Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #1 Skrevet 13. oktober 2012 Som man ikke kjenner i virkeligheten, men som utleverer seg veldig mye, som tydelig har en mental forstyrrelse eller som man får sine tvil om da det kommer til å ha omsorg for barn... Kan dette gjøres noe med da? Sende melding til moderatorer eller lignende? Vet jo at man kan snakke med vedkommende selv via pm, men da/hvis ikke det hjelper?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 13. oktober 2012 #2 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg ville begynt med å sende en pm til vedkommende for å komme i dialog og for å høre om hun/han har det bra, om man kan hjelpe med noe og hvordan ståa egentlig er
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #3 Skrevet 13. oktober 2012 Skjønner tankene dine, men du må ikke glemme at internett er en plass man kan være anonym = man kan bli hvem man vil. Vil man fremstå som en person uten intelligens, kan man lett ordne det. Vil man fremstå som psykisk ustabil, kan man ordne dette også (det skal vel ikke så mye til for å virke psykisk ustabil, folk dømmer så lett og fort). Enkelte folk er på nett KUN for å provosere andre, uten at de forteller om dette. Jeg tviler på at det er noe som kan bli gjort, dessverre. Du kan selvfølgelig prøve å sende melding til moderator, men jeg tror ikke det er noe som kan gjøres...
eliona Skrevet 13. oktober 2012 #4 Skrevet 13. oktober 2012 Du skal ha nokså mye informasjon for å kunne stemple noen som psykisk ustabil. Da har du fulgt denne personen en stund. Og at personen fremstår slik i dine øyne vil ikke si at hun er det i virkligheten.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #5 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg har også tenkt den tanken, men den personen jeg (i det siste) har bekymret meg over signerer alltid anonymt, så det er umulig for meg å sende en pm. Det er flere her som har oppfordret henne til å søke hjelp, men svarene viser at hun ikke klarer å ta til seg noen form for innspill. Det er jo selvsagt mulig (og ønskelig) at det er en person som liker å provosere og trekke i folk, men risikoen for at det er et svært sykt menneske er absolutt til stede. Og med tanke på at dette er et nettsted for foreldre og prøvere så bekymrer det meg at hun muligens har ansvar for barn i den tilstanden hun er i nå. Jeg har vurdert å melde fra til moderator - men om andre sier, hva kan de gjøre? Selv om de kan se nick og e-post adressen, er man likevel anonym - i tillegg til at det skal mye til før man griper inn i livet til medlemmer på en nettside... Ikke lett å vite hva som bør og kan gjøres...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 13. oktober 2012 #6 Skrevet 13. oktober 2012 Det skal nok veldig mye til for at moderator her kan gjøre noe. Det er jo mange som lager seg fiktive epostadresser og legger inn falske opplysninger, og man kan også endre ip-adresser eller skaffe seg en som ikke er statisk. Dermed finner man ikke så lett ut hvem folk er uansett, med mindre de skriver noe som avslører dem, man har meget gode datakunnskaper a la hackere, eller man tar kontakt med politiet. Og det siste gjøres vel kun i graverende tilfeller, der det er fare for liv eller mistanke om alvorlige kriminelle handlinger. Men i noen tilfeller kan de kontakte brukeren via epost og oppfordre dem til å søke hjelp, det vet jeg ble gjort en gang jeg rapporterte en meget graverende tråd. Det eneste vi som brukere kan gjøre, er å oppfordre denne til å søke hjelp, samt rapportere til moderator, noe annet får vi ikke gjort.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #7 Skrevet 13. oktober 2012 Herregud da...la dama være i fred!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kanskje du hi burde bekymre deg om ditt eget liv isteden og ikke bry deg så mye om andre..herregud asså-...noen som kjeder seg i helga:P
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #8 Skrevet 13. oktober 2012 Tenker vel som så at om det er grunn til bekymring for vedkommende eller vedkommendes barn, vil det høyst sannsynlig manifestere seg også i det virkelige liv, slik at det kan tas tak i der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå