Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #1 Skrevet 12. oktober 2012 Hva gjør jeg?? Snuppa har kastet opp to ganger - første gangen over hele meg, så jeg har jo helt klart blitt utsatt for smitte.. Hva gjør jeg nå? God håndhygiene osv selvfølgelig.. Men bør jeg holde meg helt unna henne (i et annet rom liksom) eller holder det at jeg lar samboer ta seg av selve oppkastrundene..
simba>>>3gutter Skrevet 12. oktober 2012 #2 Skrevet 12. oktober 2012 Holder sikkert at du lar samboer ta seg av oppkast rundene, men ring føden å spør så får du riktig svar!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #3 Skrevet 12. oktober 2012 Om hun har kastet opp over hele deg er vel løpet kjørt.. Men ville vel holdt meg litt på avstand sånn helt i tilfelle. Omgangssyke er helt ekstremt smittsomt, om man skal unngå det når det først er i hus må man holde seg til et annet rom og vaske alt som kan ha vært i nærheten av oppkast med såpe og vann (håndsprit holder ikke, og så må man huske på dørhåndtak o.l...).. nesten umulig. Forhåpentligvis er du immun!
Marjoriee Dawes Skrevet 12. oktober 2012 #4 Skrevet 12. oktober 2012 Ring legen å hør. Men kan godt hende at du ikke bryter ut på deg i det hele tatt, eller at det går mange dager føre det skjer. For meg kan det ta opp til to uker nesten fra jeg blir smittet og til det bryter ut. Får håpe du holder deg helt frisk, eller at du i det minste blir ferdig med det føre du føder.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #5 Skrevet 12. oktober 2012 Ringte føden.. Og de sa at jeg burde holde meg litt på avstand, og at hvis jeg blir smittet og får rier må jeg ringe legevakten.. Ikke føden, for da vil de ikke ha meg inn.. Glemte i farta å spørre hva det innebærer.. Om jeg må føde på legevakten? Hjemme? Hmm.. Jaja, håper det ikke skjer.. HI
Mamma til tre gutter Skrevet 12. oktober 2012 #6 Skrevet 12. oktober 2012 Mine barn har spydd over meg flere ganger, og det er alltid eg som må vaske opp.. Har aldri blitt smitta eller sjuk...så kan være du slepper. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #7 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg tørka spy og var oppe med jenta mi hele natta mens jeg gikk med rier, gikk helt fint med oss alle :-) Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #8 Skrevet 12. oktober 2012 Ringte føden.. Og de sa at jeg burde holde meg litt på avstand, og at hvis jeg blir smittet og får rier må jeg ringe legevakten.. Ikke føden, for da vil de ikke ha meg inn.. Glemte i farta å spørre hva det innebærer.. Om jeg må føde på legevakten? Hjemme? Hmm.. Jaja, håper det ikke skjer.. HI Det syns jeg høres veldig rart ut. Jeg har en venninne som akkurat var ferdig med omgangssyke selv da hun fødte og mannen hennes var fortsatt dårlig (tror han var ferdig med oppkast, men fortsatt for dårlig til å få i seg mat) og de slapp inn på føden begge to.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #9 Skrevet 12. oktober 2012 Ringte føden.. Og de sa at jeg burde holde meg litt på avstand, og at hvis jeg blir smittet og får rier må jeg ringe legevakten.. Ikke føden, for da vil de ikke ha meg inn.. Glemte i farta å spørre hva det innebærer.. Om jeg må føde på legevakten? Hjemme? Hmm.. Jaja, håper det ikke skjer.. HI Det syns jeg høres veldig rart ut. Jeg har en venninne som akkurat var ferdig med omgangssyke selv da hun fødte og mannen hennes var fortsatt dårlig (tror han var ferdig med oppkast, men fortsatt for dårlig til å få i seg mat) og de slapp inn på føden begge to.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #10 Skrevet 12. oktober 2012 Ringte føden.. Og de sa at jeg burde holde meg litt på avstand, og at hvis jeg blir smittet og får rier må jeg ringe legevakten.. Ikke føden, for da vil de ikke ha meg inn.. Glemte i farta å spørre hva det innebærer.. Om jeg må føde på legevakten? Hjemme? Hmm.. Jaja, håper det ikke skjer.. HI Det syns jeg høres veldig rart ut. Jeg har en venninne som akkurat var ferdig med omgangssyke selv da hun fødte og mannen hennes var fortsatt dårlig (tror han var ferdig med oppkast, men fortsatt for dårlig til å få i seg mat) og de slapp inn på føden begge to. Tenkte liksom ikke over det der og da, for mens jeg var i telefonen stod plutselig spyspruten ut av munnen på snuppa.. Men begynte å tenke etterpå, og jordmora jeg snakket med sa virkelig 'da vil vi ikke ha deg inn..' Men ett eller annet sted må jeg jo få føde.. Men kanskje det kun var hvis jeg spydde mens det pågikk hun mente.. Uansett - ike noe oppkast på noen timer nå. Hun ville til og med ha en brødskive og drakk godt med vann.. Så kanskje det er over! Eller kanskje det ikke var omgangssyken i det hele tatt..bare noe magen ville ha opp.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå