Gidder ikke! Skrevet 13. oktober 2012 #1 Skrevet 13. oktober 2012 Blæ. Sistemann har akkurat tatt kvelden, mannen er borte og jeg har mye smerter. Vet ikke hvor jeg skal begynne en gang, husker ikke sist jeg vasket gulvet Badet må vaskes, lilledoen like så, men det må jeg egentlig bare drite i, fordi det er så mye rot som må ryddes og et kjøkken som ser bomba ut. Har ikke sjans til å gjøre halvparten en gang. Gi meg styrke til å starte et sted om ikke annet, og til å overse alt det andre!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #2 Skrevet 13. oktober 2012 jeg vet hvordan du har det!!! jeg er helt lik som deg.
Gidder ikke! Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2012 En liten trøst om ikke annet
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 13. oktober 2012 #4 Skrevet 13. oktober 2012 Har vel et par ting som burde vært gjort her og:-) Men tror jeg finner senga snart i stedet... Husarbeidet løper jo ingen steder, og det kommer en dag i morgen:-)
Følelsesvims Skrevet 13. oktober 2012 #5 Skrevet 13. oktober 2012 Amen! Jeg begynte med klesvask og kjøkken... Kleskriser er kjipt, og rotete, skittent og overfylt kjøkken er det jeg liker minst. Ellers en kjapp pyntevask på badet (med klor/salmiakk for hygienens skyld der det trengs). Der hadde/har jeg begynt, iallefall! *sender litt arbeidslyst din vei*
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 13. oktober 2012 #6 Skrevet 13. oktober 2012 Siden eldstemann nettopp tok kvelden så antar jeg at du har store barn? Sett dem i gang i morgen! Lokk med en hyggelig belønning (kino, koselig bakedag, penger, film med god mat og ekstra sen leggetid, eller hva som helst) og få dem til å gjøre deler av arbeidet. Jeg har innsett at for at ikke alt skal forfalle her hjemme når vi er så opptatt med andre ting, så fungerer det fint å få hjelp av barna til skippertak Og nå bare driter du i det, koser deg med DB, en film, bok el, tenner noen telys og senker skuldrene og bare tenker på at rotet går ikke noen vei, så det kan du ta en annen dag
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #7 Skrevet 13. oktober 2012 Litt av hvert som må gjøres her også... - kjøkkenet ryddes og vaskes - Badet ryddes og vaskes (det flyter av skittenklær over hele gulvet) - En diiiger haug av rene klær har ligget på soverommet mitt i ukesvis og kan vel egentlig ikke kvalifiseres som rene lenger. Så dette må taes tak i. - Boden må ryddes - Eldste sitt soverom må ryddes og vaskes Har barn som ikke vil sove om nettene, så husarbeidet har ikke blitt prioritert...
May the force be with you Skrevet 13. oktober 2012 #8 Skrevet 13. oktober 2012 Har hundre ting som skulle vært ordna vi:-p Bodene våre skulle for lengst blitt rydda, dørene skulle blitt skiftet, badet kunne vi snart revet, kjøkkenfrontene... Nei, orker ikke å skrive mer;) thihi! Skylder på sv.sk.kvalmen og får min mann til å fikse alt jeg, like greit;)
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 13. oktober 2012 #9 Skrevet 13. oktober 2012 Drit i det, det forsvinner ikke akkurat! Legg deg på sofaen med film og noe digg! Så gjør du det litt etter litt i morgen med goooode kaffe pauser imellom, og barna kan hjelpe noe. Stas med ansvar! Mille hjelper meg å ta ut av oppvasken og det elsker hun, det tar doble tiden, men hun får ansvar g det er stas. Litt knuste glass blir det jo siden hun er 19 mnd, men men.. Sett dine i sving i morgen. Ut med søpla, vaske badet, brette egen klær og putte der de skal være. Rydde leker og stæsj.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #10 Skrevet 13. oktober 2012 Vi har endelig fått ut fingeren og ansatt vaskehjelp, som kommer for første gang på mandag. Før de kommer må hele huset ryddes, og med 4 som roter og en (ja meg ja) som rydder, sier det seg selv at det er en hel haug som må stues vekk. I dag har jeg fått fram alt under begge sofaene og under trappa (flaut mye drit under der) + ryddet badegulvet og der stoppa det gitt. resten av huset igjen i morgen, vi har faktisk ordnet barnevakt slik at vi skal klare å bli ferdig. Føler at livet mitt tar en ny vending pga vaskehjelpa, endelig skal vi også ha rent og pent hus! Mitt ryddetips: Ta det enten på tid eller på antall, feks. Nå skal jeg rydde i 5 minutter/ nå skal jeg rydde 30 ting. Nesten garantert at du fortsetter når du først har satt i gang
Følelsesvims Skrevet 13. oktober 2012 #11 Skrevet 13. oktober 2012 Et annet starte-sted - tips: Hvis du hadde fått uanmeldt besøk imorgen tidlig: Hva hadde du angret mest på at du ikke gjorde? Funker nesten hver gang hos meg (derfor gangen er det som er ryddigst her i heimen ). Siden jeg bor på en ettroms er det ofte jeg bare fortsetter hvis jeg først har begynt, kan liksom ikke bare hive alt inn bak ei dør
Dini Skrevet 13. oktober 2012 #12 Skrevet 13. oktober 2012 Hadde jeg bare fått kastet mannfolket og ungen ut et par-3 timer hadde jeg klart å skjerpe meg lenge nok til å få stell på huset, men når de er heime er jeg ufattelig giddalaus. Orker ingenting, syns alt er et ork..
Gidder ikke! Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter #13 Skrevet 13. oktober 2012 Takk for masse oppmuntring! Det hjelper faktisk å sette ord på det og at noen dytter meg litt i gang Kom meg inn på kjøkkenet, tok til og med gulvet, hehe. Det var pinlig møkkete. Sønnen min er fem, han er litt b-menneske, liker å sove lenge på morgenen og da blir det automatisk litt senere kvelder. Er nok litt dårlig på å få med han i rydding, det burde jeg nok bli flinkere til. Dessuten føler jeg ofte at det bare blir merarbeid på meg Nå skal beina på bordet og resten overses!
Mikkemafian Skrevet 13. oktober 2012 #14 Skrevet 13. oktober 2012 Slukk lyset og tenn stearinlys, så ser du det ikke, men husk å rydde unna en sti så du ikke snubler på vei i seng...
PintSizedDictator Skrevet 13. oktober 2012 #15 Skrevet 13. oktober 2012 Sett på noe bra musikk og jobb deg fra rom til rom. For meg er musikk et midt når jeg rydder. Tenk så deilig når du er ferdig! Å ha rot rundt seg kan faktisk påvirke humøret du trenger jo ikke ta alt på en dag. Klesvask og dovask i dag f.eks. gulvvask og kjøkkei morgen. Osv. Og så kan du motivere deg selv med en belønning når du er ferdig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå