Vogndilla Skrevet 12. oktober 2012 #26 Skrevet 12. oktober 2012 Her prøvde vi Vallergan til babyen når den var 6,5 mnd gammel. Jeg var sykemeldt med fødselsdepresjon og kunne hverken kjøre bil eller si en fornuftig setning etter over et halvt år med 2-4 t usammenhengende søvn per døgn. Ekteskapet var på full fart til å rakne. De to nettene vi gav Vallergan så sov babyen 12 TIMER SAMMENHENGENDE, og vi gav ikke mer Vallergan. Men etter de to nettene så endret h*n søvnmønster fullstendig ila de neste par ukene. Bare oppvåkninger hver 3.-4. time, og etter et par måneder sov ungen natta gjennom i 10 herlige timer! I tillegg til Vallergan så overtok far hovedomsorg for barnet, da barnet og jeg hadde kommet inn i veldig negative sirkler hvor vi var lei av hverandre, forventet dårlig søvn og mye negativitet. Jeg tror det er viktig at du uansett får avlastning om dere skal prøve ut Vallergan, slik at jenta di får flere gode "booster" i fht å endre søvnvanene sine. Masse lykke til! Og ikke la deg skremme av mødre som sitter på sin høye hest og sier "jeg hadde aldri og det burde ikke du heller". Mødre som ikke har hatt mange, mange søvnløse måneder på rad uten mulighet til å sove mer enn et par timer i strekk har ingen rett til å uttale seg, for de aner ikke hva de snakker om. God klem fra meg! Jeg kjenner du provoserer meg. jeg har hatt 2 barn med store søvnvansker. Eldste ble testet for en hel rekke sykdommer og vi var en periode innlagt for å prøve å finne ut hva som gjorde at han aldri sov. De få minuttene han sov gråt han og kastet på seg. Fikk nr. 2 da han var 14 mnd. Nr. 2 hadde kolikk og gråt hele døgnet, heldigvis var eldste blid på dag tid. Jeg ville aldri brukt Vallergan på mine. Aldri!!! Totalt imot å dope ned barna mine. Sitter jeg på min høye hest nå? Det må vel være lov å være i mot noe som du er for? Når det er sagt så bør kanskje du åpne for at kanskje ikke alltid du har hatt det verst av alle, og at ingen andre møter motgang, sån fremstår du for meg! Så fordi du ikke fant noe som funket for deg så skal ikke hun få prøve ut det legen anbefaler? Du hadde det jævli så da skal andre det å? Og hu har vel på ingen måte sagt at hun har det verre enn andre, hun har lagt frem en helt reel problemstilling. Du høres jo bare bitter og meggete ut. Lær deg å lese!! Jeg skriver at jeg er i mot dette for mine barn! Du går til anngrep på en person som har postet et ganske følelsesladet innlegg hvor hun ber om råd. Sier at hun doper barnet sitt og at hun provoserer deg. Hvis man ikke har noe konstruktivt å komme med bør man heller holde kjeft.
Vogndilla Skrevet 12. oktober 2012 #27 Skrevet 12. oktober 2012 Vallergan frarådes sterkt til barn under 2 år, jeg hadde aldri tatt sjansen til et så lite barn. Skremmende at det har blitt brukt til babyer på 6,5 måned. Det er rett og slett bare skremmende. Når man hører hvordan barn blir på vallergan, så er det ikke så rart at man kaller det "dope ned". Bivirkningene er IKKE til å fnyse av! Voksne som tar medisinen melder om følelse av å være fullstendig sløv, doven og neddopet. Tror dere barn slipper unna denne bivirkningen? Jeg skjønner at man blir desperat. Jeg har en på 16 måneder selv som ikke sover natta gjennom, minst 2-3 oppvåkninger hver eneste natt. Jeg har ikke sovet sammenhengende mer enn 3 timer om gangen på snart 2 år. Det er slitsomt, la det ikke være tvil om det. Her er det i tillegg kun jeg som tar natta, så ingen avlastning på natt. ALT burde prøves før man eventuelt når et punkt hvor man innfører medisiner, og da ikke før barnet er LANGT større enn halvannet år. Og man bør kunne dokumentere at alt er prøvd ovenfor legen. Inkludert søvnterapeut. Medisin må IKKE være en lettvindt løsning! Jada, jeg får nok pes av foreldre som får dårlig samvittighet av å lese dette, men eksperter og forskere innen medisinske felt sier det samme, og sannheten blir ikke annerledes av at man lar være å høre etter. Les forøvrig linken under: http://www.klikk.no/...ticle468221.ece Helt enig med deg, og for de aller aller fleste er dette absolutt siste løsning på et kjempe stort problem. Finnes jo sikkert de som tar mere lett på det, men tror nok de fleste foreldre sliter med avgjørelsen om å gi barnet denne medisinen.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #28 Skrevet 12. oktober 2012 Ville nok prøvd melatonin før jeg prøvde vallergan. Melatonin har ingen bivirkninger, og det er jo det samme som vi produserer i kroppen når vi skal sove Masse informasjon om dette på google Men blir circadin skrevet ut til barn da? -ikke hi
Gjest Leaf Skrevet 13. oktober 2012 #29 Skrevet 13. oktober 2012 Ville nok prøvd melatonin før jeg prøvde vallergan. Melatonin har ingen bivirkninger, og det er jo det samme som vi produserer i kroppen når vi skal sove Masse informasjon om dette på google Men blir circadin skrevet ut til barn da? -ikke hi Lurte og på det, men etter en runde i felleskatalogen anbefales det ikke til så små barn, av ulike grunner. Anbefalte det også til henne med hovedinnlegget, men får fint trekke det tilbake etter å ha lest litt
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 13. oktober 2012 #30 Skrevet 13. oktober 2012 Vil bare si at jeg forstår så uendelig godt hvordan du har det. Vi prøvde også absolutt alt, inkludert søvnterapaut, og han ble utredet for det meste. Vi endte også opp med Vallergan til slutt, prøvde en runde da han var rundt året, og runde to da han var rundt 1,5. Hos oss hadde ikke Vallerganen noe særlig effekt, så ble ikke mange dosene. Han fikk heller ingen bivirkninger. Det jeg mistenkte hele tiden, som jeg ikke ble hørt på hos helsevesenet, var at han hadde skjult refluks. Da vi til slutt ble utredet, fikk han diagnosen, men var da i ferd med å vokse det av seg. Han var da litt under 2. Da han var 2,5 ble søvnen gradvis bedre, og i dag sover han godt (4,5 år) Forstår at du prøver medisiner med tungt hjerte, men vit at det er mange der ute som har måttet ty til det før deg. Det er ikke noe nederlag. Jeg er helt sikker på at du vil det beste for barnet ditt, og i enkelte tilfeller kan medisin være det beste. Står selv i en prosess nå i forhold til utredning av adhd eller annen diagnose ifm adferdsproblemer hos gutten vår. Ønsker jo selvfølgelig at han skal slippe en diagnose og evt medisinering, men etter at han har blitt fulgt opp av ppt i bhg over flere år, og både vi og de har prøvd det meste, så sitter vi mest sannsynlig igjen med at mangelen på impulskontroll ikke er viljestyrt, og at man i verste fall må prøve medisin. Og er det det som skal til for at han skal få det bedre, ja så må vi faktisk bare prøve! Lykke til! Og husk at uansett hvor tøft det er nå, så kommet det til å bli bedre, det er bare umulig å si når...
Mandalas Skrevet 13. oktober 2012 #31 Skrevet 13. oktober 2012 Men blir circadin skrevet ut til barn da? -ikke hi Sønnen min fikk Melatonin 6 år gammel. Men langtidsvirkningene er ikke forsket på. Så selvom det er et hormon kroppen produserer så er det et uregistrert legemiddel i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå