Gjest Mentha Skrevet 12. oktober 2012 #1 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg har ikke klart å glemme eplepaien du lagde og la ut bilde av, og har lett etter en god oppskrift siden. I kveld har jeg laget den mest superbe smaskens eplepaien jeg noen sinne har smakt. Mannen smeltet ned i sofaen og har ikke reist seg siden. Hihi Tuuusen takk for inspirasjon! Nå kan jeg legge til en kilo eller to på rompeballene
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 12. oktober 2012 #3 Skrevet 12. oktober 2012 HVOR er denne oppskriften hen? Mentha har sikkert en bra oppskrift. Min er i hodet:) lag butterdeig- mel, 2 egg, litt sukker og litt vaniljesukker. Bland og forstek. Fyll- lag vaniljekrem: melk + vaniljefrø varmes til kokepunktet. Bland 2 dl sukker med 3 plommer rør i melkeblandingen når den er lunken, ha oppi litt maisenna og rør til ønsket tykkelse:) Skjer epler i båter. Helle kremen over deigen ha epler over dryss over dukker kanel og flettet butterdeig:) Lykke til, den er enkel og super god:) lingger et bilde I mitt innlegg Juliea pa bunn trad:))
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 12. oktober 2012 #4 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg har ikke klart å glemme eplepaien du lagde og la ut bilde av, og har lett etter en god oppskrift siden. I kveld har jeg laget den mest superbe smaskens eplepaien jeg noen sinne har smakt. Mannen smeltet ned i sofaen og har ikke reist seg siden. Hihi Tuuusen takk for inspirasjon! Nå kan jeg legge til en kilo eller to på rompeballene På flinka!! Et par kilo gjør godt nå i høstkulden:) mannen din klagde neppe og junior smilte vel stor fornøyd ja herlig! Hvilken oppskrift brukte du? Herlig elsker eplepai:) nam! Det er så stas å bake!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 12. oktober 2012 #5 Skrevet 12. oktober 2012 Hvor lenge og hvor varmt? Og hvor mye av hva? Jeg er elendig på kjøkkenet og må ha inn med teskje!
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 12. oktober 2012 #6 Skrevet 12. oktober 2012 Hvor lenge og hvor varmt? Og hvor mye av hva? Jeg er elendig på kjøkkenet og må ha inn med teskje! Forstek deigen i formen i 10 min 200 grader. Hele pausen ca 20 min 200 grader. Mengden på smør og mel husker jeg ikke. 200 g smør og 4 dl hvetemel burde gå med 2 egg 1 dl sukker og litt vaniljesukker 3 store epler. 5 dl helmelk, 2 TS vaniljefrø. 2 ss maisenna. 2dl sukker Vispen med 4 eggeplommer:) Er litt på druen med rødvinen her, men det skal være rett:)
Gjest Mentha Skrevet 12. oktober 2012 #8 Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Alt mitt ligger på bloggen (selvsagt). Brukte bare epler, litt sukker og kanel, ikke noe vanlijekrem. Bildene har ikke blitt redigert enda, så de er litt mørke og whatnot, og teksten er rotete skrevet. Men jeg oooorker ikke fikse det i kveld, så det får bare være enn så lenge Juliea, jeg skal prøve din også! Pai er min nye lidenskap Jeg var bare så dum at jeg ikke skrev ned din oppskrift sist, og siden jeg ikke husket hvilken tråd det var har jeg bare søkt rundt etter andre eplepaier og til slutt komponert min egen Endret 12. oktober 2012 av Mentha
Iiiiik Skrevet 12. oktober 2012 #9 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg var i USA i sommer og spiste verdens beste eplepai. Selv mannen som egentlig ikke liker pai, likte den. Lette etter oppskrifter da jeg kom hjem og fant en jeg syntes lignet. Den var veldig god! Ingen vaniljekrem da, bare masse epler. Her er min oppskrift http://hvajegfyllertidenmed.blogspot.no/2012/09/amerikansk-eplepai.html
Gjest Mentha Skrevet 13. oktober 2012 #10 Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Jeg var i USA i sommer og spiste verdens beste eplepai. Selv mannen som egentlig ikke liker pai, likte den. Lette etter oppskrifter da jeg kom hjem og fant en jeg syntes lignet. Den var veldig god! Ingen vaniljekrem da, bare masse epler. Her er min oppskrift http://hvajegfyllert...sk-eplepai.html Mmmmmm! Den er ikke ulik den jeg lagde http://anhexi.blogg....ikkelig_or.html (så jeg glemte å legge ut linken i forrige innlegg) Endret 13. oktober 2012 av Mentha
Iiiiik Skrevet 13. oktober 2012 #11 Skrevet 13. oktober 2012 Den så veldig god ut, Mentha! Kanskje den må prøves i helgen. Henger fortsatt ganske mange epler på det ene treet her.
Gjest Mentha Skrevet 13. oktober 2012 #12 Skrevet 13. oktober 2012 Åh du er heldig som har eget epletre *ønske seg* Vi tenkte Å plante et til junior da han ble født, men sÅ endte vi i stedet opp med Å grave opp hele gÅrdsplassen, sÅ da fÅr vi se til neste vÅr, kanskje... Vi fÅr bytteprøve oppskrift, sÅ skal jeg prøve din! For den sÅ nammis ut den og :) Åh, fÅtt helt dilla pÅ pai jeg nÅ...
Gjest Mentha Skrevet 13. oktober 2012 #13 Skrevet 13. oktober 2012 Oreokaken så også skremmende god ut! åh hoi, jeg har enda ikke turt å smake på det, for jeg er redd jeg kommer til å bli et glefsende monster
Iiiiik Skrevet 13. oktober 2012 #14 Skrevet 13. oktober 2012 Epletrær er egentlig bedre som ide enn som realitet. Vi har mange også og de gir mye dårlig samvittighet over alle eplene som faller til jorden og litt glede. Skal prøve paien din i hvert fall! Oreokaka anbefales! Er den oppskriften flest har bedt om etter servering hos meg og den jeg oftest blir bedt om å lage til en fest, en konfirmasjon eller et bryllup.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 13. oktober 2012 #15 Skrevet 13. oktober 2012 Epletrær er egentlig bedre som ide enn som realitet. Vi har mange også og de gir mye dårlig samvittighet over alle eplene som faller til jorden og litt glede. Skal prøve paien din i hvert fall! Oreokaka anbefales! Er den oppskriften flest har bedt om etter servering hos meg og den jeg oftest blir bedt om å lage til en fest, en konfirmasjon eller et bryllup. Lever eplene til pressing =) Da går de ikke til spille. Gjør det hvert år. Får da eplejuice/most fra egne epler til halveprisena av butikkpris =)
Gjest Mentha Skrevet 13. oktober 2012 #16 Skrevet 13. oktober 2012 Epletrær er egentlig bedre som ide enn som realitet. Vi har mange også og de gir mye dårlig samvittighet over alle eplene som faller til jorden og litt glede. Skal prøve paien din i hvert fall! Oreokaka anbefales! Er den oppskriften flest har bedt om etter servering hos meg og den jeg oftest blir bedt om å lage til en fest, en konfirmasjon eller et bryllup. Lever eplene til pressing =) Da går de ikke til spille. Gjør det hvert år. Får da eplejuice/most fra egne epler til halveprisena av butikkpris =) åh.. *ønske seg enda mer*! Hjemmelaget eplemost, drømmen over alle drømmer
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 13. oktober 2012 #17 Skrevet 13. oktober 2012 Epletrær er egentlig bedre som ide enn som realitet. Vi har mange også og de gir mye dårlig samvittighet over alle eplene som faller til jorden og litt glede. Skal prøve paien din i hvert fall! Oreokaka anbefales! Er den oppskriften flest har bedt om etter servering hos meg og den jeg oftest blir bedt om å lage til en fest, en konfirmasjon eller et bryllup. Lever eplene til pressing =) Da går de ikke til spille. Gjør det hvert år. Får da eplejuice/most fra egne epler til halveprisena av butikkpris =) åh.. *ønske seg enda mer*! Hjemmelaget eplemost, drømmen over alle drømmer Mm, jeg smugplantet et tre her i borettslaget i våres hiihi! Ellers så har mamma nok av trær med mengder av frukt så jeg henter alltids noen kasser =) NAM! Jeg hadde eget plommetre som liten som vokste sammen med meg, veldig stas. Mille har fått ripsbusk. Hyggelig tradisjon
Gjest Mentha Skrevet 13. oktober 2012 #18 Skrevet 13. oktober 2012 Heldige Mille Junior skulle få tre, men så ble det så mye rot her. Men det er jo ikke for sent enda, vi får se Eplehøsten her er vel ikke så mye å skryte av uansett, kaldt som det er. Men det er jo kos uansett
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 13. oktober 2012 #19 Skrevet 13. oktober 2012 Heldige Mille Junior skulle få tre, men så ble det så mye rot her. Men det er jo ikke for sent enda, vi får se Eplehøsten her er vel ikke så mye å skryte av uansett, kaldt som det er. Men det er jo kos uansett Ikke for sent! Ta det neste vår, det kommer da alltids en ny vår =) Vinterepler funker vel oppi huttiheita skulle jeg tro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå