Gjest yrild Skrevet 13. oktober 2012 #4 Skrevet 13. oktober 2012 Første hadde jeg alt og på den siste ingenting :-)
Suprise! Skrevet 13. oktober 2012 #5 Skrevet 13. oktober 2012 Med nr 2 fikk jeg en paracet. (men den skulle egentlig stoppe tannpinen )
LillaGorilla♥♥ Skrevet 13. oktober 2012 #6 Skrevet 13. oktober 2012 Akupunktur og steriltvannspapler. Prøvde såvidt lystgass, men det ble jeg bare dårlig av.
Major HotLips Houlihan Skrevet 13. oktober 2012 #7 Skrevet 13. oktober 2012 Dusj, petidin, akupunktur og lystgass i den første og dusj, lystgass og epidural i ca en halv time i den andre fødselen. Satser på bad og lystgass denne gangen
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #8 Skrevet 13. oktober 2012 Strøm i ryggen første gang og badekar, 2 gang kun varmeflaske mot ryggen.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #10 Skrevet 13. oktober 2012 Første fødsel prøvde jeg lystgass, men fikset det ikke, begynte å hyperventilere i masken og alt ble bare verre. Fikk en sprøyte med lokabedøvelse før de klippet meg siden de ble nødt til å bruke sugekopp. Ellers ingenting. Andre og tredje fødsel brukte jeg ingenting. Fjerde gangen endte i hastesnitt så da fikk jeg spinalbedøvelse
Dini Skrevet 13. oktober 2012 #11 Skrevet 13. oktober 2012 Full bedøvelse.. men det var med hastesnitt da Tåler ikke spinal/epidural pga et stoff i den, derfor det ble full narkose.
Linerlen og pipipen Skrevet 13. oktober 2012 #13 Skrevet 13. oktober 2012 Lystgass og varme risposer på magen.
Lille♥mitt Skrevet 13. oktober 2012 #14 Skrevet 13. oktober 2012 Badekar, var superdeilig en liten stund helt til jeg fikk akutt noia og måtte opp, ble skikkelig svett og kjentes ut som vannet plutselig var 70 grader. Og lystgass, funket fint når jeg fant teknikken, tar man fir mange innpust blir man veldig kvalm. Da føltes det som når man er så full at man blir dårlig, skikkelig svinmel og kvalm fant heldigvis teknikken ganske fort, men når riene kom veldig tett etter hvert prøvde jeg i et desperat forsøk og ta noen flere drag enn jeg skulle, hehe, det funket dååårlig altså Fikk også ei akupunkturnål oppi krona, det var nok bare kvakksalveri
Vakreste_i_verden:-) Skrevet 13. oktober 2012 #15 Skrevet 13. oktober 2012 Fikk vepsestikk først, tror det hjalp litt. Var rett og slett så sliten etter 30 timer med rier så jeg innbilte meg vel at det hjalp litt... Så fikk jeg morfin, det hjalp bittelitt, spratt fortsatt opp av sengen på hver rie. Tilslutt var jeg desperat, da fikk jeg lystgass!!!! Ohhh Gud så deilig! Var helt sykt som det fungerte på meg. Da jeg fikk lystgass, satt de også drypp. Så etter 1,5 timer var vidunderet mitt ute:-) det var da etter 48 timer med rier og fortsatt 1 til 2 cm åpning! Jadda!! Ikke akkurat noe fødemaskin.
Mamma4livet Skrevet 13. oktober 2012 #16 Skrevet 13. oktober 2012 Ingen. Når jeg var klar for epidural så var det for sent. Hadde styrtfødsel.
Kliko Skrevet 13. oktober 2012 #17 Skrevet 13. oktober 2012 Ingen. Om ikke oksygen teller da? =p Skulle veldig gjerne hatt noe ( var så veldig altfor redd), men kom inn for sent.
Gjest Mamma til 3 små Gull Skrevet 13. oktober 2012 #18 Skrevet 13. oktober 2012 Har kun brukt badekar under begge fødslene. Det var nydelig!
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 13. oktober 2012 #19 Skrevet 13. oktober 2012 med gutten: Lystgass i åpnings fasen, og ren oksygen under utdrivningsfasen. Med jenta: ingenting, hadde styrtfødsel, og var bare glad tilat jeg rakk å gå inn på fødestua
Ikkesåallerværst Skrevet 13. oktober 2012 #20 Skrevet 13. oktober 2012 Dusj, saltvannspalpler og lystgass med første (ble for sent med epidural). Akupunktur, badekar, TENS med andre.
PintSizedDictator Skrevet 13. oktober 2012 #21 Skrevet 13. oktober 2012 Dusj og epidural med første. Og så hadde jeg bestisen min der som masserte korsryggen min i timesvis <3 Med andre var tanken å starte med et bad, men det endte i akutt ks før kåret var halvfult. :s Skal jeg føde vanlig denne gangen så vil jeg nok ønske meg epidural.
Dyne&Pute Skrevet 13. oktober 2012 #22 Skrevet 13. oktober 2012 Badekar og et mislykket forsøk på akupunktur med nr 1. Ingenting med nr 2. Rakk ingenting :/
Gjest Gullguttene Skrevet 13. oktober 2012 #23 Skrevet 13. oktober 2012 Lystgass begge gangene. Fantastiske greier som kommer ut av den maska
Gjest Heartbroken Skrevet 13. oktober 2012 #24 Skrevet 13. oktober 2012 Første gang - lystgass Andre gang - ingenting - rakk ikke epeduralen som jeg hadde gleda meg sånn til. Tredje gang - epedural, det var rene himmelen. Venter på fjerde og håper jeg rekker epedural denne gangen (har over to timers reiseveg til føden)
Miss Chocolate Skrevet 14. oktober 2012 #25 Skrevet 14. oktober 2012 Med første: badekar (hjalp ikke) og epidural (hjalp litt, virket på halve siden). Fikk også drypp som satte fart på sakene. Med andre: ingenting Håper min evt tredje fødsel blir som nr 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå