Gå til innhold

Er det ikke rart at mensen ikke kommer tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter fødsel startet jeg på cerazette, fikk da en liten blødning. Sluttet på cerazette når baby var fire mnd. Ammet til baby var fem mnd.

Nå har jeg hatt menssmerter i rykk og napp men ingen mens.

Babyen er seks mnd nå. Burde ikke den kommet til nå?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg gikk 35 dager fra sist spotting til jeg fikk mensen igjen.... Så den kommer nok om du har utelukket at du er gravid da;)

Skrevet

hos noen kan det vel ta opp til et år

Skrevet

Jeg fikk ikke mensen tilbake før ett år etter fødsel..

Gjest April barn <3
Skrevet

Får ikke vært anonym mer, men men..

Så det kan ta opptil et år altså?

Jeg må kanskje ta en test. Hvis jeg er gravid så ble jeg det mens jeg gikk på cerazette.

Fader altså..

Skrevet

Jeg fikk eggløsning på cerazette (bekreftet ved test). Hadde fått mensen tilbake altså, men det er jo samme prinsippet. Og jeg kjenner maaaange som har blitt gravide på den pilla..

Skrevet

Jeg skjønner ikke at den pilla etnologi som prevasjonsmiddel! Jeg blir både sint og oppgitt, for jeg kjenner mange, veldig mange, som har blitt gravide på cerazette, og blir man gravid på cerazette er det ikke uvanlig at man blir det utenfor livmoren.

Gjest April barn <3
Skrevet

Åj dette visste jeg faktisk ikke. Cerazette høres skummel ut. Tok test tidligere idag og den var heldigvis negativ. Har ikke lyst på et tredje barn enda, så det hadde vært kjipt om pillen sviktet meg.

Tenk hvor trist det egentlig er for de som tar cerazette til samme tid hver dag og trur de er trygge.. De som har helt andre fremtidsplaner enn enda et barn, så blir de gravide allikevel.

Uansett så er det jo rart at leger skriver resept på cerazette når den er så usikker. Da jeg var på seks ukers kontroll fikk jeg beskjed om at cerazette var eneste pillen man kunne ta under amming. Fikk ingen advarsel annet enn at jeg måtte være nøye med å ta den til samme tid hver dag.

Var hos en turnuslege.

Skrevet

Hos meg har det tatt 13-14 måneder å få igjen mensen etter alle ungene, uten at det har vært noe som helst galt.. Så jeg tror du kan slappe helt av :-)

Skrevet

Ikke unormalt å miste mensen når man går på cerazette.

Nyt det

Skrevet

Jeg fikk eggløsning på cerazette (bekreftet ved test). Hadde fått mensen tilbake altså, men det er jo samme prinsippet. Og jeg kjenner maaaange som har blitt gravide på den pilla..

Cerazette er en mini-pille, ikke en p-pille.

En mini-pille forhindrer ikke eggløsning, bare at egget fester seg.

P-pille forhindrer også eggløsning

Skrevet

P-pille forhindrer også eggløsning

Nå står det da vitterlig "ovulasjonshemming" på Felleskatalogen da... http://www.felleskatalogen.no/medisin/cerazette-organon-547398

Skrevet

P-pille forhindrer også eggløsning.

Forøvrig ER Cerazette en p-pille, er østrogenfri sådan, som hindrer eggløsning; http://www.euroclinix.no/cerazette.html

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...