Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 12. oktober 2012 #1 Skrevet 12. oktober 2012 ... så kan jeg anbefale å lage denne kaken: http://norgesbesteostekake.tine.no/oppskrifter/24 Mann og barn tok helt av når de smakte den
soleia Skrevet 12. oktober 2012 #2 Skrevet 12. oktober 2012 Med over eit halvt kilo sjokolade er eg ikkje i tvil om at denne er god, nei
Gjest Mentha Skrevet 12. oktober 2012 #3 Skrevet 12. oktober 2012 Å herre, et overdÅdig kvad til sjokoladen, i form av en ostekake. Dette tør jeg ikke tenke pÅ engang, jeg som liksom ikke skal spise mer sjokolade i År (særlig).
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 12. oktober 2012 #4 Skrevet 12. oktober 2012 He he, flaks for meg at jeg ikke liker ostekake, så denne får stå helt i fred fra meg Tenkte det var bedre å bruke sjokoladen til noe i stedet for at jeg ble gående å snike i kjøleskapet hele kvelden. Hadde bare endt med at sjokoladen forsvinner bit for bit på mystisk vis
Gjest sug lut Skrevet 12. oktober 2012 #5 Skrevet 12. oktober 2012 Tøft, den skal lages til bursdagen!
☆☆☆ Skrevet 12. oktober 2012 #6 Skrevet 12. oktober 2012 Har laga mat heile veka lang til namnefesten (med svigermor til å fortelje korleis), i dag eggerøre av over 40 egg, viltgryte og kvæfjordkake. Og har laga til fat med spekemat og røykelaks. Første gang på lenge at eg ikkje har lyst på noko...
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 12. oktober 2012 #7 Skrevet 12. oktober 2012 Har laga mat heile veka lang til namnefesten (med svigermor til å fortelje korleis), i dag eggerøre av over 40 egg, viltgryte og kvæfjordkake. Og har laga til fat med spekemat og røykelaks. Første gang på lenge at eg ikkje har lyst på noko... Oi,da hadde ikke jeg heller vært lysten på noe nei... Da fortjener du en frikveld utenfor kjøkkenet synes jeg
Gjest sug lut Skrevet 12. oktober 2012 #8 Skrevet 12. oktober 2012 Har laga mat heile veka lang til namnefesten (med svigermor til å fortelje korleis), i dag eggerøre av over 40 egg, viltgryte og kvæfjordkake. Og har laga til fat med spekemat og røykelaks. Første gang på lenge at eg ikkje har lyst på noko... Oi,da hadde ikke jeg heller vært lysten på noe nei... Da fortjener du en frikveld utenfor kjøkkenet synes jeg For ikke å snakke om en frikveld fra svigermor.
☆☆☆ Skrevet 12. oktober 2012 #9 Skrevet 12. oktober 2012 Har laga mat heile veka lang til namnefesten (med svigermor til å fortelje korleis), i dag eggerøre av over 40 egg, viltgryte og kvæfjordkake. Og har laga til fat med spekemat og røykelaks. Første gang på lenge at eg ikkje har lyst på noko... Oi,da hadde ikke jeg heller vært lysten på noe nei... Da fortjener du en frikveld utenfor kjøkkenet synes jeg For ikke å snakke om en frikveld fra svigermor. Hadde ikkje klart dette utan svigermor, eg er ikkje vant med å lage mat til over 30 stk. Det er dessutan lettare å samarbeide med ho enn med mor mi, mamma hadde eg drept etter ein halv dag i same kjøken.
☆☆☆ Skrevet 13. oktober 2012 #10 Skrevet 13. oktober 2012 Og då var namnedagen over, bra at det ikkje er for ofte ein har slike arrangement.. No: fordele restar..
Gjest sug lut Skrevet 13. oktober 2012 #11 Skrevet 13. oktober 2012 Og då var namnedagen over, bra at det ikkje er for ofte ein har slike arrangement.. No: fordele restar.. Hitover!
☆☆☆ Skrevet 13. oktober 2012 #12 Skrevet 13. oktober 2012 Og då var namnedagen over, bra at det ikkje er for ofte ein har slike arrangement.. No: fordele restar.. Hitover! Kva har du mest lyst på da? Hjortegryte (rødvinsgryte, ikkje jevna med fløte/rømme) Karbonadar Waldorfsalat Druesalat Brokkolisalat med rødløk (nei, forresten. Den får du ikkje..) Spekemat Røykalaks Eggerøre Cabaret Eller noko frå kakebordet? Kvæfjordkake Pavlova Sjokoladekake Suksesskake Ostekake med oreobunn Karamellpudding Moccafromasj Kransekake Marengskake med sviske Gele og vaniljesaus
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 13. oktober 2012 #13 Skrevet 13. oktober 2012 Waldorf tar jeg gjerne altså! Og så gjerne litt gele, så enkelt og herlig godt! Stikker du innom med det nå med engang? Du er vel ikke så sliten du etter alt matlaging og navnedag? Super flink har du vært =)
Gjest sug lut Skrevet 13. oktober 2012 #14 Skrevet 13. oktober 2012 Fy søren, så mye godt, du har vært dødsflink! Jeg kan egentlig bare si "ja takk" for det var ikke noe der som ikke hørtes knallgodt ut. Hvor mange gjester var det?
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 13. oktober 2012 #15 Skrevet 13. oktober 2012 Og då var namnedagen over, bra at det ikkje er for ofte ein har slike arrangement.. No: fordele restar.. Gratulerer med vel overstått Ser i det andre svaret ditt at det ihvertfall ikke har stått på mengde og utvalg av mat,vil tro dere fikk mye skryt
☆☆☆ Skrevet 14. oktober 2012 #16 Skrevet 14. oktober 2012 Og då var namnedagen over, bra at det ikkje er for ofte ein har slike arrangement.. No: fordele restar.. Gratulerer med vel overstått Ser i det andre svaret ditt at det ihvertfall ikke har stått på mengde og utvalg av mat,vil tro dere fikk mye skryt Vart nok, ja. Halvparten er igjen og vel så det...
Iiiiik Skrevet 14. oktober 2012 #17 Skrevet 14. oktober 2012 Gratulerer med vel gjennomført! Imponerende meny :-)
☆☆☆ Skrevet 14. oktober 2012 #18 Skrevet 14. oktober 2012 Gratulerer med vel gjennomført! Imponerende meny :-) Takka vere svigermor (og mor som laga cabaret, kransekake, moccafromasj og all brødmat, far laga karamellpudding). Det eg har gjort sjølv er vel å skrelle poteter (70 stk, grusom jobb), lagt opp spekemat og røykelaks, laga eggerøre, steikt karbonadar og laga kvæfjordkake. Mykje av dette har blitt gjort av andre, her er det tradisjon å spørre kva ein kan bidra med når ein vert invitert. Så broccolisalat, druesalat, grønn salat, waldorfsalat, to suksesskaker, ostekake, pavlovakake, to sjokoladekaker og marengskake med svisker bidrog gjestane med. Då blir det lite att av den imponerande menyen..
Iiiiik Skrevet 14. oktober 2012 #19 Skrevet 14. oktober 2012 Da er det du som er imponerende da! Du er en sånn person som andre ønsker å hjelpe. Sier mye om deg det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå