Gå til innhold

Babyen reagerer på at jeg tar penicillin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte på en penicillinkur i går, og i natt har babyen skreket flere timer i strekk. Har tydelig vondt i magen. De på apoteket sa at det var en bitteliten sjanse for at babyen kunne reagere. Han er 4 mnd og jeg fullammer.

Jeg bør absolutt fullføre kuren, for jeg er ganske syk. Men hva kan jeg gjøre? Vil det hjelpe å bytte penicillin-merke? Hvordan gjør man det i så fall? Må jeg til legen å få ny resept? Det er jo helg, og jeg ser ikke for meg at dette er noe å plage legevakten med...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du fint kan ringe legevakten og høre med dem :)

Skrevet

Du er sikker på at det skyldes vondt i magen og ikke at han er syk? Evt får du spørre om å bytte merke. Er det virkelig Penicillin du tar? Hvis du ikke bør bytte merke, så må kanskje babyen få Paracet.

Skrevet

Jeg vet jo ikke 100% at han har vondt i magen, men han fiser mye og har ikke bæsjet siden jeg begynte på kuren. Han har ikke feber og spiser bra (jeg har så vondt i halsen at jeg har problemer med å spise).

Medisinen heter Weifapenin, skulle visst tilsvare Apocillin, men denne var billigere.

Skrevet

Vanligvis medfører penicilin løsere mage. Er du usikker, tar du kontakt med legevakten

Skrevet

Kontakt legevakten og spør. Det er helt relevant å gjøre når du fullammer en på 4 måneder.

Bare pass på at når du er ferdig med antibiotikakuren så tar du en en lang kur med gode tarmbakterier, gjerne til baby også (finnes i aldersbestemt type på helsekost, bl.a. BioCare).

Dette fordi antibiotika forstyrrer tarmfloraen til både deg og den lille, samt at babyen får din bakterieflora via amming.

Gjør du dette så forebygger du problemer for dere begge to fremover samt at det styrker immunforsvaret til dere begge også.

God bedring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...