Gjest sug lut Skrevet 13. oktober 2012 #1 Skrevet 13. oktober 2012 og her er dagens mest overprisete bolig: en vanlig liten, pen og koselig enebolig på 162 kvadrat, med en uvanlig minimal tomt på drøye 300 kvadrat, til over åtte millioner? Er det faktisk Så mye verd å bo på Smestad altså? http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=37685997&areaId=20533
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 13. oktober 2012 #2 Skrevet 13. oktober 2012 Herregud for en sinnsyk pris! Taket gjorde at det virket utrolig lavt, gulvet var mindre pent og badet.... hoho! Men det var et koselig lite hus, men DEN prisen... Ohlalla!
frk Nilsen Skrevet 13. oktober 2012 #3 Skrevet 13. oktober 2012 Legg merke til at det er en praktikantdel, ikke hybel/utleiedel Til den prisen så følger vel praktikanten med boligen
ellen-propellen Skrevet 13. oktober 2012 #4 Skrevet 13. oktober 2012 Veldig glad for at jeg ikke er østlending når jeg ser boligprisene deres. Til sammenlikning :http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=37235559 Samme pris, men muligens litt mer for pengene? Ihvertfall med tanke på tomten.
Gjest sug lut Skrevet 13. oktober 2012 #5 Skrevet 13. oktober 2012 Fy søren, der var det fint, ellen-propellen! Bortsett fra at jeg måtte kjørt på sykt mange trillebårlass jord for å lage hage, men det hadde blitt så fint... Mulig jeg måtte laget snublevern mot kanten av tomta også, men tenke seg til sånn beliggenhet, da!
Iiiiik Skrevet 13. oktober 2012 #6 Skrevet 13. oktober 2012 Hadde gjerne tatt det huset på Tromøy. På Smestad vil jeg ikke bo, største skrekken er at ungene blir sånne vestkantjåler. Vi bodde på Grefsen en stund, men flyttet da størstemann i en alder av 7 begynte å spørre etter merker på jakker og var opptatt av om det var sveisete sømmer på regntøyet. Han ble også spurt om hvorfor i all verden mannen min ikke syklet Birken...
ellen-propellen Skrevet 13. oktober 2012 #7 Skrevet 13. oktober 2012 Det morsomste med huset på tromøy er jo at man kan frikjøpe tomta for 120 000 hehe. Men det illustrerer godt forskjellen på boligpriser fra sør til øst. Jeg kan ikke for alt i verden forstå hvorfor bolig er verdt så mye penger i Oslo. Det er jo begrenset hvor mye høye lønn dere har der?
mamman til to gutter Skrevet 13. oktober 2012 #8 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg syns dette er enda mer sykt: http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=37699743&counterId=LOG_UB_RESULT_CLICK&UX_EL_c=realestate_homes_result Greit at Lillestrøm har blitt dyrt de siste årene, men 7,5mill for en leilighet på rett over 100kvm er langt over hva jeg ville betalt for noe her. Beliggenheten er jo fin, rett ved elva, men den kan jo ikke brukes til noe som helst annet enn å se på... Glad det er noen år siden vi kjøpte hus her, nå hadde vi antagelig ikke hatt mulighet i det hele tatt med de prisene som er i dag.
Gjest sug lut Skrevet 13. oktober 2012 #9 Skrevet 13. oktober 2012 Den på Lillestrøm var jo ikke fin engang, virka bare hard og kald. Og med sju og en halv mill i lomma hadde jeg da virkelig funnet på noe bedre.
Iiiiik Skrevet 13. oktober 2012 #10 Skrevet 13. oktober 2012 De leilighetene i Lillestrøm er superpopulære. Mest blant folk på 50+ som flytter fra hus med hage. Bor du i Lillestrøm mamman til to gutter? Jeg kan ikke for alt i verden forstå hvorfor bolig er verdt så mye penger i Oslo. Det er jo begrenset hvor mye høye lønn dere har der? Jeg lurer av og til på det samme, hvordan i all verden er det så mange som har råd til å bruke så mye penger på en bolig?! Vi bor i Osloområdet, begge har brukbare inntekter, men vi har virkelig ikke sjans til å bruke 7-8 millioner på et hus.
Gjest Heartbroken Skrevet 13. oktober 2012 #11 Skrevet 13. oktober 2012 Jøss, her jeg bor hadde man nok vært lykkelige for å få 2 mill for et lignende hus. Det var jo koselig og fint, for all del, men over 8 mill????? Jaja, litt skal man vel betale for å bo i Holmenkollveien også, det kan man jo skjønne
Gjest Mentha Skrevet 13. oktober 2012 #12 Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Det er to ord som trekker opp prisen på annonsen på Smestad, og det er "enebolig" og "selveier". Men kjære vene, man skal ha et godt fond gjemt i madrassen og en stort ønske om å skryte av at man bor godt på Smeeeeestaad om man kan/vil legge 8 mill ++ i et sånt hus. Jeg bodde på Frogner en kort periode (leide av kjentfolk). Leiligheten var 26 kvm og da den ble solgt gikk den for 1,3 mill. Det var ikke soverom i den en gang og badet var 1,5 kvm. Og dette var i tillegg i en trang periode i boligmarkedet, hvor det var problematisk å få solgt. Nå hadde det nok ikke vært noe problem å selge for 1,5-1,7 tenker jeg, og da føler jeg virkelig det er noe feil med samfunnet - å måtte betale så mye for å bo på et kott? Endret 13. oktober 2012 av Mentha
Gjest sug lut Skrevet 13. oktober 2012 #13 Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Det er jo ikke "Oslo" som gjør det heller, jeg bor også i Oslo men her hadde det samme huset ligget ute til litt over 5 mill, antakelig, en prisforskjell som egentlig bare attesterer på at folker sykt opptatt av statusen ved å bo på vestkanten. Endret 13. oktober 2012 av sug lut
Gjest Mentha Skrevet 13. oktober 2012 #14 Skrevet 13. oktober 2012 Her er jo en liten perle i Sør-Trøndelag, hvor jeg faktisk har vært en gang. Toppen Bech var jo der med nrk på slep til og med. Men lell, 93 kvm boareal og kun ett soverom. Og en haug med gamle hus som må vedlikeholdes ettersom det er et 'kulturminne'. For spesielt interesserte, vil jeg si, med en fyldig lommebok. Men nydelig, ja det er det. http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=37659342
Gjest Mentha Skrevet 13. oktober 2012 #15 Skrevet 13. oktober 2012 ...og et godt tegn på at man har statussteder selv på bondelandet
Gjest sug lut Skrevet 13. oktober 2012 #16 Skrevet 13. oktober 2012 Her er jo en liten perle i Sør-Trøndelag, hvor jeg faktisk har vært en gang. Toppen Bech var jo der med nrk på slep til og med. Men lell, 93 kvm boareal og kun ett soverom. Og en haug med gamle hus som må vedlikeholdes ettersom det er et 'kulturminne'. For spesielt interesserte, vil jeg si, med en fyldig lommebok. Men nydelig, ja det er det. http://www.finn.no/f...nnkode=37659342 Men der begynner åtte mill å ha noe for seg, du kjøper et helt konsept og en næringsvei (selskapslokaler etc). Ikke at jeg ville bodd der, stedet er flott menaltfor mørkt inne og altfor mye restriksjoner.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 13. oktober 2012 #17 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg er hjernevasket tror jeg, for jeg syntes ikke 8 mill for et hus i Oslo er så mye altså. Men som sagt en oppvekst i Bærum og med pappa i Holmenkollen har vel gjort sitt. Syntes det Smestad huset var veldig kjedelig da, typisk sånn hus vi festet som gale i Det i Soknedal derimot det kunne jeg tenkt meg! Jeg er litt skap gårdkjærring. Hadde jeg vært steinrik hadde jeg flyttet dit og åpnet cafe og kakeutsalg +++ men jaa, skal tåle å gå en del i minus da gitt Havgap huset var nydelig!!
Gjest Mentha Skrevet 13. oktober 2012 #18 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg er hjernevasket tror jeg, for jeg syntes ikke 8 mill for et hus i Oslo er så mye altså. Men som sagt en oppvekst i Bærum og med pappa i Holmenkollen har vel gjort sitt. Syntes det Smestad huset var veldig kjedelig da, typisk sånn hus vi festet som gale i Det i Soknedal derimot det kunne jeg tenkt meg! Jeg er litt skap gårdkjærring. Hadde jeg vært steinrik hadde jeg flyttet dit og åpnet cafe og kakeutsalg +++ men jaa, skal tåle å gå en del i minus da gitt Havgap huset var nydelig!! Ja flytt til Soknedal, så kan vi begynne å bake sammen og selge på tunet
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 13. oktober 2012 #19 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg er hjernevasket tror jeg, for jeg syntes ikke 8 mill for et hus i Oslo er så mye altså. Men som sagt en oppvekst i Bærum og med pappa i Holmenkollen har vel gjort sitt. Syntes det Smestad huset var veldig kjedelig da, typisk sånn hus vi festet som gale i Det i Soknedal derimot det kunne jeg tenkt meg! Jeg er litt skap gårdkjærring. Hadde jeg vært steinrik hadde jeg flyttet dit og åpnet cafe og kakeutsalg +++ men jaa, skal tåle å gå en del i minus da gitt Havgap huset var nydelig!! Ja flytt til Soknedal, så kan vi begynne å bake sammen og selge på tunet Spandeer du tunet på meg da eller? Hehe men hadde gjerne startet bakeri med deg
ellen-propellen Skrevet 13. oktober 2012 #20 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg er hjernevasket tror jeg, for jeg syntes ikke 8 mill for et hus i Oslo er så mye altså. Men som sagt en oppvekst i Bærum og med pappa i Holmenkollen har vel gjort sitt. Syntes det Smestad huset var veldig kjedelig da, typisk sånn hus vi festet som gale i Det i Soknedal derimot det kunne jeg tenkt meg! Jeg er litt skap gårdkjærring. Hadde jeg vært steinrik hadde jeg flyttet dit og åpnet cafe og kakeutsalg +++ men jaa, skal tåle å gå en del i minus da gitt Havgap huset var nydelig!! Vi har ikke havgap her sør. Havgap er kaldt og surt. Det du ser er tromøysund ett steinkast unna Arendal sjøveien. Tenk sommer og ferie, ikke kalde sure havgapet Huset i soknedal var fantastisk syns jeg. Og man finner da mer enn ett soverom der om man leter. Mistenker at megler hadde en tasteleif når annonsen ble laget :-P
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 13. oktober 2012 #21 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg er hjernevasket tror jeg, for jeg syntes ikke 8 mill for et hus i Oslo er så mye altså. Men som sagt en oppvekst i Bærum og med pappa i Holmenkollen har vel gjort sitt. Syntes det Smestad huset var veldig kjedelig da, typisk sånn hus vi festet som gale i Det i Soknedal derimot det kunne jeg tenkt meg! Jeg er litt skap gårdkjærring. Hadde jeg vært steinrik hadde jeg flyttet dit og åpnet cafe og kakeutsalg +++ men jaa, skal tåle å gå en del i minus da gitt Havgap huset var nydelig!! Vi har ikke havgap her sør. Havgap er kaldt og surt. Det du ser er tromøysund ett steinkast unna Arendal sjøveien. Tenk sommer og ferie, ikke kalde sure havgapet Huset i soknedal var fantastisk syns jeg. Og man finner da mer enn ett soverom der om man leter. Mistenker at megler hadde en tasteleif når annonsen ble laget :-P Aha, det sto havgap i annonsen, så jeg skrev det Det var nydelig! Deilig at det ikke er nord, leste først Tromsø med mine dyslektiske øyne og tenkte, "fett med 10 mnd vinter der da igrunn!!" Men det var nydelig, litt lysere møbler så hadde jeg virkelig kunne bo der Men så var det disse pengene igjen da.. Soknedal var nydelig ja, så mange soveplasser jeg, så var nok en god skriveleif der ja
Gjest Mentha Skrevet 13. oktober 2012 #22 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg er hjernevasket tror jeg, for jeg syntes ikke 8 mill for et hus i Oslo er så mye altså. Men som sagt en oppvekst i Bærum og med pappa i Holmenkollen har vel gjort sitt. Syntes det Smestad huset var veldig kjedelig da, typisk sånn hus vi festet som gale i Det i Soknedal derimot det kunne jeg tenkt meg! Jeg er litt skap gårdkjærring. Hadde jeg vært steinrik hadde jeg flyttet dit og åpnet cafe og kakeutsalg +++ men jaa, skal tåle å gå en del i minus da gitt Havgap huset var nydelig!! Ja flytt til Soknedal, så kan vi begynne å bake sammen og selge på tunet Spandeer du tunet på meg da eller? Hehe men hadde gjerne startet bakeri med deg Nei det finansierer du selvsagt med de fantastiske kakene vi lager Det blir jo bare ca, øh, 1 million paistykker
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 13. oktober 2012 #23 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg er hjernevasket tror jeg, for jeg syntes ikke 8 mill for et hus i Oslo er så mye altså. Men som sagt en oppvekst i Bærum og med pappa i Holmenkollen har vel gjort sitt. Syntes det Smestad huset var veldig kjedelig da, typisk sånn hus vi festet som gale i Det i Soknedal derimot det kunne jeg tenkt meg! Jeg er litt skap gårdkjærring. Hadde jeg vært steinrik hadde jeg flyttet dit og åpnet cafe og kakeutsalg +++ men jaa, skal tåle å gå en del i minus da gitt Havgap huset var nydelig!! Ja flytt til Soknedal, så kan vi begynne å bake sammen og selge på tunet Spandeer du tunet på meg da eller? Hehe men hadde gjerne startet bakeri med deg Nei det finansierer du selvsagt med de fantastiske kakene vi lager Det blir jo bare ca, øh, 1 million paistykker Aha så klart! Dumme meg som ikke tenkte på det... Piece of cake da bokstavelig talt! Tjener lett inn 8 mill på paisalg =)
Gjest Mentha Skrevet 13. oktober 2012 #24 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg er hjernevasket tror jeg, for jeg syntes ikke 8 mill for et hus i Oslo er så mye altså. Men som sagt en oppvekst i Bærum og med pappa i Holmenkollen har vel gjort sitt. Syntes det Smestad huset var veldig kjedelig da, typisk sånn hus vi festet som gale i Det i Soknedal derimot det kunne jeg tenkt meg! Jeg er litt skap gårdkjærring. Hadde jeg vært steinrik hadde jeg flyttet dit og åpnet cafe og kakeutsalg +++ men jaa, skal tåle å gå en del i minus da gitt Havgap huset var nydelig!! Ja flytt til Soknedal, så kan vi begynne å bake sammen og selge på tunet Spandeer du tunet på meg da eller? Hehe men hadde gjerne startet bakeri med deg Nei det finansierer du selvsagt med de fantastiske kakene vi lager Det blir jo bare ca, øh, 1 million paistykker Aha så klart! Dumme meg som ikke tenkte på det... Piece of cake da bokstavelig talt! Tjener lett inn 8 mill på paisalg =) Det fikser vi på et par uker!
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 13. oktober 2012 #25 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg er hjernevasket tror jeg, for jeg syntes ikke 8 mill for et hus i Oslo er så mye altså. Men som sagt en oppvekst i Bærum og med pappa i Holmenkollen har vel gjort sitt. Syntes det Smestad huset var veldig kjedelig da, typisk sånn hus vi festet som gale i Det i Soknedal derimot det kunne jeg tenkt meg! Jeg er litt skap gårdkjærring. Hadde jeg vært steinrik hadde jeg flyttet dit og åpnet cafe og kakeutsalg +++ men jaa, skal tåle å gå en del i minus da gitt Havgap huset var nydelig!! Ja flytt til Soknedal, så kan vi begynne å bake sammen og selge på tunet Spandeer du tunet på meg da eller? Hehe men hadde gjerne startet bakeri med deg Nei det finansierer du selvsagt med de fantastiske kakene vi lager Det blir jo bare ca, øh, 1 million paistykker Aha så klart! Dumme meg som ikke tenkte på det... Piece of cake da bokstavelig talt! Tjener lett inn 8 mill på paisalg =) Det fikser vi på et par uker! Ok, jeg begynner å pakke nå. Gjør om bloggen din til salgsblodd og trykk opp flyers I´m on my way!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå