Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #1 Skrevet 13. oktober 2012 Kroppen til enkelte blir faktisk ødelagt etter å ha fått barn. Hvorfor må noen på død og liv pynte på det og få det til å "høres" positivt ut ?!? Kroppen min er ødelagt, jeg vil aldri få den tilbake..
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #2 Skrevet 13. oktober 2012 Kroppen til enkelte blir faktisk ødelagt etter å ha fått barn. Hvorfor må noen på død og liv pynte på det og få det til å "høres" positivt ut ?!? Kroppen min er ødelagt, jeg vil aldri få den tilbake.. Your. Your body is ruined. You´re betyr "you re". Hva legger du i "ødelagt" kropp? De som får så store skader under fødselen at de må leve med smerter og varige skader, de har jo utvilsomt fått kroppen ødelagt. Ut over det kan jeg ikke si at jeg er enig med deg.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #3 Skrevet 13. oktober 2012 Kroppen til enkelte blir faktisk ødelagt etter å ha fått barn. Hvorfor må noen på død og liv pynte på det og få det til å "høres" positivt ut ?!? Kroppen min er ødelagt, jeg vil aldri få den tilbake.. Your. Your body is ruined. You´re betyr "you re". Hva legger du i "ødelagt" kropp? De som får så store skader under fødselen at de må leve med smerter og varige skader, de har jo utvilsomt fått kroppen ødelagt. Ut over det kan jeg ikke si at jeg er enig med deg. Beklager, "you are".
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 13. oktober 2012 #4 Skrevet 13. oktober 2012 Your body is not ruined you're a goddamn tiger! Mange opplever at kroppen forandrer seg etter en fødsel, det er helt normalt. En forandring er ikke nødvendigvis det samme som at den blir ødelagt. Noen opplever at man trenger hjelp til å fikse noe etter en graviditet, men i de fleste tilfeller kan mye gjøres ved å endre holdning!
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 13. oktober 2012 #5 Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Men selv om man som oftest ikke får igjen den samme kroppen man hadde før et svangerskap, betyr det at man bare må godta at den er ødelagt, eller vil du prøve å rette opp feil og skavanker om det lar seg gjøre? Etter 4 svangerskap så er det vel unødvendig å fortelle dere at puppene mine hang nesten ned på navlen (når de var en stor C-cup i utgangspunktet, var tynn som ei flis og er 1.57 høy. Jeg var en liiiiten person). Så ja, jeg kan med stolthet si at jeg har operert brystene mine, fått heist dem på plass igjen. Jeg er 33 år og singel, og å ha puppa nedpå knærne hjelper ikke akkurat på selvbildet og selvfølelsen De er fortsatt ikke perfekte, men 10 ganger bedre enn før, men nå slipper jeg å være lei meg for en ødelagt kropp. Nå kan jeg konsentrere meg om å trene bort magefettet. Hvorfor skal jeg skamme meg bare fordi jeg ikke trives som "rund i kantene" eller med saggepupper? Endret 13. oktober 2012 av Sommerfuggel i vinterland
AFRM Skrevet 13. oktober 2012 #6 Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Sant det! Noen er dessverre så uheldig at de blir ødelagt av å få barn. Så man får rett og slett gjøre det beste ut av det. Gjør det du føler er best. Så om det er å holde seg inne, gjør det! Avstå fra sex, gjør det! Du har rett og slett ikke noe annet valg. Jeg selv har null sexliv, må avstå fra mange aktiviteter med ungene, er aldri med på festligheter eller ordner meg. Det er rett og slett ikke vits. For uansett så ser jeg like jævlig ut. Endret 13. oktober 2012 av AFRM
Gjest Heartbroken Skrevet 13. oktober 2012 #7 Skrevet 13. oktober 2012 Sant det! Noen er dessverre så uheldig at de blir ødelagt av å få barn. Så man får rett og slett gjøre det beste ut av det. Gjør det du føler er best. Så om det er å holde seg inne, gjør det! Avstå fra sex, gjør det! Du har rett og slett ikke noe annet valg. Jeg selv har null sexliv, må avstå fra mange aktiviteter med ungene, er aldri med på festligheter eller ordner meg. Det er rett og slett ikke vits. For uansett så ser jeg like jævlig ut. Nå ble jeg litt nysgjerrig. Hvilke skader har svangerskapet påført deg som gjør at du ikke kan være påkledd ute blant folk? Det er synd at noen får så store skader etter sv.skap og fødsel, men det finnes da hjelp for det meste?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #8 Skrevet 13. oktober 2012 Hvor ødelagt er du da? Strekkmerker som er 2 cm brede? Eller er det noe annet?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #9 Skrevet 13. oktober 2012 Kroppen til enkelte blir faktisk ødelagt etter å ha fått barn. Hvorfor må noen på død og liv pynte på det og få det til å "høres" positivt ut ?!? Kroppen min er ødelagt, jeg vil aldri få den tilbake.. Du har uansett ført livet videre, så jeg klarer ikke se hva som er negativt? Det meste kan pyntes på ved operasjoner, men blir selvsagt aldri som før. Hva med meg som ble født med skavanker? Jeg synes det er pyton å tenke på at jeg ikke er skyld i det selv, men må jo bare leve med det selv om det er tungt. Og jeg går aldri i bikini, eller viser meg naken noen plasser av den grunn.
AFRM Skrevet 13. oktober 2012 #10 Skrevet 13. oktober 2012 Sant det! Noen er dessverre så uheldig at de blir ødelagt av å få barn. Så man får rett og slett gjøre det beste ut av det. Gjør det du føler er best. Så om det er å holde seg inne, gjør det! Avstå fra sex, gjør det! Du har rett og slett ikke noe annet valg. Jeg selv har null sexliv, må avstå fra mange aktiviteter med ungene, er aldri med på festligheter eller ordner meg. Det er rett og slett ikke vits. For uansett så ser jeg like jævlig ut. Nå ble jeg litt nysgjerrig. Hvilke skader har svangerskapet påført deg som gjør at du ikke kan være påkledd ute blant folk? Det er synd at noen får så store skader etter sv.skap og fødsel, men det finnes da hjelp for det meste? Jeg er ute blandt folk, men ingen klær passer meg. Ingenting er pent på. Puppene er tydelig forskjellige uansett hva jeg har på meg. Og til deg som er anonym som det virker som du ikke tror strekkmerker kan være stooore. Jeg har prøvd å telle, ga opp når jeg kom over 200. Dette da bare på magen, og jeg hadde ennå bare tellt 2/3 del.... De største er 40 cm lange og 4 cm breie på det breieste. Dette synes igjennom lyse klær, så om jeg vil gå i en hvit genser må jeg ha 3 hvite singletter under, for at det ikke skal synes.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #11 Skrevet 13. oktober 2012 Sant det! Noen er dessverre så uheldig at de blir ødelagt av å få barn. Så man får rett og slett gjøre det beste ut av det. Gjør det du føler er best. Så om det er å holde seg inne, gjør det! Avstå fra sex, gjør det! Du har rett og slett ikke noe annet valg. Jeg selv har null sexliv, må avstå fra mange aktiviteter med ungene, er aldri med på festligheter eller ordner meg. Det er rett og slett ikke vits. For uansett så ser jeg like jævlig ut. Nå ble jeg litt nysgjerrig. Hvilke skader har svangerskapet påført deg som gjør at du ikke kan være påkledd ute blant folk? Det er synd at noen får så store skader etter sv.skap og fødsel, men det finnes da hjelp for det meste? Jeg er ute blandt folk, men ingen klær passer meg. Ingenting er pent på. Puppene er tydelig forskjellige uansett hva jeg har på meg. Og til deg som er anonym som det virker som du ikke tror strekkmerker kan være stooore. Jeg har prøvd å telle, ga opp når jeg kom over 200. Dette da bare på magen, og jeg hadde ennå bare tellt 2/3 del.... De største er 40 cm lange og 4 cm breie på det breieste. Dette synes igjennom lyse klær, så om jeg vil gå i en hvit genser må jeg ha 3 hvite singletter under, for at det ikke skal synes. Men har du vært til legen da? Det er jo tydeligvis store merker. Bestill deg en time til fastlegen på mandag!
marsve Skrevet 13. oktober 2012 #12 Skrevet 13. oktober 2012 Sant det! Noen er dessverre så uheldig at de blir ødelagt av å få barn. Så man får rett og slett gjøre det beste ut av det. Gjør det du føler er best. Så om det er å holde seg inne, gjør det! Avstå fra sex, gjør det! Du har rett og slett ikke noe annet valg. Jeg selv har null sexliv, må avstå fra mange aktiviteter med ungene, er aldri med på festligheter eller ordner meg. Det er rett og slett ikke vits. For uansett så ser jeg like jævlig ut. Nå ble jeg litt nysgjerrig. Hvilke skader har svangerskapet påført deg som gjør at du ikke kan være påkledd ute blant folk? Det er synd at noen får så store skader etter sv.skap og fødsel, men det finnes da hjelp for det meste? Jeg er ute blandt folk, men ingen klær passer meg. Ingenting er pent på. Puppene er tydelig forskjellige uansett hva jeg har på meg. Og til deg som er anonym som det virker som du ikke tror strekkmerker kan være stooore. Jeg har prøvd å telle, ga opp når jeg kom over 200. Dette da bare på magen, og jeg hadde ennå bare tellt 2/3 del.... De største er 40 cm lange og 4 cm breie på det breieste. Dette synes igjennom lyse klær, så om jeg vil gå i en hvit genser må jeg ha 3 hvite singletter under, for at det ikke skal synes. Du må jo søke hjelp, kvinne! Du skal ikke trenge å ha det sånn.. det finnes låser som bedrer strekkmerker og operasjoner som kan gi deg livskvaliteten tilbake. Jeg ser ut som jeg har blitt overkjørt av et tog etter svangerskapet og hvis ikke ting bedrer seg betraktelig etter å ha slanket meg ned til matchvekt så har jeg INGEN skrupler om å operere eller hva som nå må til. Jeg har et liv å leve! Og det har du å.. søk hjelp!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #13 Skrevet 13. oktober 2012 Gode gener har jeg, takk gud for det, noe jeg er taknemlig for hver dag Jeg har også født 4 barn, men er heldig å ikke ha en hudtype som danner strekkmerker, men puppene mine forsvant etter å ha ammet dem, jeg tenkte meg ikke om 2 ganger før jeg valgte å bruke 30.000 av egen lomme for å få dem fikset, hadde jeg hatt hengemage , hadde jeg brukt penger på å fikse den også Er kroppen din veldig ødelagt, får du det dekt gjennom det offentlige, så kom deg til legen, slik at du kan få tilbake litt livskvalitet Lykke til !
Von Hertelhofen Skrevet 13. oktober 2012 #14 Skrevet 13. oktober 2012 Det kommer jo an på utgangspunket.
Gråsonen Skrevet 13. oktober 2012 #16 Skrevet 13. oktober 2012 Synes ikke kroppen min er ødelagt. Vel, jeg har litt løshud på magen, hengepupper og grevinneheng.. g dype strekkmerker bak lårene. Dessuten har jeg grov hårvekst pga PCSOS som eskalerte etter graviditet. Men ødelagt? Jeg definerer ødelagt som ikke lenger funksjonell. Kroppen min er fullstendig funksjonell til sitt formål selv på tross av følger etter svangerskap/inaktivitet og høye verdier av testosteron. Jaudå!
Magia Skrevet 13. oktober 2012 #17 Skrevet 13. oktober 2012 Burde kanskje skrevet "My body is ruined". Ikke alle opplever å få kroppen sin ødelagt. De verste tilfellene får vel dekt operasjoner, tummy-tuck eller noe slikt. Uansett da, er det ikke bedre at man romantiserer litt, og ser på en kvinnekropp som vakker uansett om den har født noen barn?
Major HotLips Houlihan Skrevet 13. oktober 2012 #18 Skrevet 13. oktober 2012 Kroppen min er ikke ødelagt nei, funker like fint som før jeg fikk barn. Selvfølgelig bærer den preg av snart tre svangerskap og fødsler men ødelagt er den ikke.
Vakreste_i_verden:-) Skrevet 13. oktober 2012 #19 Skrevet 13. oktober 2012 Stakkar deg, så innmari kjipt det må være å bli sånn etter et svangerskap. Huff, søk hjelp! Dette er ikke normalt. Slik skal det jo ikke være.
ormeynglet Skrevet 13. oktober 2012 #20 Skrevet 13. oktober 2012 Huff, ja, jeg er enig med deg egentlig. Svangerskap kan "ødelegge" en kvinnes kropp, iallefall i hennes egne øyne. Jeg synes som de over her at du skal ta turen til legen og forhøre deg om muligheter for å få hjelp, det høres ut som noe du burde få dekt ialefall en del av. Selv er jeg ganske heldig som har født 4 barn og har ingen strekkmerker. Men puppene ser bare tomme og triste ut, og tennene mine hadde heller ikke særlig godt av det. Vet ikke om jeg kommer til å gjøre noe med puppene, siden det ikke vises utenpå, men tennene skal fikses. Det der med å bære merkene etter svangerskap med stolthet har jeg alltid hatt litt vanskelig for å svelge. Vi skal da ha et liv etter fødsler også, og hvis det forringer livskvaliteten så ser jeg ingen grunn til å la være å fikse på det.
AFRM Skrevet 13. oktober 2012 #21 Skrevet 13. oktober 2012 Nå kan ikke jeg snakke for HI da. Men jeg selv, har vært hos legen. Får ikke dekket da det ikke er nok medisinske plager til det. Til tross for at jeg har sopp under o-henget. Nå er det over ett halvt år siden jeg fødte. Jeg har gått ned alt + litt til. Alt henger ennå. Før var jeg veldig aktiv, er det ennå altså, men da trente jeg 6 ganger i uka og var slank. Veide 52 når jeg ble gravid, gikk opp hele 9 kg.... Andre gang jeg ble gravid gikk jeg opp 20. Men magen var ikke mye større enn første gang. Første gang var jeg ikke vannfylt, andre gang var jeg det overalt. Tilogmed på ryggen. Sexlivet mitt kan jeg også se langt etter. Gjør vondt, tilogmed når vi ikke har hatt sex på ei stund. Stikker og gjør vondt. Heeelt normalt sa legen min. Har nå bytta lege og håper at andre kan hjelpe. Men tviler. Man må jo regne med sånt etter å ha fått barn, har jeg fått beskjed om. Joda, men man behøver ikke like det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå