Gå til innhold

Dra på bryllupsreise uten barn i 14 dager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi planlegger bryllupsreise og har mest lyst å reise uten datteren vår, men vi føler at kanskje hun er litt liten...?(2år og 8 måneder)

Viss hun blir hjemme skal hun være 1 uke hos farmor og farfar og 1 uke hos mormor og morfar, hun har veldig god kontakt med alle besteforeldrene!

Usikker på om dette, om det er greit ovenfor henne..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan vel egentlig bare dere vite, men det hadde ikke vært greit for meg og mine barn. Har man barn så har man barn.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg ville aldri reist fra datteren min på 2 og 1/2 år i 14 dager. Nå er ikke hun vant til at jeg er så mye borte fra henne, men jeg syns at 14 dager er lenge for et så lite barn

Skrevet

Ikke sjans..

Når man velger å gifte seg etter at man får barn, så er det noen ting som må vike etter min mening. 14 dagers bryllupsreise uten barn er da en av dem!

Det er fryktelig lenge for et lite barn. Bortimot en halv måned.

Med så små barn syns jeg en langhelg får holde faktisk. Men til nød en uke, dersom barnet er vant til at foreldrene er mye borte og kommer tilbake.

Skrevet

Våre barn er snart 6 og 9 år, og vi hadde ikke klart å være borte fra dem i to uker. Tror ikke de hadde likt det heller, ihvertfall ikke minste. Han er veldig hjemmekjær.

For en som ikke har fylt 3 år enda, syns jeg ihvertfall at det er alt for lenge.

Vi giftet oss i mai og har ikke vært på bryllupsreise enda, men om/når vi skal, blir det maks en langhelg.

Skrevet

Synes 14 dager var lenge, men en uke går kjempe fint!!!

Vi var faktisk borte 9 dager fra våre to da de var 18 mnd og 4 år. De var hos mine foreldre og hadde det helt topp.

Dette er noen år siden nå og de har aldri tatt skade av det. Trygge, harmoniske gutter!

Skrevet

Går det ikke ann og bare ta 1 uke istedenfor da ?

Jeg hadde ikke reist fra min lille på snart 3 år i 14 dager, men hadde nok vudert 1 uke :D

Gjest Heartbroken
Skrevet (endret)

Jeg kunne ikke drømt om å reise på ferie uten barn i to uker (ikke en uke heller for den saks skyld), men om hun er vant med å ligge borte over flere netter tror jeg ikke det er direkte skadelig for henne.

Jeg syns det høres litt trist ut at dere 'helst ikke vil ha henne med'... I mitt hode er ferie for familien og langhelger for å pleie kjærligheten. Men det er meg og andre har et annet syn på det.

Endret av Heartbroken
Skrevet

Jeg kunne ikke drømt om å reise på ferie uten barn i to uker (ikke en uke heller for den saks skyld), men om hun er vant med å ligge borte over flere netter tror jeg ikke det er direkte skadelig for henne.

Jeg syns det høres litt trist ut at dere 'helst ikke vil ha henne med'... I mitt hode er ferie for familien og langhelger for å pleie kjærligheten. Men det er meg og andre har et annet syn på det.

Enig med deg, trist rett og slett.

Skrevet

Jeg synes det generelt er egoistisk, og hadde nok kommet til å kommentert det til felles venninner og nær familie. Kanskje til og med rett til deg.

Men vet jo ikke historien bak, kunne alltids ha endret oppfatning med mer info.

Skrevet

Ikke spør om slikt her! Om hun er trygg på de hun er sammen med går det kjempefint! Du vet best om ditt barn er klar eller ei. Noen er klare tidlig, noen blir aldri klare..

Skrevet

Jeg syns det er greit så lenge hun er hos noen hun kjenner godt, så ser ikke jeg problemet. Hun er 2 år som du sier, pluss hun vil få plenti med ferier i fremtiden som hun kommer til å huske mye bedre.

Skrevet

Ser ikke problemet jeg. Du gifter deg stort sett ikke mange ganger i livet. Ja, du blir borte 14 dager. Og du kommer antageligvis til å tilbringe minst de neste 18 årene med henne boende hjemme. Reis, legg igjen den dårlige samvittigheten og kos dere masse. Hun er da sammen med folk hun kjenner godt. God tur!

Skrevet

Det spørs på barnet og dere. Min (ste)svigermor har småbarn og hun reiser i mange uker fra de og hverken barna eller hun tar skade av det... Jeg var borte fra datteren min i en uke da hun var to og både hun og jeg tok skade av det... Hun er i dag 6 år og har bare vært uten meg i en helg av gangen etter dette....Så det er det nok dere som selv vet best:) Men hva med en uke uten og en uke med barn?

Skrevet

Må bare legge til at barna til svigermor ikke var fylte 1 og 2 engang når hun var flere uker fra de og at gutten hennes på 4 måneder er på helgeovernattinger allerede.... Jeg tror at siden du spør oss her så er du såpass usikker og gar såpass dårlig følelse på det at svaret kanskje sier seg selv for deg;)

Skrevet

Gift deg før du får barn, da slipper du slike problemstillinger. Jeg syns ikke det er greit å reise fra et spedbarn for en såpass lang periode.

Skrevet

Må si meg enig med Malore her: Må du spørre, ikke gjør det. Jeg kan ikke et øyeblikk se for meg at jeg hadde klart å ha det noe fint på toukers ferie borte fra barna (4 og 1,5), men jeg tror ikke de ville tatt alvorlig skade av det. Er det pappaen som vil, mens du er usikker? Inngå kompromiss om en uke.

Skrevet

Gift deg før du får barn, da slipper du slike problemstillinger. Jeg syns ikke det er greit å reise fra et spedbarn for en såpass lang periode.

Spedbarn??

Skrevet

Før i tiden tok gjerne besteforeldrene med seg ungene et par uker på hytta om sommeren mens foreldrene jobbet. Skjønner problemstillingen, men kan ikke se at noen av disse barna har tatt skade av det! De har fått et nært forhold til besteforeldrene sine om ikke annet. Men det spørs jo helt på barnet, disse hønemødrene som aldri har vært en dag borte fra barnet sitt og har hele kvelden ødelagt hvis noen andre passer dem, da skjønner jeg at barna ikke er klare for to uker alene. Men de mer normale som også lar andre voksne ta del i ungenes liv mer enn et par timer under oppsyn og hvor ungene er trygge på besteforeldrene så tror jeg virkelig ikke at det er skadelig. Min frøken hadde iallfall ikke tidsbegrep på den tiden. På den annen side så tror jeg ikke JEG hadde klart mer enn en uke. Da hadde jeg savnet henne veldig. Men det der må dere kjenne på selv :)

Skrevet

Å spørre om sånt her inne er å skyte seg selv i foten. Personlig synes jeg 14 dager er lenge, men kan fint dra på ferie en uke uten barna. Det gjør faktisk utrolig godt å ha alenetid uten barn! Jeg er ikke enig med dem som sier at så lenge man har valgt å få barn, så må man alltid være sammen med dem. Vi var på en ukes ferie da eldste var 18 mnd. Han bodde hjemme her med besteforeldre, gikk i bhg som vanlig, og det gikk helt fint! Og til dere som lurer; selvfølgelig har han blitt tilknytningsskadet...

Skrevet

Tja.. Personlig så syns jeg nok 14 dager er litt lenge, og jeg ville nok ikke klart det selv. Skal gifte oss vi også, men skal vente en liten stund med bryllupsreisen. Da skal vi reise uten barn gitt, og det blir vel kanskje en uke..

Menmen, jeg kan ikke helt se for meg at barnet skal ta skade av å være hos besteforeldrene sine i 14 dager. Barnet vil nok savnet foreldrene sinde ja, men dere kommer jo tilbake!

Og jeg mener heller ikke at selv om man er barn så må man være sammen med dem hver dag i 18 år altså.. Det er snakk om bryllupsreise, det skal dere på EN GANG i livet. Altså ikke noe dere gjør hver helg.. Får inntrykk av at dere ellers ikke er mye borte fra barnet.

Skrevet

Det vet dere best, som kjenner barnet! Det kommer jo an på hvor mye hun er vant til å være borte fra dere, og hvor mye hun er vant til å være hos besteforeldrene.

Skrevet

Jeg personlig hadde aldri klart å være så lenge vekke fra mine barn. Hvorfor ikke ta 1 uke, det er jo ikke så lenge.

Skrevet

Jeg hadde tatt en ukes bryllupsreise uten ungen. Trist er det i allefal ikke. Vi er sammen som familie alle dager resten i året, så da synes jeg ikke det er "trist" og gale prioriteringer å ønske LITT tid bare sammen med mannen, mens ungen er hos besteforeldre han/hun kjenner godt. Men helt enig i at to uker er for lenge for et så lite barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...