Gå til innhold

Er så fryktelig sliten for tiden...(langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to jenter på 2 og 4,5 år, fireåringen er i sin værste trass og det tar veldig på, kan til tider være skikkelig ufordragelig og jeg er helt rådvill på hvordan jeg kan gjøre det best ut av dette for det sliter sånn på meg.

Jeg må levere begge barna hver dag i bhg fordi mannen begynner tidlig på jobb, og på morran da er det alltid grining, hyling og krangling, hun får velge klær selv, men plutselig så passer det ikke, eller det er stygt og hun nekter å bruke bukse, skjønner ikke hva hun har fått for seg. Så etter da en grinete og kranglete morgen bærer det rett på jobb, jobber på legekontor som helsesekretær og det er så utrolig mye å gjøre for tiden, er helt sykt hvor mye som skjer, knapt så vi får hatt lunsj og vi er aldri ferdig til halv fire, blir alltid litt over hver eneste dag. Vi har og fått en ny sekretær pga økt bemaning hos legene og hun gjør så mye rart, hun er utdannet, men må jo læres opp på så mye som egentlig er helt logisk. Men det blir jo bedre etterhvert får vi håpe. Jeg jobber 100%, og ja, jeg veit mange andre gjør det som har småbarn og fikser det helt utmerket, men jeg kjenner at jeg er totalt utslitt, trøtt, slapp, irritert, senebetennelse i ene armen/skulder, hodepine og surheter til de hjemme, noe jeg ikke ønsker.

Det jeg skal gjøre med hun trassige fireåring er at jeg har kontaktet helsestasjonen for råd der, skal dit om 1 uke, jeg skal gå ned til 80% stilling, men kjenner at ikke det er nok egentlig, er helt om inni meg, kvalm om morran på vei til jobb og orker egentlig ikke å dra på jobb.

Men hva gjør man da? Har sagt noe av dette til sjefen min (lege) og han skjønner det sier han, men han får ikke gjort noe, og det er greit nok, han får ikke gjort noe med strømmen av pasienter osv, og en sjef vil jo så klart ikke at man skal sykemelde seg heller da...hehe..

Men jeg vet ikke mine arme råd nå, mtp alt egentlig. Har mest lyst til å stange hode i veggen og få alt til å forsvinne, vil bare kjøre forbi jobben og hjem igjen, vil sove hele dagen (har lavt jern, så kan være derfor jeg er trøtt og, men tar tabletter).

Hva gjør man??? En sykemelding ville ikke blitt tatt godt i mot, en egenmelding vil heller ikke det, man blir ikke trodd, vil egentlig ikke jobbe som noe annet heller, trives i jobben, men akkurat nå er det litt mye..

Hva hadde du gjort?

Takk for at du leste alt det her, ble langt, men måtte få ut litt en fredagskvel, og forresten, jeg har jo en mann oppi alt det her og han gjør sitt og han altså, er bare jeg som er drit sliten. Kan nevnes at jeg har hatt fødseldeprejsoner med begge barna og har gått til behandling og går enda 1 gang i måneden til samtale hos psykolog.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville snakket med en annen lege enn din sjef... Hvis arbeidspresset er så høyt og du må jobbe overtid hver dag i tillegg til to små barn hvorav en er trassball (har en selv så jeg vet hvordan det er ;-)) er det jo helt forståelig at du er sliten.

Kan ikke mannen din ta ihvertfall en bringing i uka?

Hvis det ikke hjelper med 80 % jobb (skal du da ha en dag fri i uka?) så ville jeg vurdert å snakke om sykemelding med legen din (ikke sjefen din).

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...