Gjest Vicky Pollard Skrevet 12. oktober 2012 #1 Skrevet 12. oktober 2012 Man trodde vel ikke i -45 at den noen gang skulle gå til Tyskerne, høhø... De skal jo riktignok dele den med resten av eu-landene, men de og frankrike er jo foretaksmenn. Når man setter seg ned og tenker litt over det, så synes jeg faktisk at Eu fortjener denne prisen :-)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #2 Skrevet 12. oktober 2012 Nok en gang er de dårlige på å ta beslutninger.. Snart blir vi vel fratatt retten til å bestemme hvem som skal få fredsprisen.. Den betyr liksom ikke så mye lenger heller, når så mange gale kandidater får den.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #3 Skrevet 12. oktober 2012 Selv om jeg ikke ønsker noe norsk EU medlemskap tror jeg organisasjonen har betydd en del for stabeliteten i Europa. Sånn sett et OK valg. Jeg synes likevell det er litt tåplig å gi prisen til en så stor organisasjon der det ikke vil bety noe hverken for enkeltmennesker eller fremtiden at de har fått den.
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 12. oktober 2012 #4 Skrevet 12. oktober 2012 I Nobels testamente står det følgende: "The whole of my remaining realizable estate shall be dealt with in the following way: the capital, invested in safe securities by my executors, shall constitute a fund, the interest on which shall be annually distributed in the form of prizes to those who, during the preceding year(!!), shall have conferred the greatest benefit to mankind." Hadde prisen gått til stål- og kullunionen som ble etablert etter krigen så kunne jeg forstått tanken. Det at EU i dag får prisen er så langt unna hva prisen skulle gå til som overhode mulig. EU's krav til Hellas og Spania bidrar i disse dager til å skape dype kløfter mellom mennesker, og jeg tror ikke vi har sett det verste der enda. Så jeg er totalt uenig, og foreslår at alle medlemmene av komiteen byttes ut!
Gjest Vicky Pollard Skrevet 12. oktober 2012 #5 Skrevet 12. oktober 2012 Men hvor hadde Hellas og Spania vært uten eu i dag da??
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 12. oktober 2012 #6 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg liker sånn krig og fred og sånn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå