Gå til innhold

skal til fvk til osndag

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal møte bf på fvk til onsdag og se hvordan vi skal gjøre samvær. Han bor ikke i denne byen han bor ett 25 mil unna.

Han har kun sett barnet sitt 3-4ganger...og virker ikke veldig interessert sånn egentlig. Han sier han vil egentlig ha barnet fulltid for han er ikke sikker på om jeg er rett person til å oppdra barnet.

Det som er at bf er ikke villig til å bruke mye tid på å kjøre så det han helst ønsker er at jeg skal komme der han bor så han kan ha samvær. For han har jo tross alt ett liv han må leve.

Jeg tenker som så at hvis bf ikke gidder eller har lyst til å investere såpass mye tid for å bli kjent med barnet sitt så vil jeg helst unngå samvær så det ikke blir litt her og der når det passer bf.

Tenker veldig mye på hva som er best for barnet, men å bli konstant skuffet og behandlet urettferdig av bf sin familie er ikke noe jeg ønsker for barnet.

Noen som har noen forslag om hva jeg bør ta opp og hva jeg bør si på ett slikt møte?

Skal sies at barnet er 13 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når barnet bare er 13 mnd så er barnet for lite titl overnatting. Noe barnefar slettes ikke kan kreve. Det beste for barnet er om han kommer til deg og tilbringer tid med barnet i kjendte omgivelser siden barnet ikke kjenner faren sin noe særlig. Så kan dere snakke om overnatting når barnet blir større og barnet kjenner barnet sitt. Han kan selvsagt kreve og få full omsorg men han kommer nok ikke særligt langt med det når han har sett barnet sitt kun noen få ganger det oser ikke akkurat at interesse for barnet så han kommer nok ikke så langt med det så lenge du er oppegående.

Vanskelig med samvær med så små barn når dere bor så pass langt fra hverandre. Men ikke la han true deg og for all del ikke skriv under på noe samværsavtale som blir feil for barnet et så lite baren trenger stabilitet og kjendte omgivelser og det og bli sendt 25 mil unna når det passer far er ikke det beste for barnet.

Skrevet

Samvær hjemme hos dere slik at barnet føler seg trygt og er i kjente omgivelser er det beste for barnet.

Hvorfor skal barnet ha belastningen av å reise?? Det må du kreve at han gjør hvis han vil se barnet sitt.

Overnatting ville jeg ikke vurdert før barnet er 3 år. Dette pga tilknytning (les Lars Smith). Og da må barnet kjenne og være trygg på faren sin for å ikke bli redd/utrygg.

Ta gjerne et nytt møte før du skriver under på noe så du får tenkt deg om.

Lykke til!!

Skrevet

Takk, ja jeg har ikke tenkt å gå med på overnatting før barnet er 3 år.

Jeg har hele familien rundt meg og vi har det kjempefint her...han bryr seg ikke stort om familie er rundt seg og ja..det virker som han bare vil ha samvær for hans del ikke for barnet sitt.

Etter alle samtalene vi har hatt så virker det som at bf ikke skjønner at det er barnets beste man tenker på og har pratet med samboeren hans og han tar ikke vare på det barnet de har engang...så er litt var på å ha for mye samvær.

Vet så veldig at det er barnets rett men tenker litt sånn at barnet kan bestemme litt mer når det blir gammelt nok og ikke stresse så mye nå.

For hvis jeg sier at samværet skal foregå her og med meg eller noen i familien til stedet så mener han at det er for mye stress for han og at han ikke blir kjent med barnet sitt. Og bf mener at barnet kjenner han siden han er bf...litt merkelig...

syns dette er så vanskelig for føler jeg må kjempe for barnet.

Skrevet

Du kan nok ikke vente til barnet er 3 år med å la pappan ha barnet på overnatting, men barnet må få bli kjent med ham først ja, hjemme hos dere og ute på små turer.

Gradvis og ofte, så begynner man gjerne med noen timer hjemme hos far eller andre steder, for så etter noen måneder eller mer prøve en natt med overnatting.

Vi har vært gjennom det der selv for litt siden og hatt overnatting siden barnet var ca 2 (dette fordi det tok lang tid før vi kom i gang og ikke pga alderen til barnet). Holdt på med tilvenning et par måneder før overnattingen.

Skrevet

Du kan nok ikke vente til barnet er 3 år med å la pappan ha barnet på overnatting, men barnet må få bli kjent med ham først ja, hjemme hos dere og ute på små turer.

Gradvis og ofte, så begynner man gjerne med noen timer hjemme hos far eller andre steder, for så etter noen måneder eller mer prøve en natt med overnatting.

Vi har vært gjennom det der selv for litt siden og hatt overnatting siden barnet var ca 2 (dette fordi det tok lang tid før vi kom i gang og ikke pga alderen til barnet). Holdt på med tilvenning et par måneder før overnattingen.

men hvis han skal være noen timer hos far så tar det nesten 4 timer og kjøre den ene veien og 4 timer den andre veien...

hvordan gjør du det da?

Skrevet

hi igjen...

og far vil ha samvær på sine premisser og helst ikke kjøre ned så ofte...det er derfor jeg er veldig veldig var på hvordan dette skjer...

Skrevet

Mulig han bare vil ha samvær for og slippe unna minst mulig bidrag? Har han et barn på 13 mnd med deg og flere barn med sin samboer ? Har han vært utro med deg da eller?

Skrevet

Mulig han bare vil ha samvær for og slippe unna minst mulig bidrag? Har han et barn på 13 mnd med deg og flere barn med sin samboer ? Har han vært utro med deg da eller?

nei motsatt...

Skrevet

Lurer og på noen tips til dette...vurderer å innkalle til samtale

Skrevet

Dytter denne for jeg er litt for nysgjerrig så slipper jeg å lage en for lurer på det samme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...