Gå til innhold

Hvor tidlig er det greit å kutte dagduppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har hatt barn med lite søvnbehov? Når er det man kan kutte dagduppen tidligst? Hva er deres erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagpuppen er vel når du merker behovet ikke er der lengre. Søvnig var en vits her frem til han ble 3. Halvtimes dumper fra nyfødt... Noe spes ang søvn du lurer på?

Skrevet

Dagpuppen er vel når du merker behovet ikke er der lengre. Søvnig var en vits her frem til han ble 3. Halvtimes dumper fra nyfødt... Noe spes ang søvn du lurer på?

Min er 15 mnd og virker liksom ikke som han trenger å sove på dagen mer, men det er da vel alt for tidlilg?? Hvis han ikke sover på dagen sover han 12 timer på natt, fra 19 til 7. Sover han en time på dagen 12-13, så sovner han ikke før nærmere 20 og våkner 6...

Men noen dager så kan han vøre stuptrøtt allerede kl 10... Går det ann å se det ann å droppe den enkelte dager eller er det ikke bra for en så liten gutt?

Skrevet

Jeg hadde glatt droppet duppen om han sov på dagen. Min slutta rundt den tiden å duppen på dagen. Nå er han snart 7 og sover ca 10 timer om natta. Kutt duppen ned til en halv time og se om det funker de dagene du merker behovet er der. Går å prøve seg litt frem. Unger er forskjellige, så må nesten prøve ut hva som funker fo din :D

Skrevet

Med vesla måtte vi kutte den da hun var ca 22 mnd. Hun ble helt umulig å få i seng om kvelden og våknet 10-15 ganger hver natt. Ble mye bedre etter at vi kuttet dagduppen.

Skrevet

Min gutt var 17-18 mnd da vi kuttet. Da hadde han lenge vært lys våken i firetida hver morgen, og vi var utslitt;-)

Han sov 10-15 minutter i bilen et par ganger i uka, på ordentlig slitsomme dager, men bortsett fra det har det gått helt fint å kutte dagsoving:-)

Skrevet

Sønnen min er to år og to mnd og sover en-to timers dupper i bhg, legger seg kl 19.00 og sover ca 13 timer.. Hjemme i helgene sover han gjerne 3 timers dupper og like lenge om natta.. Storesøster sov like lange dupper og 14 timer om natta.. Var ikke før hun ble 2 år og 6 mnd at hun ikke trengte duppen lenger.. Så regner med at det er noe rundt den tida der lillebror slutter og..

Har noen skikkelige sovemonstre.. :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...