Gå til innhold

Flere med bakovervendt livmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige gang jeg var hos legen, for et par år siden, fikk jeg beskjed om at jeg hadde bakovervendt livmor. Han sa det ikke var farlig og at det er mange som har det.

Flere som har det her inne?

Kan det gjøre at man får flere plager/mer vondt i magen?

Har noen ekle detaljer jeg kunne delt, men vet ikke helt..

:)

Var bare noe jeg tenkte på! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bakovervendt livmor :) Tror ikke jeg har hatt noen ekstra plager eller vondter grunnet den...

Men er det noe spesielt du tenker på?

Skrevet

Jeg synes jeg har vondt hvis f. eks noe i tarmene beveger seg, om du skjønner hva jeg mener? Slet mye med luft i magen for et par uker siden, da fikk jeg vondt hver gang noe rørte på seg.

Men kan være sånn alle har det, eller?

Føler at min livmor er ekstra ømfintlig, eller kanskje det bare er jeg som har ekstra nerver der, hehe ..

Beklager ekle detaljer! Men jeg er nysgjerrig :)

Skrevet

Synes ikke det der var så ekle detaljer akkurat ;) Tåler såpass!

Mener du at du får vondt i livmoren når du har mye luft i magen? Eller er du generelt plaget med luftsmerter?

Jeg er mye plaget med magen, men det skyldes irritabel tarm, og har så vidt jeg vet ingenting med livmoren å gjøre... Får ikke vondt i livmorområdet av luft heller.

Mulig jeg svarer helt på siden av hva du egentlig spør om nå altså!!

Skrevet

Ja, merket det før jeg visste at jeg var gravid, men var vel 4-5 uker på vei, og regner med at livmoren hadde vokst endel allerede da :)

Er ikke plaget med luftsmerter sånn generelt, i allefall ikke der, jeg har fått menslignende smerter, kjenner at det er i livmoren, som om den ligger akkurat der det passerer :P

Irritabel tarm, vet ikke helt, er ikke i tarmene jeg har vondt (er bla.a allergisk mot hvetemel og mye annet) tror jeg, kjennes mer ut som menstruasjonssmerter.

Da jeg hadde det først, trodde jeg at jeg skulle få menstruasjon. Fikk ikke det da, men luft i magen fikk jeg :P Og hver gang jeg får det, får jeg vondt der, for tida. Normalt er det ikke slik.

Derfor tenkte jeg kanskje at det hadde noe med at livmora har vokst å gjøre? Trenger kanskje ikke ha noe å gjøre med at den er bakovervendt? :)

Takk for svar :) !

Skrevet

Jeg har bakovervendt livmor. Eller hadde må jeg vil si, er gravid i uke 24 nå, og har lest at det ikke er sikker at den bli bakovervendt etter graviditet og fødsel (altså når den vender tilbake til "normaltilstand"). Jeg hadde masse murringer i korsryggen en stund, spesielt da livmor vokste seg "større". Altså stort sett frem til uke 13-14. Da livmor "poppet ut av bekkenet" var det akkurat som det forsvant.. Sikkert en eller annen nerve som ble litt trykt på. Men hadde ingen luftsmerter. Men jeg tror alt sånt egentlig er litt inviduelt uansett hvordan livmor man har :)

Skrevet

Ok, ja, sikkert individuelt :)

Ja, det er "bak der", inni der et sted, hehe, ganske sikker på at det er livmora. Men var litt ekkelt i går, hadde så vondt at jeg kaldsvettet. Det var bare luft/andre ting tror jeg. Så har tydeligvis endel nerver der, noe som blir klemt på kanskje som du nevner :)

Litt OffTopic, men tror kanskje jeg har UVI, må spørre legen. Har vondt når jeg tisser (ikke veldig, men litt), og har kanskje generelt litt vondt i blæra.

(Men nå presser vel endel ting og tang på blæra også da :) )

Skrevet

Tror du har rett i at det kan være fordi livmora har vokst - ikke nødvendigvis fordi den er bakovervendt ;) (Eneste legen noen gang har sagt til meg ang bakovervendt, er at det kunne være vanskeligere å bli gravid... Men har i grunnen ikke hatt noe problem med det altså!)

Ellers ser jeg du har fått bra svar fra tyr82 ;)

Ang UVI: Dette bør du sjekke asap! Selv om det presser på blæra, så skal det ikke være vondt å tisse. Og det er IKKE bra for gravide å gå med UVI.

Skrevet

Gjør ikke vondt å tisse, ikke i tissen i allefall, men ubehagelig. Jeg har hørt at det kan være fordi det presser på muskler o.l?

Skal uansett spørre om jeg kan ta en urinprøve elns når jeg er hos legen på fredag. Fikk lov til det sist.

Men AUAU. Hadde skitvondt igjen. Føltes ut som jeg revna innvendig. Ok, kanskje litt overdrivelse, men det var vondt. Sterke menstruasjonssmerter. Og det var luft i magen.

Er det noe i veien med meg innvendig? Virker ikke som det der er vanlig. Kanskje spørre legen på fredag.. Men det var vondt!

Skrevet

Har bakovervendt, og ekstremt ont enkelte ganger når jeg er på do, men aner ikke om det har noen sammenheng da. Legen på tirsdag så får høre hva de sier :)

Skrevet

Heldigvis har jeg ikke vondt når jeg er på do! Men det kan være at det har en sammenheng, at vi to opplever noe av det samme?

I mitt tilfelle er det bare når luft/annet rører på seg der inne, som jeg får vondt. Du får oppdatere her med hva legen sier på tirsdag da, lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...