Gå til innhold

Refinansiere hus for å kjøpe en bil til ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette vanlig å gjøre ?

Vi har en bil som brukes av mannen i huset, for han enter og leverer også i bhg.

Jeg tar buss, men er drittlei av at de aldri korresponderer, og jeg bruker mye tid hver eneste dag på å stå rett opp og ned å vente.

Vurderer å kjøpe en elbil, men da gjerne en ny siden disse er mer driftsikre mtp batteripakke etc. En ny koster ca 160 000 kr.

Mannen mener vi ikke har råd, siden vi stort sett går i null hver mnd. Men vi har ikke mer enn ca 700 000 samlet i lån, og begge har greie og sikre jobber. Barnetrygda til begge ungene sparer vi, og kommer til å fortsette med det .

Om jeg kalkulerer et billån, kommer denne bilen fort på 3500 kr i mnd (5 år), og det er for mye til at jeg kan betale dette i tillegg til alt av mat, husleie til borettslag, klær og utstyr til ungene.

Mannen betaler sfo, hus og billån og barnehage.

Er det mulig å bake et nytt billån inn i huslånet uten av faste avdrag øker nevneverdig ?

Noen med peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går sikkert an, men det anbefales ikke.

Vi prøvde å ta opp billån med huset som sikkerhet, men det ville ikke han selgeren at vi skulle gjøre.

Sikkert fordi en bil fort blir en kostnad og div, og det er dumt å risikere huset for en "liten" sum.

Skrevet

Vi gjorde dette, men da skulle vi selge også ikke så lenge etterpå. Var ikke noe problem. Fikk en relativt dyr bil uten å merke noe videre til det pr måned og da vi solgte huset ble bilen nedbetalt i samme slengen slik at vi ikke hadde noe mer gjeld der. Men er usikker på om jeg ville gjort det dersom vi ikke skulle selge.

Skrevet

Huslånet vårt økte ned 350,- i mnd på et lån til bil til 70000,- banken som foreslo det til oss som alternativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...