Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #1 Skrevet 13. oktober 2012 Vi har en del vennepar som har en au pair. Dette er asiatiske ungjenter som passer barna, gjør husarbeid, bor i huset deres og er til og med på ferier. Sikkert praktisk om man har flere barn, har en hybel i huset der au pairen kan bo og har råd til det. Men jeg vet ikke helt om jeg hadde taklet å hatt en tredje voksenperson boende hos min mann og meg, som går fritt rundt i huset. Og som i tillegg skulle være med på våre ferier. Hva synes dere?
Major HotLips Houlihan Skrevet 13. oktober 2012 #2 Skrevet 13. oktober 2012 Ikke min greie. Jeg klarer fint å ta vare på barna mine og vaske skitten vår selv
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 13. oktober 2012 #3 Skrevet 13. oktober 2012 Som går fritt rundt i huset.....var det bedre om h*n gikk i bånd, mener du? :-)
Light of my life Skrevet 13. oktober 2012 #4 Skrevet 13. oktober 2012 Hadde vi hatt penger og plass til det hadde jeg uten tvil hatt aupair.
Miamimom Skrevet 13. oktober 2012 #5 Skrevet 13. oktober 2012 Vi har både flere barn,leilighet i huset og råd til det,men jeg kunne absolutt ikke tenke meg det! Jeg vil at det skal være bare oss her hjemme. Kjekt med hjelp og pass til barna,bevares. Men for meg er det viktigere å kunne slappe skikkelig av hjemme.
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. oktober 2012 #6 Skrevet 13. oktober 2012 Hadde jeg ikke vurdert engang. Jeg får ta vare på ungene mine selv.
C.L.H85 Skrevet 13. oktober 2012 #7 Skrevet 13. oktober 2012 Tror jeg hadde blitt stressa av det egentlig. Vil ikke at andre skal rote i skittentøyet mitt eller resten av skiten våres. Og hadde fått mye dårlig samvittighet over barnet mitt. Hva om au pairen får bedre forhold til barnet mitt enn det jeg gjør?? Er heller for en "fast barnevakt", slik som foreldrene mine hadde til oss;) Var et par ganger de betalte henne for å bli med oss på ferie. Slik at det kanskje var et par kvelder hun passet på oss... Har også på følelsen at de hadde henne med for eget selskaps skyld, da de var på samme alder Ellers var det vel et par kvelder i mnd vil jeg tro Pluss litt henting/bringing osv. Og mamma vasket dritten våres selv
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #8 Skrevet 13. oktober 2012 Næsj. Klarer da helt fint å ta vare på familien min selv. Er også noe "master-slave" over konseptet som jeg ikke helt takler.
Magia Skrevet 13. oktober 2012 #9 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg ser for meg at mennesker som har au pair er veldig busy karrierefolk. Jeg mener, hvem ellers trenger et tredje voksent menneske i umiddelbar nærhet til enhver tid? En vanlig familie klarer vel å sjonglere slik at det som regel en av foreldrene kan være med barna? For barna er det sikkert fint å ha enda et voksent menneske å knytte seg til, men det varer jo ikke evig heller? Hva når au pairen vil få egne barn og etablere seg selv? Er det ikke litt som å dra inn en ny kjæreste hvert år?
Willy Wonka Skrevet 13. oktober 2012 #10 Skrevet 13. oktober 2012 Kunne absolutt tenkt meg ei som tok seg av all husarbeid, klesvask og handling. Barna klarer jeg selv, og foretrekker det!
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 13. oktober 2012 #11 Skrevet 13. oktober 2012 Ikke noe for meg. Når jeg er hjemme alene på kvelden er det en grunn til at jeg er alene, det er godt. Hadde følt meg tvunget til å prate med vedkommende om hun/han bodde hos meg... Prater ikke etter kl 8 på hverdager. SKJER ikke! Hadde en barndomsvenninne som hadde au pair, slitosmt for de barna ny hvert år. Men det var nok lurt siden froeldrene aldri var hjemme før 5 så hun/han hentet i barnehagen og lagde mat og styrte, og venninnen min og jeg gjorde alt vi kunne av grensetesting med henne stakkars. De var som regel danske.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #12 Skrevet 13. oktober 2012 Au Pair er først og fremst ment som utveksling, for at unge mennesker skal lære en annen kultur å kjenne. De som bruker denne ordningen som ren hushjelp har jeg ikke noe til overs for.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 13. oktober 2012 #13 Skrevet 13. oktober 2012 Ville jeg absolutt ikke hatt. Jeg vil være bare oss i familien her,og ikke minst vil jeg ta meg av ungene mine selv så langt jeg kan. Det er nå vi som er foreldrene. En ting er å ha en vaskehjelp som kommer innom annenhver uke, eller å få avlastning fra besteforeldre innimellom etc med tanke på barnepass, men jeg ville aldri hatt en annen voksenperson som ikke engang var familie boende her i huset.
Isola&Lille+julegave Skrevet 13. oktober 2012 #14 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg hadde definitivt hatt det om jeg hadde hatt plass og litt bedre råd. Luksus! Og som alenemor hadde det vært veldig fint å kunnet gå på kino en kveld, eller på fest en kveld uten å måtte planlegge uker i forveien.
Gurine og gulla Skrevet 13. oktober 2012 #15 Skrevet 13. oktober 2012 Har bi-leilighet, og råa, men foretrekker heller å ha vaskehjelp en en aupair som bor her fast. Hadde ikke klart å stole på denne personen. Vet at andre klarer å ta seg like godt av barnet mitt som jeg gjør selv, men er likevel skeptisk.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #16 Skrevet 13. oktober 2012 Vi har vaskehjelp, fra et vaskebyrå. Det funker fint.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #17 Skrevet 13. oktober 2012 Om vi hadde hatt råd og plass og alt det der, og det var en person jeg stolte på og kom overens med, så hadde jeg syntes det hadde vært helt topp! Men jeg har hørt så mye rart, så det forutsetter at jeg hadde visst at vedkommende ikke reiste fra egne barn og var nødt til å gjøre det for pengene, men reiste frivillig for opplevelsen sin del. Men det er vel gjerne vanskelig å vite...
snurripåsnei Skrevet 13. oktober 2012 #18 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg har hatt au-pair og kunne godt hadd det igjen. vi jobbet døgnturnus og til 22-23 på kvelden og hadde ingen annen mulighet. ville heller ha en fast som barnet forholdt seg til enn at barnet måtte sove borte eller ha flere forskjellige barnevakter. en positiv opplevelse og trygghet for barnet!
Firekids Skrevet 13. oktober 2012 #19 Skrevet 13. oktober 2012 Her er det flust av dem. 7 i en avdeling med 18 barn... Vi ordner det heller med vaskehjelp som også skifter sengetøy og setter på to vask. Og så får vi middag på døra hver fredag og har fast barnevakt. Synes hverdagen med barna er gull og vil ha kontakten med skole og barnehage selv. Men la folk velge det som er best for dem. De vet de stort best selv. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå