Gå til innhold

Fødesteder I stor Oslo


Liiilleb

Anbefalte innlegg

Min fastlege var tidlig veldig opptatt av at vi måtte søke fødeplass og for oss som bor sentralt i Oslo var valg mulighetene mange...

 

Hva har andre Oslo beboere valgt?

 

Vi bor på Majorstuen og har valgt Ullevål, med termin 11. Mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi søker også tidlig, tror alle gjør det, er vel det lureste for å få plass der du vil. Vi har bedt om Riksen, fødte en jente der i 2011 og var kjempefornøyd! Håper bare jeg får akkurat samme gjengen på jobb denne gangen og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag hoppas få fødeplass på Ullevål igen. Fødde en jente der 2010 og var fornøyd!

Lurte på å søke ABC nå men den der lustgassen var fin alltså... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag hoppas få fødeplass på Ullevål igen. Fødde en jente der 2010 og var fornøyd!

Lurte på å søke ABC nå men den der lustgassen var fin alltså... :)

 

Det er ikke lystgass lenger på Ullevål eller Rikshospitalet da :) var veldig grei å ha sist, men kunne kanskje like gjerne ha vært luft for min del, det deilige var bare å ha noe annet å fokusere på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest pizzadilla

Jeg var på kontroll hos legen i går og hun spurte om hvor jeg ville føde. Det har jeg absolutt ikke tenkt på! Det første som falt meg inn var å si ahus:-) Bor i groruddalen, så jeg er allerede der når det gjelder ul osvosv:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har søkt fødeplass på Ahus. Det er jo forholdsvis nytt og har lystgass og alt annet jeg måtte trenge, OG det er pasienthotell der, som er et stort pluss:) vet at det har blåst mye rundt Ahus den siste tiden, men innen mai har de måttet rydde opp i dette, så føler meg sikker på at jeg har valgt riktig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått plass på ABC :) Fødte på vanlig fødeavd på Ullevål uten smertelindring i 2011. Har hørt kjempemye bra om ABC, så gleder meg :) Liker at jeg får ha alle kontoller der, så blir jeg litt "kjent" og at det er mer hyggelig atmosfære, badekar i alle rom og tilbud om akupunktur :) Synes også det er greit at de har egen barselavd, de på barsel forrige gang var så gretne og strenge (og jeg var overfølsom)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fødeplass på ABC med første (men måtte til Ullevål-delen pga. mye "rot" og "kaos" og sånt den dagen; barsel på ABC da), men har flyttet vekk fra Oslo siden. Har foreløpig fødeplass på Ahus de jeg skal søke deres versjon av ABC, men har også tenkt å søke ABC som back-up.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...