Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #1 Skrevet 12. oktober 2012 Skal ut å spise i begynnelsen av desember. Et lite "minijulebord" med sjefen, 4 ansatte + fruene. Det er bestemt at vi skal på en thai restaurant. Slik mat liker ikke jeg så da kommer jeg til å måtte spise biffsnadder Hadde gleda meg til skikkelig godt pinnekjøtt, men nei....... Kan ikke si jeg gleder meg. Biffsnadder frister ikke akkurat.
Februargullet2013 Skrevet 12. oktober 2012 #2 Skrevet 12. oktober 2012 Høres litt rart ut ja. mye bedre med julemiddag da
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 12. oktober 2012 #3 Skrevet 12. oktober 2012 Litt spesielt, blir vel ikke julebord da, men jobbmiddag? Uansett ok så lenge dere får beskjed på forhånd, er vel deilig å bli invitert ut på mat uansett er det ikke?
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. oktober 2012 #4 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg liker ikke thai mat så jeg hadde synes det var dumt. Men gøy å gå ut å spise da
soleia Skrevet 12. oktober 2012 #5 Skrevet 12. oktober 2012 Eg elskar thaimat, men hadde syntes det var litt nedtur på eit "julebord".
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #6 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg synes det er helt ok at julebordmat ikke nødvendigvis må bestå av tung, norsk julemat. Jeg får i alle fall veldig fort mer enn nok av slik mat, og det holder egentlig med julaften for min del. Jeg var en gang på et julebord der vi spiste indisk, det syntes jeg var fint. Så ser ikke noe galt med at det er thaimat, men skjønner jo at det er dumt for deg dersom du ikke liker det.
3 er nok! Skrevet 12. oktober 2012 #7 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg hadde blitt skuffa. Da kan man kalle det for noe annet enn julebord. Man trenger jo ikke å spise tradisjonell norsk julemat, men når man først kaller det for et julebord synes jeg man skal gå et sted de hvertfall har en juletallerken som et alternativ.
frk Nilsen Skrevet 12. oktober 2012 #8 Skrevet 12. oktober 2012 Det blir vel nok julemat i november og desember likevel, så Thai er jo et glimrende alternativ til et lite minijulebord spør du meg Det er masse forskjellig thaimat, så noe du liker finner du nok.
Fomle84 Skrevet 12. oktober 2012 #9 Skrevet 12. oktober 2012 Kjedelig... Kan spise thai mat ellers i året. Usikker på hvordan vårt julebord blir, men gleder meg allerede til mannen sitt. Stor fest på et hotell med et firma som ikke sparer på noe..
Gjest yrild Skrevet 12. oktober 2012 #10 Skrevet 12. oktober 2012 Hvis de kaller det julebord er det jo veldig spesielt... Jeg elsker taimat, men hvis jeg skal på julebord vil jeg ha ribbe, pinnekjøtt, lutefisk og all annen nam nam julemat :-)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 12. oktober 2012 #11 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg liker godt thaimat, men synes ikke det har noe med julebord å gjøre.
Von Hertelhofen Skrevet 12. oktober 2012 #12 Skrevet 12. oktober 2012 Det hadde vært midt i blinken for meg ihvertfall!
verdens heldigste mamma Skrevet 12. oktober 2012 #13 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg ville syntes det var helt supert! Ribbe syntes jeg er skikkelig kjedelig, og lutefisk og pinnekjøtt spiser jeg i div juleselskaper, så på julebord vil jeg helst ha noe annet. Og at voksne mennesker kan si "liker ikke" finner jeg utrolig rart..
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #14 Skrevet 13. oktober 2012 Da må det jo være helt topp å være deg. Tenk det å kunne spise absolutt alt du får servert. Du vet at smaken er som baken, nemlig delt. Tror nok det er flere enn meg der ute som ikke liker absolutt alt. Og skal jeg gå ut for å spise ønsker jeg å kunne nyte maten jeg blir servert. HI
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #15 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg ville syntes det var helt supert! Ribbe syntes jeg er skikkelig kjedelig, og lutefisk og pinnekjøtt spiser jeg i div juleselskaper, så på julebord vil jeg helst ha noe annet. Og at voksne mennesker kan si "liker ikke" finner jeg utrolig rart.. De aller fleste har ting de ikke liker. Hva er så rart med det? Jeg har ting jeg aldri ville smakt på også, f.eks snegler. Om noen hadde bydd meg på det hadde jeg takket høflig nei og forskynt meg med tilbehør f.eks. Og det selv om personen hadde stått og kokkelert flere timer;)
jordbærsjokolade Skrevet 13. oktober 2012 #16 Skrevet 13. oktober 2012 Det hadde jeg syntes vært helt fantastisk, jeg elsker Thaimat. Er veldig glad i tradisjonell julemat også, men det blir det jo nok av ellers i løpet av julen. Godt med noe litt mindre mektig også Det går jo sikkert an å spise noe annet enn "biffsnadder" da..er det vanlig med biffsnadder på thairestaurant forresten?Det har jeg aldri sett før. Det er et hav av muligheter når det gjelder Thaimat, alt smaker ikke likt:) Dessuten, man kan vel ikke bli skuffet når sjefen spanderer middag vel?
Himmel og hav Skrevet 13. oktober 2012 #17 Skrevet 13. oktober 2012 Julebord for meg er en kveld med pent pynta kolleger, mye moro, latter, dans og fest, avslappa mennesker og anledning til å snakke sammen mer enn 10 minutter, såre tær og krampe i leggene. Hva vi spiser er revnende likegyldig! Jeg har forøvrig bare vært på et eneste julebord der det bare var ribbe og pinnekjøtt, alle andre har hatt koldtbord, eller en tre retters meny uten snev av jul. Thaimat hadde sikkert vært kjempegodt
Jaffs Skrevet 13. oktober 2012 #18 Skrevet 13. oktober 2012 Rundt juletider er det faktisk muligheter for at thai og kinaresturanter også serverer typisk norsk julemat som pinnekjøtt og ribbe. Har selv opplevd det på flere kinaresturanter
Magetaska Skrevet 13. oktober 2012 #19 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg som vasser i julemat på jobb fra september til februar hadde elsket det!
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 13. oktober 2012 #20 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg ville syntes det var helt supert! Ribbe syntes jeg er skikkelig kjedelig, og lutefisk og pinnekjøtt spiser jeg i div juleselskaper, så på julebord vil jeg helst ha noe annet. Og at voksne mennesker kan si "liker ikke" finner jeg utrolig rart.. De aller fleste har ting de ikke liker. Hva er så rart med det? Jeg har ting jeg aldri ville smakt på også, f.eks snegler. Om noen hadde bydd meg på det hadde jeg takket høflig nei og forskynt meg med tilbehør f.eks. Og det selv om personen hadde stått og kokkelert flere timer;) Ja, men når du sier at du ikke liker noe som helst fra et lands kjøkken, da er du ekstremt kresen. Det her er ikke snakk om snegler, sushi og andre rariteter. Jeg liker for eksempel ikke lutefisk, så for meg hadde det vært helt greit å ha noe annet.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 13. oktober 2012 #21 Skrevet 13. oktober 2012 Da må det jo være helt topp å være deg. Tenk det å kunne spise absolutt alt du får servert. Du vet at smaken er som baken, nemlig delt. Tror nok det er flere enn meg der ute som ikke liker absolutt alt. Og skal jeg gå ut for å spise ønsker jeg å kunne nyte maten jeg blir servert. HI Så du har smakt på ALL thailandsk mat og har bestemt at du ikke liker NOE av det? Verken fiskeretter, sjømatretter, biff-, svineretter og kyllingretter? Rart...
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2012 #22 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg tror knapt jeg har vært på et julebord hvor vi har fått servert ribbe, pinnekjøtt eller annen julemat. Jeg hadde vært fornøyd med thaimat, syns det meste av det jeg har smakt har vært veldig godt. Det er også helt normalt å ha mat man ikke liker, men å si du ikke liker mat fra Thailand i det hele tatt, syns jeg er rart. Det blir det samme som å si at man ikke liker norsk mat og det er det ingen som ville sagt.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 13. oktober 2012 #23 Skrevet 13. oktober 2012 På julebord med jobben vår, skal vi spise tapas til forrett, og noe fancy til hovedrett. Desserten er så fiffig at jeg ikke husker navnet på den engang:-P Jeg ble litt skuffa, for jeg er også mest innstilt på ordentlig julemiddag med riskrem til desset....:-(
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 13. oktober 2012 #24 Skrevet 13. oktober 2012 ....Og for å svare på spørsmålet ditt om hva jeg synes om thaimat på julebord, så synes jeg altså ikke det høres særlig julebordaktig ut:-) Glemte meg vekk der:-D
Gjest ronja røverdatter Skrevet 13. oktober 2012 #25 Skrevet 13. oktober 2012 Ja, jeg hadde synes at Thai-mat på jobb-julebord hadde vært helt ok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå