Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #1 Skrevet 13. oktober 2012 Til dere damer som har født; føler dere at dere har "fått kroppen tilbake igjen"? At den fungerer like godt som før. At dere kan trene mer som før. At den har mer energi igjen. At dobesøk føles normalt. Hvor lang tid tok det isåfall? Var det forskjell etter dere fikk mensen tilbake? Eventuelt etter dere sluttet å amme? Synes det går noe tregt her... Kanskje noen har tips til gode treningsmetoder eller andre ting som er bra i årene etter fødsel?! :-)
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #2 Skrevet 13. oktober 2012 Følte ganske med en gang at ting var mer eller mindre som før jeg ble gravid. Men så har jeg vært overvektig siden barndommen, fikk strekkmerker i puberteten og fast kropp har jeg aldri hatt... Trening fungerte fint ganske med en gang (så fort jeg fikk sovet litt), og sex var som før etter en stund, litt vondt i et par uker kanskje. Tror jeg var ganske heldig funksjonsmessig og hadde ikke så mye å tape utseendemessig.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #3 Skrevet 13. oktober 2012 Åja dobesøk glemte jeg, det var vel det eneste jeg slet med sÅnn fysisk. Gikk vel en ukes tid før det sluttet Å gjøre vondt.
what a drittkjerring Skrevet 13. oktober 2012 #4 Skrevet 13. oktober 2012 Tja...i en perfekt verden hadde jeg ikke fått strekkmerker med førstemann og alt jeg hadde av pupper nå med andremann. De strekkmerkene jeg har har falmet en hel del nå og med litt sol på kroppen plager de meg ikke nevneverdig lenger. Fraværet av pupper derimot...Jeg er helt flat. Og jeg har alltid vært en B/C cup. Om ting ikke bedres blir det til å pynte på "skaperverket" med kniven. Ikke fordi jeg synes små pupper er stygt men fordi jeg har hatt pupper siden jeg var 16 og de har vært med på å gjøre meg til kvinne..Klisjé? Ja! Men dog... Skal man se det hele i et større perspektiv er jeg sjeleglad for at jeg har sluppet unna rifter, ødelagt underliv og medisinsk betingede plager som ikke bare setter et stopper for en persons velvære, men hele livet.
Marjoriee Dawes Skrevet 13. oktober 2012 #5 Skrevet 13. oktober 2012 Her tok det ikke mange ukene før alt var som før. Og gud så lettet jeg er for det! Gruet meg skikkelig. Men nå har jeg alltid vært normalvektig og i fysisk god form. Trener ikke mye, men elsker jo å være aktiv og gå turer. Alltid spist "normalt". Vet ikke om det kan spille inn litt. Ammet i 7 mnd, og gruet meg til jeg skulle slutte. Heldigvis har ikke puppene fått noen varige men av det heller. Tror det ligger mye genetisk hvordan kroppen takler ett svangerskap, og hvor fort man kommer tilbake i sitt gamle skinn etter fødselen.. Men gå masse turer det første året, spis normalt, lev sunt og ta vare på deg selv! Det er det viktigste. Så får du vurdere det etter det.
Marjoriee Dawes Skrevet 13. oktober 2012 #6 Skrevet 13. oktober 2012 Her tok det ikke mange ukene før alt var som før. Og gud så lettet jeg er for det! Gruet meg skikkelig. Men nå har jeg alltid vært normalvektig og i fysisk god form. Trener ikke mye, men elsker jo å være aktiv og gå turer. Alltid spist "normalt". Vet ikke om det kan spille inn litt. Ammet i 7 mnd, og gruet meg til jeg skulle slutte. Heldigvis har ikke puppene fått noen varige men av det heller. Tror det ligger mye genetisk hvordan kroppen takler ett svangerskap, og hvor fort man kommer tilbake i sitt gamle skinn etter fødselen.. Men gå masse turer det første året, spis normalt, lev sunt og ta vare på deg selv! Det er det viktigste. Så får du vurdere det etter det. Eller jo, jeg har hatt mye bekkenplager i ettertid.
Cat_Woman Skrevet 13. oktober 2012 #7 Skrevet 13. oktober 2012 Ja, jeg har fått kroppen tilbake De første to-tre ukene bekymret jeg meg fælt for om magen noen gang skulle bli den samme igjen, men den strammet seg sakte, men sikkert. Var tilbake til utgangsvekta ca 2 mnd etter fødsel (begynte å trene etter 3-4 uker). Sex var godt igjen etter omtrent 6 uker (prøvde jevnlig fra 3 uker, men da var det ikke noe særlig...). Nå er det helt som før. Hadde en hemoroide som kom og gikk litt de første 2-3 månedene, så ble den helt borte. Nå er det 7 måneder siden fødsel, jeg ammer fortsatt, så jeg vet jo ikke hvordan puppene kommer til å bli :-P Mensen har jeg ikke fått tilbake heller (men har satt inn p-stav, så det kan jo være den som holder den borte). Jeg er veldig fornøyd og positivt overrasket over hvor lett alt har gått. Et par uker etter fødsel følte jeg meg i toppform (men det var selvfølgelig sammenliknet med å gå høygravid).
LillaGorilla♥♥ Skrevet 13. oktober 2012 #8 Skrevet 13. oktober 2012 Eneste problemene jeg har hatt er med rygg og knær, samt litt mer deigete mage. Den evt ekstravekten kan jeg ikke skylde på noen unger. Men nå er jeg gravid igjen, spørs jo hvordan jeg ser ut etter det.
TPK Skrevet 13. oktober 2012 #9 Skrevet 13. oktober 2012 ting fungerer som normalt, men jeg har noen ekstra kilo og deigete mage. Og hemoroider, men de plager meg ikke noe særlig. Og tusen strekkmerker da, men med den deigete magen tror jeg ikke jeg skal vise meg i bikini på noen år uansett...
Miss Chocolate Skrevet 13. oktober 2012 #10 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg ble litt mer deigete på låra, men ellers har jeg fått kroppen tilbake ja.. Finere egentlig, for jeg fikk større pupper og slankere mage.. Men deigete stygge lår da Kjenner ingen forskjell på funksjoner osv, men jeg var ikke sååå veldig trent og sprek før jeg ble gravid første gang da.
Miss Chocolate Skrevet 13. oktober 2012 #11 Skrevet 13. oktober 2012 Svarte ikke helt på spørsmåla dine, hehe Men jeg fullammet i 8 mnd med første og ammet i godt over ett år. Fikk mer energi da jeg sluttet å amme. Var slitsomt å amme og jobbe! Fikk mensen tilbake etter ett år, husker ikke om jeg merket noe forskjell da.
Vogndilla Skrevet 13. oktober 2012 #12 Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Jeg har ikke blitt meg selv igjen etter første fødsel, gikk ned vekten men magen har ikke blitt flat og fin igjen og den har blitt verre og verre for hvert sv.skap. Puppene ble mye større etter første sv.skap og har ikke forandret seg noe med de to andre, jeg har ammet alle tre til de var tre mnd. Fikk også masse strekkmerker med første og de ble lyse ganske kjapt men har blitt strekt opp igjen de to andre gangene. Men det verste er ryggen min som ble vond etter første sv.skap og har vært vond siden, vært hos alle mulige behandlere og alle sier det samme: tren tren tren, det er kun muskulært. Har trent en del men sikkert ikke nok, men blir aldri bra. Så må nok bare leve med det Så jeg blir nok aldri slik jeg var igjen, men det er greit. Da var jeg 19år og tynn som en strek. Nå er jeg straks tredve og har født tre barn, har noe mere former og er stolt av kroppen min som har klart å bære frem og føde tre friske flotte barn Endret 13. oktober 2012 av EnBlå&ToRosa
vårlille2012 Skrevet 13. oktober 2012 #13 Skrevet 13. oktober 2012 Husker jeg var skikkkelig engstelig for hvordan kroppen skulle bli etter svangerskap og fødsel. Men det gikk kjempebra:). Veide faktisk mindre rett etter fødsel enn startvekt (sleit med mye kvalme og la ikke på meg, er også normalvektig). Magen ble flatere enn før, men nå 4 mnd etter fødsel har den kommet litt tilbake igjen da jeg har begynt å legge litt på meg igjen. Null strekkmerker eller andre merker. Sex var vondt i starten, men ca 2,5 mnd etter fødsel var det som normalt igjen, nå synes jeg faktisk sex er bedre en før fødsel:)
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #14 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg kjenner at jeg blir litt nervøs nå når det har gått over et halvt år siden fødselen nemlig... Ser jo at mange av dere var nesten helt bra med en gang... Men jeg håper fremdeles at ting skal bli bedre med mer trening, og kanskje enda bedre når hormonene har stabilisert seg med ved endt amming og syklusen på plass... :-) HI
Tigerpote Skrevet 13. oktober 2012 #15 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg veide det samme som før graviditeten 3 mnd etter fødsel. Gikk opp 18 kg. Kroppen er tilnærmet som før, med unntak av pupper som henger litt nå og en ekstra deigete polstring på magen Men har nettopp begynt å kjøre planken og situps nå, så får vi se hvilke underverker det skal gjøre for oss (magen og meg).
Gjest April barn <3 Skrevet 13. oktober 2012 #16 Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Til dere damer som har født; føler dere at dere har "fått kroppen tilbake igjen"? At den fungerer like godt som før. At dere kan trene mer som før. At den har mer energi igjen. At dobesøk føles normalt. Hvor lang tid tok det isåfall? Var det forskjell etter dere fikk mensen tilbake? Eventuelt etter dere sluttet å amme? Synes det går noe tregt her... Kanskje noen har tips til gode treningsmetoder eller andre ting som er bra i årene etter fødsel?! :-) Etter fødsel nr to så synes jeg det går tregt. Jeg trener, men får feber etter hver gang. Har en hemoride sendt fra H, så dobesøk er vondt. Underlivet er ikke så pent etter rifter. Energi er et fremmedord. Melka min ble til vann. Både i konsistent og farge. Mister masse hår. Flate skrukke pupper. Menstruasjon er ikke tilbake. Ser enda ut som jeg er syv mnd på vei tiltross for at baby er seks mnd. Kjenner nesten ikke meg selv igjen. Skal til lege til uka, er veldig spent på hva han finner ut. Endret 13. oktober 2012 av April barn <3
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #17 Skrevet 13. oktober 2012 Så jeg er hvertfall ikke alene... (det var nemlig mer som min historie foruten det med feber og melken... Det vil si at jeg syns jo mye er blitt litt bedre enn det var, men det går så saaaakte). Håper det går bra hos legen!!! :-)
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #18 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg raste ned i vekt når jeg begynte å jobbe igjen etter permisjonen, og veier ca. 10 kg mindre nå enn før svangerskapet (45kg). Og det er ikke pent fordi løshuden på magen lager pitte små riller over hele magen, så ikke stress - ta det i kroppens tempo! Ellers er pupper blitt manglevare, og underlivet har fått seg mange trøkk - en revet kjønnsleppe (som måtte sys 3 ganger før den satt og dermed har kjønnsleppa blitt nesten dobbelt så stor som den andre kjønnsleppa), sting innvendig som har åpnet seg og derfor er åpning veldig stor (veldig turn-off for sexlivet!) og må stikke piller for å unngå urinlekkasje pga. liten fremfall i skjedeveggen. På grunn av urinlekkasje kan man ikke presse på bekkenet - ergo ikke trene, kun mosjonere (gå turer osv.). Jeg trente tidligere flere ganger i uken og nå kan jeg kun mosjonere - kjempegøy - NOT! Så ja, jeg har måttet svelget mange kameler for svangerskapet og fødselen, man må bare lære seg å leve med det..
4Hjerter Skrevet 13. oktober 2012 #19 Skrevet 13. oktober 2012 Hehe.. Etter nr 1 så jeg bedre ut en noen gang -5 dager etter fødsel! Helt flat og stram mage og store fine pupper.. Etter nummer 3 kunne jeg bare konstatere at både puppene og den stramme huden var borte..;-) Men vi har tre flotte barn -og 18 år kan man liksom ikke være hele livet uansett!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #20 Skrevet 13. oktober 2012 Jo, ja, en ting er hvordan kroppen ser ut (hadde jo klart syns det var greit med litt mindre hengende hud), men de største kamelene svelges nok ved de funksjonene som blir svekket (les: underlivet)... jeg skal helt sikkert ikke klage, for vet at det er mange som får større skader som er vanskelig å gjøre noe med. Likevel hadde jeg liksom blitt letta hvis jeg kunne fått noen solskinnshistorier om at alt plutselig ble bedre etter ett år eller to... :-)
❤lille stjerne❤ Skrevet 13. oktober 2012 #21 Skrevet 13. oktober 2012 Alt er som før med min kropp. La på meg noen få kg som jeg beholdt til ammeperioden var over, noe som var bra siden jeg var og nå igjen er litt for tynn. Ellers er kroppen, vannlating, avføring, menstruasjon og alt annet akkurat som før. Men i hodet og hjertet blir jeg aldri mer den samme <3
MrsMilla Skrevet 13. oktober 2012 #22 Skrevet 13. oktober 2012 Nei!!! Etter at jeg fikk barn mistet jeg det beste med kroppen min - ei tynn og vakker midje. Første barnet gav meg strekkmerker, mista litt bak ei tann (vises ikke) og ekstra kilo. Kom tilbake til flott form ved å trene, men magen er ikke like fin. Andremann førte med seg at jeg ikke er like "myk i beina" som før, og fikk litt trøbbel med noen hull i tennene,samt ekstra kilo. Fikk også flere røde føflekker ( små) i ansiktet. Kom tilbake i flott form med å trene igjen, men tennene måtte bores og jeg klarer ikke strekke like bra lenger. Og føflekkene er der. Tredjemann gav meg muligheten til å rotfylle og bore 4 hull, noen ekstra kilo og et par ekstra strekkmerker, samt litt mer sliten i huden (kan jo også være alder eller lite søvn). Er på vei ned i vekt ved å trene og spise sunt, har vært hos tannlegen og fortsetter med gode hudkremer. Vises veldig godt på kroppen at den har fått barn - men det er jo under klærne....
4Hjerter Skrevet 13. oktober 2012 #23 Skrevet 13. oktober 2012 Kan gi deg litt solskinn anonym! Etter nr 1 hadde jeg totalruptur.. Tok ca 8 mnd før jeg kunne gå skikkelig på do/ ha samleie uten smerter. Etter ett par år var jeg like god som ny;-) selv om jeg fortsatt både kjenner -og ser innvendig/ utvendig at jeg har sydd MASSE..
marsve Skrevet 13. oktober 2012 #24 Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Har et heng på magen, sex er ubehagelig, underlivet ser helt jævlig ut, har strekkmerker som ettersom jeg går ned i vekt samler seg på midten av magen og danner et digert krater. Og har fått bekkenplager som kommer hver gang jeg har mensen, mye verre enn det var når jeg var høygravid med tvillingene. Godt jeg er singel, og kommer jo heller aldri til å bli noe annet som det "kuppet" jeg er. Blæh! Men har to friske nydelige unger på halvannet år da! Så da får det bare være som det er med resten. Endret 13. oktober 2012 av marsve
marsve Skrevet 13. oktober 2012 #25 Skrevet 13. oktober 2012 Har et heng på magen, sex er ubehagelig, underlivet ser helt jævlig ut, har strekkmerker som ettersom jeg går ned i vekt samler seg på midten av magen og danner et digert krater. Og har fått bekkenplager som kommer hver gang jeg har mensen, mye verre enn det var når jeg var høygravid med tvillingene. Godt jeg er singel, og kommer jo heller aldri til å bli noe annet som det "kuppet" jeg er. Blæh! Men har to friske nydelige unger på halvannet år da! Så da får det bare være som det er med resten. Åja, og lange pupper. Laaaange
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå