Gå til innhold

Strikkehjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve meg på ullbukse. Hvor mange masker må jeg legge opp til str 86-92? (1 1/2 år -2år)

Takk,takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står ikke det i mønsteret?

Hvis du kjører uten mønster er du modigere enn meg ;)

Antall masker vil variere med type garn og tykkelse på pinnene.

Skrevet

Kommer jo an på hvilket garn du bruker det. Se på garnstudio.com f.eks., der er det gratis oppskrifter og finn noe som passer med det garnet du skal bruke. Hvis du skal prøve deg på noe, er det uansett lurt å ha en oppskrift.

Skrevet

Skal prøve meg på ullbukse. Hvor mange masker må jeg legge opp til str 86-92? (1 1/2 år -2år)

Takk,takk!

Jeg strikker ullbukse nå, med ganske tynne pinner. Str 2 år, 168 masker. Men er nok lurt å finne en oppskrift som de andre her skriver :)

Skrevet

Ok, ikke le dere skakk nå da, men kan knapt å strikke.

Bare prøver meg, kan ikke å lese oppskrifter, vet ikke hvilke pinner el garn jeg har..(selv om jeg skal finne det ut nå) Ull er det iallefall:-))))

Skrevet

Bare prøver meg, kan ikke å lese oppskrifter, vet ikke hvilke pinner el garn jeg har..(selv om jeg skal finne det ut nå) Ull er det iallefall:-))))

Ingen grunn til å le!! Synes du er kjempetøff, jeg!! :)

På grensen til overmot, kanskje ( ;) ), men absolutt ikke umulig!!!! :)

Har du kjøpt garn og pinner i en garnbutikk? I så fall har du trolig de pinnene som står på garnnøstet som anbefalt brukt. Til en del pinner følger det også med sånn som du kan måle pinnetykkelsen med.

Anbefaler deg å finne et mønster på f.eks. garnstudio som du liker. Da kan du legge ut link som folk her inne kan se på og da er det lettere å veilede deg gjennom buksen, spesielt når du skal begynne å felle og øke riktig ift størrelsen.

Synes du er tøff, jeg!!! :)

Skrevet

Jeg ler meg ikke skakk, for det er første gang jeg også strikker :P starta på buksa for 3. Gang idag, så jadda :P lykke til til deg og meg ;)

Skrevet

Ha,ha da ble det 164 masker, var et passe fint tall:-) Hjelpes, føler meg ikke så modig, bare passe dum.

Ja, lykke til oss begge! Takk for gode tips og innspill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...