Gå til innhold

Hvis dere skulle hatt ett eget ferie sted/hus..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ville dere hatt det?

Skulle det vært ett moderne nytt hus?

Ett gammeldags koselig hus på landet?

En liten brakke ved havet?

Eller en leilighet i sydligere strøk?

Eller noe helt annet enn det som er nevnt over?

Kjeder meg, og drømmer meg litt bort her en kjedelig fredags ettermiddag.. Hehe..

Videoannonse
Annonse
Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Skulle vært et koselig litt gammeldags hus med god standard ved sjøen. Koselig brygge tilknyttet selvfølgelig og det måtte vært vindskjermet og solrikt.

Skrevet

Det skulle vært et lite hus eller en leilighet i Kroatia.

Trenger ikke å være nymorderne, men vil ha dusj og tv og internett og sånn.

Vi har vært i Kroatia 5 ganger og har bare falt for landet. Har vært flere plasser og har allerede planen klar for at vi skal ned igjen neste sommer og antagelig flere sommre fremover! :D

Skrevet

Et moderne lyst hus ved sjøen på Sørlandet en plass hadde vært fint. Vi har hytte på fjellet, men den er mest til vinterbruk så jeg kunne godt tenkt meg et sommerhus hvor man kan tilbringe varme, late dager :)

Skrevet

Jeg personlig ville nok valgt sjøen, et lite koselig hus med moderne kjøkken og bad i strandkanten med egen brygge og strand.

Men siden vi allerede bor bare 300m fra havet på sørlandet ville nok mann og barn valgt fjellet, rett ved alpinannlegg og skiløyper. Men ingen av oss orker mer en en dag eller to i primitive hytter uten vann og strøm så det måtte vært en viss standard så man har dusj og vannklosett.

Skrevet

Bare ett altså? ;-) Nå disponerer vi både hytter og hus både her og der i inn- og utland, men skulle jeg valgt kun ett måtte det blitt velutrustet hytte på snaufjellet. Med fiske/badevann i gangavstand, ikke for langt å kjøre til alpintsted, skiløyper utenfor døra... Og fantastisk utsikt! Mange soverom, og spiseplass til minst 12! Dette forutsatt at jeg bodde der jeg tror vi vil flytte til snart, med sjøen i umiddelbar nærhet ;-)

Skrevet

En moderne funkis-hytte i havgapet på Stokkøya. I nærheten av Strandbaren, så jeg kunne spist blåskjell og focaccia der nesten hver dag!

(Just google it....)

Skrevet

En av grunnene til at jeg spør, er fordi jeg har ett tilbud til noen av dere... Noen som kanskje har interessen for det, kanskje ikke har noe fra før, kanskje ikke har økonomi til å kjøpe eller leie eget, og som er ærlige og ordentlige.. Noen som vil høre hva jeg tenker på?? ;)

Skrevet

ei stor og koslig dukkestue i hagen.. da kan jeg "feriere" når jeg vil :) Der skal være smågodt og snacks til en hver tid + tv og stereoanlegg. Så kan jeg stenge ute verden for 5 min eller 5 timer.. kommer helt an på.. drømme meg til at jeg er hvor som helst..sukk sukk sukk..

Skrevet

Er i ferd med å bygge en ganske moderne hytte på fjellet. Er så glad for at "hytte-hyttestilen" ikke lenger er enerådende.

Gleder meg til den blir ferdig, der skal jeg bruke mye tid. :-)

Skrevet

En moderne funkis-hytte i havgapet på Stokkøya. I nærheten av Strandbaren, så jeg kunne spist blåskjell og focaccia der nesten hver dag!

(Just google it....)

Der har vi hytte :D

Kunne også tenkt meg leilighet i Kroatia, men hytte på Stokkøya er absolutt å foretrekke :D

Skrevet

En av grunnene til at jeg spør, er fordi jeg har ett tilbud til noen av dere... Noen som kanskje har interessen for det, kanskje ikke har noe fra før, kanskje ikke har økonomi til å kjøpe eller leie eget, og som er ærlige og ordentlige.. Noen som vil høre hva jeg tenker på?? ;)

Jeg vil høre :)

Om jeg kunne velge ville jeg hatt en liten tømmerhytte på fjellet uten strøm og vann. :)

Skrevet

Jeg ønsker meg egentlig ikke ett sted å reise til, jeg vil heller oppleve noe nytt hver gang. Men hadde noen sagt at jeg skulle få et bosted hvor jeg ville, så hadde det nok blitt et koselig hus med svømmebasseng til og nær stranden på en av de greske øyene :)

Skrevet

Jeg vil høre :)

Om jeg kunne velge ville jeg hatt en liten tømmerhytte på fjellet uten strøm og vann. :)

Utdeler ikke for mye detaljer her, men de som er nysgjerrige kan godt sende pm;)

Men greia er at jeg eier en stor gammel gård, over svenskegrensa. Det er ett stort typisk svensk, gammeldags hus. Har bodd der selv da jeg var liten over ett par år. Er vann, men bare kaldt. Strøm er det også, men må bytte ut en del og godkjenne det først. Det går fort...

jeg har både penger og mulighet til å pusse opp der, men pga avstand og tid kan jeg ikke reise dit ofte nok selv for tiden... Det er sårt..

Det er en fantastisk natur der, kjempe herlige naboer, ligger bare noen hundre meter fra en flott strand og har kjempe fin utsikt!

Men ingen venner eller familie av meg vil eller gidder å hjelpe. Og jeg tenkte at hvis noen kunne tenke seg å tilbringe tid der oppe, kose seg og bo helt gratis så kan de det. Men, mot at de hjelper til litt mens de er der med å male litt vegger, luke i hagen, felle litt trær og busker. Ikke noe store greier, men bare småting som kan hjelpe mye for meg!

Og det er bare godt å kunne vite at noen bruker det, setter pris på det og har glede av det! Til dere som sikkert kommer til å lure; NEI det er ikke aktuelt å selge, både fordi jeg ikke vil og fordi det ligger mange andre grunner bak..

Noen som vil vite mer? Og kanskje bare er nysgjerrige, send PM:)

Og dere i facebook gruppa kan jo godt kontakte meg der og..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...