Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #1 Skrevet 12. oktober 2012 Kan du anbefale alternativ behandling som virkelige fungerer for å bli gravid? Har prøvd nesten 1,5år nå uten hell. Venter på utredning hos lege/sykehus.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #3 Skrevet 12. oktober 2012 Hva har du gjort selv frem til nå da? Hvilket kosthold har du, trening, kosttilskudd, diagnoser osv. osv.? Hvordan er syklusene dine? Man må begynne med det mest elementære
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #4 Skrevet 12. oktober 2012 Mange har effekt av akupunktur, har hørt om flere som har blitt gravid etter det.
fisken2015 Skrevet 12. oktober 2012 #5 Skrevet 12. oktober 2012 Hadde vi visst om noe som virkelig fungerte så hadde vel kanskje ikke så mange vært ufrivillig barnløse.....Tror jeg hadde slått med til ro til timen hos spesialist og begynt derifra. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #6 Skrevet 12. oktober 2012 Hva har du gjort selv frem til nå da? Hvilket kosthold har du, trening, kosttilskudd, diagnoser osv. osv.? Hvordan er syklusene dine? Man må begynne med det mest elementære Takk for godt svar. Håper du følger opp. Vi begge er nøye med kosthold og trener 4-5ganger for uka. Jeg tar folat og multivitamin + tran. Han tar sink og multivitamin. Venter på utredning - ingen diagnose så langt. Syklusene er ustabile, og har vondt i eggstokkområdet (flere plasser) igjennom hele syklusen. Mannen har barn fra før.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #7 Skrevet 12. oktober 2012 Mange har effekt av akupunktur, har hørt om flere som har blitt gravid etter det. Takk, ja det har jeg også hørt før. Hadde håpet flere svarte dette
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #8 Skrevet 12. oktober 2012 Hadde vi visst om noe som virkelig fungerte så hadde vel kanskje ikke så mange vært ufrivillig barnløse.....Tror jeg hadde slått med til ro til timen hos spesialist og begynt derifra. Lykke til :-) Nå er det jo slikt at flere prøver alternativt etter langtid uten hell, og at alternative fungerer. Jeg er ute etter å vite hva de har gjort som har fungert.
Strandloppa og lillebror Skrevet 12. oktober 2012 #9 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg vil på det sterkeste anbefale salviete. Det har hjulpet flere jeg vet om.som har slitt med å bli gravid. Også meg selv. Etter ett års forsøk prøvde jeg denne teen og ble gravid. Kan selvfølgelig være tilfeldig, men jeg mener selv det hjalp med teen.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #10 Skrevet 12. oktober 2012 Har du lav bmi? Høres ut som du trener nesten FOR mye. Prøvd å slappe av? Ta dere en 3 uker ferie på en stillehavsøy når du har el. Da tenker jeg spiren sitter.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #11 Skrevet 12. oktober 2012 CBFM har hjulpet mangen og meg og.
marsve Skrevet 12. oktober 2012 #12 Skrevet 12. oktober 2012 Selv om en ting har fungert for andre så vil det jo ikke si at det fungerer for deg da.. Akupunktur, healing, naprapat...solviplect hostesaft ser jeg noen drikker for å øke sjangsen. Eggløsningsmåler så du vet når du må hive deg rundt. Å prøve å ikke tenke på det er mitt beste tips. Og forøvrig leste jeg en forskingsartikel om at orgasme skal øke sjangsen for graviditet, så mannen for legge seg i hardtrening "law of attraction" er jo også en innfallsinvinkel, altså at du bestemmer deg for å bli gravid, "later" som du er det, tenker som du er det etc. Da skal visstnok universet svare på handlingene dine ved å manifestere det du ber om
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #13 Skrevet 12. oktober 2012 Hva har du gjort selv frem til nå da? Hvilket kosthold har du, trening, kosttilskudd, diagnoser osv. osv.? Hvordan er syklusene dine? Man må begynne med det mest elementære Takk for godt svar. Håper du følger opp. Vi begge er nøye med kosthold og trener 4-5ganger for uka. Jeg tar folat og multivitamin + tran. Han tar sink og multivitamin. Venter på utredning - ingen diagnose så langt. Syklusene er ustabile, og har vondt i eggstokkområdet (flere plasser) igjennom hele syklusen. Mannen har barn fra før. Fint at dere allerede er vant med å ha et godt kosthold. Kost og ernæring kan av og til være et vanskelig felt. Jeg hadde f.eks. et veldig "sunt" kosthold for en god del år siden... bortsett fra at det var helt feil for meg. Så om dere ønsker å skreddersy så kan det være lurt å kontakte klinikker som f.eks. Dr Hexeberg eller en av de andre store klinikkene som driver på samme måte. Det finnes også en god del dyktige terapeuter rundt om i landet som har mulighet til å sende inn tester f.eks. EU BioTek, som sjekker for 96 ulike matvarer som er vanlig å ha matintoleranse for. En del matintoleranser trenger man ikke merke så mye til i praksis, men kan f.eks. gjøre at man samler mer væske i kroppen (eller deler av kroppen), at slim blir mer seigtflytende, at man ikke tar opp så mye næring som man burde tross et tilsynelatende bra kosthold osv. Så det går evt an å vurdere. Det kan også være en ide at dere begge to tar dere en tur til legen og ber om utvidede blodprøver ift vitaminer (få med D-vitamin også), mineraler (også både sink og kobber), stoffskifte, hormoner osv. Da ser dere om basisen er i orden. Dette er uansett noe en evt spesialist burde ha nytte av å se på, så da ligger dere litt i forkant inntil dere får timen der. Mannen må passe på å få i seg omega3 også, ikke bare du Dessuten bør begge to få i dere D-vitaminer i større dose enn det er i tran. Pga A-vitaminene i tran kan noen ha litt problemer med å få fullt utbytte av D-vitaminene i tran. I tillegg er det for lite D-vitamin til å fylle nivåene, spesielt hvis dere ligger i nedre normalnivå på D-vitaminstatus, eller under. D-vit er viktig for fertilitet - både for kvinner og menn! Du kan evt også lese mer om det ved å google det, se om du får tak i forrige nr av Vof - Fagbladet Vitenskap og Fornuft som hadde ganske mye om D-vitamin (om enn ikke spesielt ift graviditet). Vet jeg har lest flere seriøse artikler om graviditet og D-vitaminer når jeg har googlet litt. Ellers kan det hende du finner noe om du også googler på Johan Moan, som jeg tror er landets fremste på D-vitaminforskning. Siden dere begge tar både multivitamin og sink så vil jeg tro dere tar opp sink greit, man trenger vit B6 for å ta opp sink. Imidlertid er sink en antagonist til kobber, så hvis man har tatt sinktilskudd over lengre tid så kan man bli lav på kobber - derfor det er lurt å få sjekket dette med blodprøver. Begge to vil ha nytte av å ta gode tarmbakterier - spesielt du som skal videreføre din egen bakterieflora til barnets immunforsvar når det fødes og ammes. Tarmfloraen utgjør 70-80 % av immunforsvaret vårt, så det er kjempeviktig at dette fungerer - og i tillegg er det jo viktig med tanke på at man faktisk greier å ta opp næringen fra den maten man spiser. Når det gjelder det at du har smerter i eggstokkområdet flere ganger under syklusen så er dette noe en akupunktør trolig kan hjelpe deg med! Som regel er dette faktisk noe som er ganske greit å behandle. Når det gjelder trening så skriver du ikke hva du trener. Trener du mye og hardt så er det nok en ide å endre litt på treningen, f.eks. bytt ut en dag med yoga eller qigong som både balanserer kroppen og stresser den ned. Du kan godt fortsette å trene, men det kan hende det er lurt å bytte 1-2 av ukens treninger til noe roligere. Du mener kanskje ikke at du trener så hardt, men det kan hende at kroppen din ikke er 100 % enig med deg, og at du kanskje ligger på grensen til overtrening - eller at kroppen rett og slett oppfatter det som litt for mye stress. Trener man mye og kanskje bruker proteinpulver og sportsdrikker så blir man som regel ganske sur i kroppen, og det er ikke gunstig heller! Selv om mannen har barn fra før kan begge to ha god nytte av akupunkturbehandling når man sliter med å få barn. Håper dette kan gi deg noen vink til hvor du kan begynne å nøste for å komme i mål hilsen akupunktør
fisken2015 Skrevet 12. oktober 2012 #14 Skrevet 12. oktober 2012 Hadde vi visst om noe som virkelig fungerte så hadde vel kanskje ikke så mange vært ufrivillig barnløse.....Tror jeg hadde slått med til ro til timen hos spesialist og begynt derifra. Lykke til :-) Nå er det jo slikt at flere prøver alternativt etter langtid uten hell, og at alternative fungerer. Jeg er ute etter å vite hva de har gjort som har fungert. Var ikke meningen å være frekk hvis du tok det slik. Jeg har selv slitt med å bli gravid. Prøvde akupunktur og diverse vitaminer og råd jeg fikk der. Dessverre hjalp det ikke for meg. Det finnes uttallige råd (akupunktur, naprapat, slimløsende hostesaft, vitaminer,te osv osv) Alltid noen som mener de har fått hjelp med det de selv testet ut, men ingenting av dette er dokumentert. Men for all del, det kan vel ikke skade å prøve noe iallefall. Jeg syntes bare det var stress å skulle prøve masse forskjellige slike ting, men alle er vi forskjellige .) Håper det ordner seg for dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå