Gå til innhold

Jeg er lei meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle ga å legge meg nettopp. Er veldig varmt inne hos oss na, så samboeren min lukket opp verandadøra. Jeg har voldsom edderkoppfobi, og lukket den. Fortalte at jeg var oppriktig redd, og at det nå er mye edderkopper og langbein ute, og de trekker raskt inn med døren åpen.

Svaret var da banning og tramping. Fy faen, å fy faen i helvete. Fikk ikke bestemme i sitt eget hus en gang. Han spurte videre bla.a. om "det var i orden" at han hadde på lys, eller om jeg ville bestemme noe annet i forhold til det også.

Jeg tok til tårene, og fortalte at jeg syns det er veldig sårende og bli snakket sånn til. Fikk da beskjed om å gå og legge meg. Prøvde flere ganger å fortelle at jeg var lei meg og syns han var urimelig. Ble da avbrutt av det samme; "Jeg er sur. Jeg blir sur når jeg er varm! Gå og legg deg. Jeg ser på fotball. Gå og legg deg!"

Er det så katastrofalt å ikke ville ha døren åpen? Jeg sliter virkelig med frykten, og det vet han. Vurderer terapi, da det så voldsomt (kvalm, svett, tetner til i brystet, gråter på det verste).

Er det vanlig å reagere med sånne ord? Banning og kommandoer om å legge meg. Føler meg så latterliggjort og umyndiggjort.

Dette er ikke uvanlig at han reagerer slik. Feks når jeg ødela skinnsetet i bilen når jeg skulle sette inn bilstolen (ble like fortvila selv), fikk jeg samme leksa...foran datteren min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke alltid har noe å pukke på er han svært urimelig.

Men kan jo mistenke at du alltid har noe å klage på når han gjør ting, kanskje det bare var dråpen?

Men om du ikke er sånn, så er han jo helt ute, og br unnskylde seg.

Skrevet

Samboeren tok kanskje litt vel av, men du var vel ikke helt enkel du heller? Når han ikke får lufte i stua når det er varmt i tilfelle det kommer inn en med 8 bein, så skjønner jeg at han ble oppgitt, Han skjønner nok ikke din frykt, og kanskje skal du ikke forvente at han tar hensyn til den hele tida heller. Du bør få gjort noe med frykten din eller se etter andre løsninger som gjør konflikter som dette overflødige, f. eks myggnett i døråpningen slik at insekter ikke kommer inn. For det å lufte når det er varmt er en helt vanlig ting å gjøre, også om høsten.

Skrevet

Om du ikke alltid har noe å pukke på er han svært urimelig.

Men kan jo mistenke at du alltid har noe å klage på når han gjør ting, kanskje det bare var dråpen?

Men om du ikke er sånn, så er han jo helt ute, og br unnskylde seg.

Det var ikke "dråpen" heller. Vi har hatt en hyggelig dag. Ligget på sofaen. Sett kamp, ledd av morosider på nett, spist godis. Dette ble trigget av dørlukkingen. Syns det er så urimelig. Og vondt at han ikke får dårlig samvittighet. Jeg kan være en vrangpeis, men i dag holdt jeg meg helt rolig under diskusjonen, og forsøkte virkelig å forklare hvorfor døråpningen var utfordrende for meg.

Skrevet

Samboeren tok kanskje litt vel av, men du var vel ikke helt enkel du heller? Når han ikke får lufte i stua når det er varmt i tilfelle det kommer inn en med 8 bein, så skjønner jeg at han ble oppgitt, Han skjønner nok ikke din frykt, og kanskje skal du ikke forvente at han tar hensyn til den hele tida heller. Du bør få gjort noe med frykten din eller se etter andre løsninger som gjør konflikter som dette overflødige, f. eks myggnett i døråpningen slik at insekter ikke kommer inn. For det å lufte når det er varmt er en helt vanlig ting å gjøre, også om høsten.

Uff, ja. Det er fryktelig slitsomt med denne frykten. Forstår at jeg kan virke gæren.

Men er det likevel greit å snakke sånn? Heve stemmen og banne til meg gang på gang..

Skrevet

Altså, du er muligens urimelig som ikke lar ham lufte, og din frykt er åpenbart så sterk at du kanskje har godt av litt hjelp for å begrense den.

Men jeg hadde aldri godtatt å bli snakket til på den måten- av noen. Og selv i intense og opphetede krangler, har mannen min aldri banna og steika til meg og kalt meg diverse skjellsord. Det handler om respekt, og jeg gidder ikke være sammen med noen som snakker til meg som om jeg var møkk.

Skrevet

Syns han overreagerer. Er ikke nødvendig å banne og kritisere om noen sliter med ting de ikke nødvendigvis forstår.

På samme tid forstår jeg at han kan bli irritert av varme/innestengt luft.

Anbefaler deg å kjøpe netting på Clas Ohlson, eventuelt lage et system selv med netting og borrelås.

Skrevet

Jeg synes ikke det er greit å snakke sånn. Men noen ganger er det lurt å tenke over slagene man ønsker å kjempe. Det er da virkelig ikke nødvendig å krangle om en dør som skal stå åpen. Om det så skulle komme inn noen edderkopper, kan du vel få gubben til å knerte dem.

Men det virker som om noen her har kort lunte. Det er uansett ikke greit å slenge dritt til partneren sin foran barna, da lærer barna at det er akseptabel oppførsel..

Skrevet

Uff, ja. Det er fryktelig slitsomt med denne frykten. Forstår at jeg kan virke gæren.

Men er det likevel greit å snakke sånn? Heve stemmen og banne til meg gang på gang..

Nei, han burde skjerpe både språk og oppførsel, og det er noe dere bør snakke om i "fredstid".

Skrevet

Hadde mannen min banna til meg og kjefta på meg foran ungen vår, og toppet det hele med å be meg gå å legge meg (what the fuck?!?), så hadde bedt ham komme seg ut og ikke returnere igjen før han har lært å oppføre seg som folk.

Skrevet

spør ham hva som er galt. må være noe som plager han siden han reagerer så sterkt på noe så lite.

Skrevet

Min samboer hadde nok sagt en halvveis teit kommentar til meg, og så sikkert glist litt, sagt noe morsomt som at edderkoppen tar meg, men hadde aldri bannet og skreket til meg for en så liten ting. er du redd så er du redd. her er det noe annet så plager mannen din vil jeg tro.............

Skrevet

Jeg hadde også blitt mektig irritert om noen hadde nekta meg å lufte hjemme ( når det var alt for varmt inne) fordi den kanskje kan komme inn en edderkopp. Skjønner at du er redd, men da får du heller skaffe deg en netting eller sitte å følge med at ingenting kommer inn.

Man må lufte litt innimellom. Det blir innestengt luft inne og for noen er det det verste som finnes!

Som du skjønner så ser jeg hvorfor samboeren din ble irritert, men jeg støtter ikke måten han reagerte på. Ikke greit å banne og sverte mot deg - uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...