Gå til innhold

Undersøkelse pga bilyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen har sendt henvisning til sykehuset, slik at 2-åringen skal få en ultralydundersøkelse av hjertet "for sikkerhets skyld".

Fikk et brev i går om tidspunktet for undersøkelsen, og det står der at det er viktig at man ligger stille i 1,5 time.

Hallo, 1,5 time?

Dette kommer til å bli en spesiell opplevelse, med skriking og tvang, løping, osv.

Ser ikke for meg at dette kommer til å bli noen behagelig opplevelse, hverken for Sykehuset eller for oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er neppe noe nytt for sykehuset, de har nok undersøkt og behandlet små barn før. Hva om dere tar med noen fine bøker eller iPad eller lignende med noen spill på? Tror jeg kunne holdt min toåring rolig en stund på den måten.

Skrevet

Vi har muligens et kreft-gen i familien, som gir høy sannsynlighet for bryst- og eggstokkreft. Legene sa til oss at dette kan man arve fra far (det er fars side av slekten som vi tror har dette genet), så selv om far ikke får bryst- eller eggstokkreft, kan han gi genet videre til oss.

Skrevet

vi har nå vært på ul av hjertet på mini ihvertfall 10 ganger og det har aldri tatt 1,5 time. det som er viktig er at han må ligge i ro når det blir tatt ekg. men det tar ikke mer enn max 15 min om den som gjør det kan jobben sin. UL tar ca 30 min og de setter på film på tv til barna når de blir undersøkt.

ta med en kjærlighet, så har han noe å kose seg med. Det går helt fint.

skal dere på Haukeland?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...