Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 12. oktober 2012 #1 Skrevet 12. oktober 2012 Hvorfor sier mange meningen sin for deretter å unnskylde det med at det er fordommer de har og sånn er det bare? Betyr det at det å ha fordommer gir deg fripass til å mene hva du vil uten å ta til deg ny kunnskap som kanskje gjør at fordommene dine viser seg å være ubegrunnet? Litt inspirert fra en annen tråd.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #2 Skrevet 12. oktober 2012 Først og fremst fordi jeg opplever at fordommene mine veldig ofte holder stikk, men jeg vet at de noen ganger er gale. Jeg er åpen for å endre mening om folk selv om jeg har fordommer, men jeg som alle andre baserer førsteintrykket av folk på fordommer. Man har ikke annet å gå på før man blir kjent. Hvorfor skjule det? Du har sikkert en god del fordommer selv også.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 12. oktober 2012 #3 Skrevet 12. oktober 2012 Ja, jeg har nok noen fordommer selv også, men bruker det ikke som en unnskyldning og jeg prøver i det lengste å finne ut om det er noe i fordommene mine før jeg velger å ytre meg om det. I motsetning til deg så har jeg opplevd at de fordommene jeg har hatt har vist seg å være ubegrunnede heldigvis og derfor prøver jeg å skaffe meg nok informasjon om en ting før jeg danner meg en mening...
Gjest yrild Skrevet 12. oktober 2012 #4 Skrevet 12. oktober 2012 Alle ar fordommer, men å bruke det som en unnskyldning er jo helt merkelig... Jeg har som alle andre en haug med fordommer, men jeg prøver å ikke la dem styre oppførselen min og det er vel ikke en eneste fordom jeg har som jeg kan være stolt av...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå