri sitti der mer enn et halvt minutt før de har funnet på noe annet å gjøre. Ungene til søstra mi, derimot, har alltid fått masse tilbud, forslag, underholdning og aktivisering, og jeg har aldri vært borti unger som kjeder seg oftere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå