Gå til innhold

Hvordan tenker dere å dele permisjonen??


Usikker3

Anbefalte innlegg

Dere andre som venter baby i Mars, hvordan tenker dere å fordele permisjonen (80% eller 100% lønn) og når tenker dere at barnet skal begynne i barnehage?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ha det i 18mnd har fått det, får ikke lønn i hele tatt,så lenge ikke jeg jobber,men er trygdet. Pappan skal ha 12 ukene sine,hvis det ikke blir 14 da, og kanskje 3 ukers ferie. ungen begynner enten i barnehagen når den er 19mnd eller 2 år og 7 mnd,ikke sikker enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker 80 %. Far tar sine uker også tar jeg resten, forlenger så lenge som mulig med ferie. Regner med vi ikke får noe barnehageplass før august 2014, så kan vel bli noen måneder uten lønn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker 100%, hvor jeg tar begynnelsen, han sommeren, og jeg tar ulønnet på sommeren. Har ikke fast stilling så regner med det blir vanskelig å finne en 12 ukers kontrakt på sommeren.

 

Etter endt permisjon vurderer vi å bo litt utenlands, så det er ikke så farlig med barnehageplass enda. Evt så går storesøster i privat barnehage, og de har opptak i januar, så regner med at vi kan få en plass der dersom vi er interessert. Søsken har første prioritert. :)

 

Regner med at alt ordner seg, vi finner alltid en løsning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar 100% lønn (det gir mest utbetalt totalt!). Jeg tar 35 uker perm, pappan sine 12, hvor han tar to mnd gradert, slik at han jobber når jeg har fri (går i 75% turnus...), og en mnd full perm. Når vi i tillegg teller med ferien min neste år og året etter (passer såklart på å få fem uker ferie pr år sammen, man har da et familieliv også ;) ), gjenstår ca tre mnd ulønnet perm for min del, da starter poden i bhg august-14. Da håper jeg også på jobbytte, helgejobbing og firebarnsfamilie er ikke digg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal søke om at jeg får overta hans permisjon, har lest at det går an å søke om når far er student og ikke ha tjent opp rett til permisjon. Skal ha møte med NAV til uka for å få det bekreftet/avkreftet. Hvis det ikke går har vi ett problem iom at far er student og ikke har mulighet til å pause studiene i tre mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 80 % lønn forrige gang, og hadde det trangt økonomisk. Så denne gangen blir det 100% lønn. Jeg tar det jeg kan få av permisjonen, så er jeg ikke sikker på hvordan pappapermen blir ennå pga om omorganisering i jobben. Men sist ble det så mye tull pga at han hadde gradert uttak med 2 dager pr uke, at jeg vet ikke... Men om han tar alt på en gang blir det vel til at vi må søke barnehageplass fra 1.jan.14. Storebror var bare 9 mnd han å da han starta i barnehagen, så går vel bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tar vi 80%, han tar sine 12 uker gradert. Prøver å forlenge så mye som mulig med ferie og ulønnet permisjon og satser på barnehagestart sommeren/høsten 2014.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi veldig usikre enda. Tror vi får det forferdelig trangt økonomisk om vi ska ha 80% inntekt. Har ønske om det, men tror ikke vi klarer det. I tillegg går mannen på arbeidsavklaringspenger så ska i møte med nav for å høre hvordan det fungerer i forhold til permisjonspenger. Blir vel til at nurket må i barnehage fra det er 11 mnd tenker jeg... i feb 2014 engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80 % her, mannen får ikke tatt ut noe særlig av sin perm pga selvstendig næringsdrivende, tar han perm taper firma inntekt noe som ikke er bra. Forfører oss med NAV om overføring men det gikk ikke... Så jeg tar alt jeg får pluss ferie for 2013 og 2014 da er vi omtrent i mars, ulønnet perm derfra og til aug og barnehagestart. Vi setter av penger allerede så vi har til de mnd med ulønnet... I tillegg får vi jo kontantstøtte de mnd. Kniper det på får jeg ta en og annen ekstravakt. Som sykepleier er jo heldigvis ikke det noe problem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ta 80%

Jeg tar fra Mars 2013-mars 2014, med ferie 5 uker 2013 + 3 uker 2014 skal det gå.

Så tar han pappapermisjon fra Apri-Juni og har ferie juli/august, så totalt 5 mnd hjemme.

Da skulle vi være klar til barnehagestart i August 2014 når gutten er 17 mnd og det er jo perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...