Gå til innhold

Skallfassetter på tenner, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å sette skallfassetter på tenner pga skader på emalje og misfarging. Det er jo relativt dyrt, og er derfor veldig usikker på om det er verdt det? Vurderer også evt å reise til Budapest p få det gjort, man får da reisen dekket og behandlingen skal være minst like bra og rimeligere der.

Noen her som har skallfassetter, og kan anbefale klinikk i Oslo eller Utlandet?

:) :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke, men jeg kan få det dekket om jeg vil.

Har mineralforandinger på alle fortennen oppe, og den midterste foran nede. Det synes ikke så veldig i hverdagen, bare dersom det er VELDIG sterkt lys. Men jeg fikk sjokk da jeg så tennene i lyset hos tannlegen.

Jeg kan altså få det dekket, tror det er 30% jeg må betale selv. Usikker på om jeg tør, da dette ikke kan reverseres. Må tenke litt på det, og lese mer om dette. Tannlegen min mener det ikke er noe stress å få det gjort, men at smilet mitt heller ikke er så ille at han er usikker på om han ville gjort det selv i mitt tilfelle..

Skrevet

Er det jegogså tenker på; kan ikke reverseres, derfor greit å høre andres erfaringer før man bestemmer seg :)

Skrevet

Vet du, jeg skulle hatt ganske så "stygge" tenner før jeg hadde vurdert skallfasetter........

Har enda til gode å se et tilfelle det ikke lyser "fake" av! Det være seg kjendiser eller vanlige hvermannsen....

Har en onkel i 50-åra som nylig satte på skallfasetter, og det ser jo ikke ut! Tennene ser altfor "perfekte" ut til et aldrende ansikt! Helt jevne, unaturlig hvite og de ser for store ut til munnen - og slik ser det ut hos alle med skallfasetter synes jeg!

Se bare på Carola, Michael Douglas osv.............. grøsssssssss

Og til deg over her: hvem som helst kan få bakoversveis av å se sine egne tenner i grelt tannlegelys. Hvis du ikke legger spesielt merke til det i vanlig dagslys er nok tennene dine bra nok som de er:-)

Skrevet

Har skallfasetter på 2 tenner etter en ulykke, har byttet de ut 1 gang da de varer ikke for alltid. Tennene mine ser mye penere ut og jeg kjenner ikke noe til at jeg har skallfasetter! Greia er jo at det er svindyrt betalte over 9000 sist for og bytte de ut, men da tok også tannlegen røntgen for og se om jeg hadde hull etc så det var en full sjekk inni bildet også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...