Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #1 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg har i dag en katt med min eks samboer.Ble slutt for tre år siden og jeg er borte hos han daglig å tar inn katten.Han dritter i katten.Jeg har nøkkler å låser meg inn å ut.Jeg bor i tredje etasje et sted det er endel trafikk.Katten er veldig nervøs så lurer på om det vil fungere å flytte han hit.Den er kastrert.Tenker den skal få lov og være ute.Er bare så utrolig redd han vil forsvinne.Lurer på om jeg skal prøve er sliten av å holde på sånn og reise bort ditt nesten hver dag hele året.Lurer på om jeg burde flyttet et mer kattevennlig sted for da kunne jeg hatt pus der,men får ikke så mye lån i banken.har tapt flere budrunder.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #2 Skrevet 12. oktober 2012 Driter han i katten har den bedre hos deg siden du bryr deg.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #3 Skrevet 12. oktober 2012 Driter var kanskje et feil ord.Men han har ikke så mye omtanke for katten.Den lever sitt eget liv og han sitt-.Vil ikke ha noe særlig med den å gjøre..er bare så redd katten forsvinner.vanskelig dette.
Februargullet2013 Skrevet 12. oktober 2012 #4 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg hadde det ca 1 år før jeg flyttet,er tungvidt,men går fint. en annen dame i blokka hadde katt i 9 år i blokk
velouria Skrevet 12. oktober 2012 #5 Skrevet 12. oktober 2012 Katten din trenger ro. La han roe seg ned og bli kjent og trygg i din leilighet gjennom vinteren, og når våren kommer kan han få utforske uteområdet, litt etter litt, sammen med deg i begynnelsen. Det er en passende tid å flytte katten på, da høsten og vinteren ikke akkurat er favorittmånedene å være ute hele tiden på. Ta godt vare på ham, gi godt for/mat, friskt vann, masse (masse!) kos, steder og klatre og utforske inne, og når tiden er moden så kan du lufte ham slik at han får oppleve sitt nye uteområde. Katter er følsomme for trafikk, og forstår at biler ikke er tingen å svinse rundt. Hilsen en som har katt (som har klart seg godt fra å være innekatt, inne/bakgårdskatt, til boltre-seg i stor-hage-katt). Veldig mye lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå