Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #1 Skrevet 12. oktober 2012 Lurer på om vi er av de få som gjør det. Har inntrykk av det. Er dog mest før middagmaten vi gjør det. Noen ganger lunsj og frokost i helgene. Synger : Du som metter liten fugl. En tradisjon jeg har hjemmefra, og gjerne har lyst å gi videre til barna.
meg83 Skrevet 12. oktober 2012 #2 Skrevet 12. oktober 2012 Av og til, men ikke så ofte. Varierer litt hvilken sang.
Nickey Mouse Skrevet 12. oktober 2012 #3 Skrevet 12. oktober 2012 Samme her. Gjorde det hjemme, grei måte å markere at måltidet starter, egentlig. Blir til middagen da. Og noen ganger går det litt raskt og glemmes...
soleia Skrevet 12. oktober 2012 #4 Skrevet 12. oktober 2012 Det vert berre til middagen når alle er samla, og mest når mannen er heime. Det er han som er flinkast til å hugse på det.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #5 Skrevet 12. oktober 2012 eks svigers gjør det, til og med når det bare er de to (jepp, har spurt). Syns det er kjempecorny. Selv synges det for maten ved høytider, og da velger man en sang som passer. Julesang for julematen ect
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 12. oktober 2012 #8 Skrevet 12. oktober 2012 Nei,det gjør vi faktisk ikke... Vi er en familie som stiller i samme kategori som Olga Marie Mikalsen når det gjelder sangstemme så tror det er best å ikke synge Men husker vi gjorde det av og til når vi var små For de som ikke vet hvem jeg snakker om:
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #9 Skrevet 12. oktober 2012 Det har jeg aldri gjort noensinne. Er dere veldig gammeldagse?
*KlaraKu* Skrevet 12. oktober 2012 #10 Skrevet 12. oktober 2012 Nei, vi er ikke religiøse. må man være religiøs for å synge for maten? da lærte jeg noe nytt i dag også :-P
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #11 Skrevet 12. oktober 2012 Nei, gjør ikke det, men frøkna her synger til maten, og det er ikke noe særlig, synes jeg. Men har absolutt ingen ting i mot at det synges for maten, og nei, man trenger absolutt ikke å være religiøs for å synge for maten, så der mener jeg du bommer, Valkyrien.
Gjest Miryks Skrevet 12. oktober 2012 #12 Skrevet 12. oktober 2012 Nei, vi er ikke religiøse. må man være religiøs for å synge for maten? da lærte jeg noe nytt i dag også :-P Synges vel gjerne sanger med en religiøs undertone. Vi synger ikke, nei. Ser ikke vitsen med å synge for maten. Kunne like gjerne tatt den ut, løpt en gang rundt huset med den og tatt salto... Virker like logisk for meg som sang.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #13 Skrevet 12. oktober 2012 Vi synger ikke.. Men snuppa på 2 insisterer på å synge 'gutter og jenter sitter og venter..' (for dere som kan den..) og det er jo litt søtt da.. Hos svigers (ikke norske) bes det bordbønn..
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #14 Skrevet 12. oktober 2012 Vi ber et lite bordvers, som jeg lærte i en steinerbarnehage jeg jobba i. Synes det er fint fordi det ikke er religiøst; "Jorden nærer lite frø, solen modner korn til brød, kjære jord, kjære sol, Takk for gaven på vårt bord." Det er vesla på 2 som husker på det hver gang, enten det er frokost eller middag Hun strekker fram hendene og begynner. Synes det er koselig, og det gir ro og samling rundt bordet.
PeppaPig Skrevet 12. oktober 2012 #15 Skrevet 12. oktober 2012 3 åringen min insisterer på å synge før maten for det gjør de i barnehagen, så da blir det til at vi gjør det de gangene hun husker det. Må man være religiøs for å synge før maten da?
Major HotLips Houlihan Skrevet 12. oktober 2012 #16 Skrevet 12. oktober 2012 Bare hos svigers på søndager, de er kristne. Og i barnehagen selvfølgelig
Marjoriee Dawes Skrevet 12. oktober 2012 #17 Skrevet 12. oktober 2012 Nei, og kommer aldri til å gjøre det heller. Ikke kjenner jeg noen som gjør det heller.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 12. oktober 2012 #18 Skrevet 12. oktober 2012 Nei, kjenner ingen på min egen alder som gjør det heller. Nå er jeg ikke religiøs av meg heller, så å synge "å du som metter" i fult alvor hjemme hos meg selv før maten ville blitt litt snålt for meg. Men jeg mumlesynger med når jeg er hos mine besteforeldre som alltid synger før maten.
Mamsen<3 Skrevet 12. oktober 2012 #19 Skrevet 12. oktober 2012 De eneste jeg kjenner som synger for maten er kristene(uten om barnehage og skole) Så jeg skjønner hvorfor folk sier at de ikke gjør det fordi de ikke er kristene. Men man trenger jo selvfølgelig ikke være det selvom man synger for maten. Tror ikke det er så mange som gjør det.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #20 Skrevet 12. oktober 2012 Nei, det gjør vi aldri, kjenner ingen som gjør det heller (unntatt i bhg selvsagt). For meg hadde det blitt ekstremt sært. Men så hater jeg sanger ved konfirmasjoner og slikt også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå