Februargullet2013 Skrevet 13. oktober 2012 #1 Skrevet 13. oktober 2012 Katten min var uheldig og bæsjet seg ned,og jeg ville ikke ha det over alt,så jeg dusjet han,er veldig nervøs nå pga babyen min,er i uke 25 nå. Jeg var ikke nær rumpa hans og vasket meg veldig godt etterpå,ville ikke ha Bæsj over alt ;(. Håper bare ikke jeg skadet babyen min, Samboeren min tørket han og sånt,så var ikke nær han borsett fra ryggen.
Ønskebarn73 Skrevet 13. oktober 2012 #2 Skrevet 13. oktober 2012 I følge legen min er sjansen for å bli smittet av katt veldig liten. Jeg har hatt katt hele livet, og ikke blitt smittet på 39 år:) Det er mye større sjanse for å bli smittet av uvasket frukt og grønt. Tror du kan slappe helt av, men du kan jo gå innom legekontoret til mandag å ta en ny test, bare for sjeleroens skyld:) Ikke noe godt å gå å være bekymret.
Februargullet2013 Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2012 Tusen takk for svar . Ble veldig rolig nå . Tror det er helt bra . Så lenge jeg ikke var nær rumpa hans. skal på sjekk på Tirsdagen,så da blir det vel tatt blodprøver og urinprøve og sånt. og som du sier du har aldri blitt smittet,så kan ta det med ro Tusen takk
charnelle Skrevet 13. oktober 2012 #4 Skrevet 13. oktober 2012 All grunn til å ta det rolig. For det første er det få katter som har Toxo, og i tilfelle er det utekatter under ett år som har det. I tillegg skal du få avføringen i munnen for å ha en risiko for å bli smittet. Ved å ta på avføringen blir du ikke smittet, og vasker du deg godt etterpå er det absolutt ikke noe problem. Det skal altså enormt mye til for å få toxo smitte via katt...
Februargullet2013 Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter #5 Skrevet 13. oktober 2012 Så bra og høre,kjenner jeg blir veldig lettet nå. han er snart 17 mnd så over 1 år. Ok så du må ha det i munnen ja,ÆSJ,da er det nok ikke noe fare, holder meg langt unna det,fikk ikke på fingrene engang,men vasket meg godt for det . Tusen takk for svar
Panterjenta85 Skrevet 13. oktober 2012 #6 Skrevet 13. oktober 2012 Har hatt katt hele livet og var sikker på at jeg hadde hatt det på et eller annet tidspunkt. Har alltid hatt utekatter. Ingen toxoantistoffer hos meg. Og jeg har alltid sovi med kattene og rensa doen deres når de ar att behov for det inne. Det gjør jeg ikke nå da riktignok. Uansett, poenget mitt er vel som alle andres, at det skal mye til for å bli smitta!
November-spire-79 Skrevet 13. oktober 2012 #7 Skrevet 13. oktober 2012 All ære til deg som faktisk klarer å dusje katten din hehe Vi har prøvd å bade alle våre 4 katter, og det er jeg som er mest våt etterpå De blir hysteriske
Februargullet2013 Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter #8 Skrevet 13. oktober 2012 Godt og høre Fint det ikke er noe farlig,tenker jo på ungen først når du er gravid, alt er nok bra . November-Spire-79 : Hehe han er vant til det siden han var 10 uker,går veldig bra med han
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå