Gå til innhold

Mulig å ha kyssesyken 2 ganger??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde kyssesyken for noen år siden og det føles ut om jeg har fått det igjen....

Jeg er HELT tappet for energi...

Men kan jo være bare pga stress og lite søvn...

Sover ca 5-6 timer hver natt, jobber 100% og har et barn på 2 år. Stresser en del og føler jeg får for lite søvn. Slik som idag så kunne jeg ha sovnet på sekundet midt på dagen.

Hver eneste kved etter jeg har lagt gullet så sovner jeg på sofaen(veldig festlig for min bedre halvdel...:S )

Jeg vil ha litt energi!!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg fikk beskjed om, da jeg hadde kyssesyken, at man kan få flere tilbakefall, men at de blir mildere for hver gang

Skrevet

okei, jeg visste ikke at jeg hadde det engang før legen fant ut av det pga en blodprøve jeg tok at jeg hadde hatt det for en tid tilbake....

Skrevet

Jeg har hatt kyssesyken to ganger. Begge gangene da jeg var tenåring.

Skrevet

Sikker på du ikke er gravid da?

Skrevet

ja, hatt mensen som vanlig...:S

Skrevet

Flott.... min tanke i natt og i dag har vært "så bra man ikke kan få kyssesyken flere ganger, for så vondt som jeg har i halsen nå har jeg ikke hatt siden jeg hadde kyssesyken"...... :/

- ikke hi

Skrevet

Det er er mulig ja. Antagelig har du ikke vært helt frisk fra forrige gang, ligget latent i kroppen. Typisk er ME symptomer på utmattelse osv.

Skrevet

Nei, man kan ikke så kyssesyken flere ganger.

Kyssesyken er en virusinfeksjon som skyldes Epstein-Barr virus. Infeksjon med denne sykdommen gir immunitet for resten av livet.

Mange tror de har hatt kyssesyken flere ganger, men da er det annet som er årsak til sykdommen.

Det finnes blant annet et lignende virus (cytomegalo) som gir nesten like symptomer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...